Volkswagen Polo po modernizacji
Niemiecki producent poddał model Polo kuracji odmładzającej. Oprócz faceliftingu mały Volkswagen otrzymał także nowe rozwiązania techniczne oraz bogatsze wyposażenie.
Zmodernizowane Polo można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażone w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy. Dzięki rozwiązaniom w dziedzinie oświetlenia nowy Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona.
Bogate wyposażenie
Do seryjnego wyposażenia Polo należy: Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem), wielofunkcyjna kierownica w nowym kształcie, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia). Jeśli samochód ma opcjonalną, automatyczną klimatyzację Climatronic można go doposażyć w system jej obsługi przy pomocy dotykowych pól, podobnie jak w Tiguanie, Passacie i Arteonie. Seryjne są ponadto: klimatyzacja, system audio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala, łącze Bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto tapicerką z nowym wzorem, zastosowano też ciemny panel dekoracyjny.
Pięć silników
Producent oferuje Polo z pięcioma benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc: 80 KM, 95 KM i 110 KM. Silnik o mocy 95 KM może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 110 KM jest z nią łączony seryjnie. Wszystkie silniki są trzycylindrowe; te o mocy od 95 KM wzwyż - wyposażane w turbosprężarkę.
Częściowo autonomiczna jazda
Polo może być wyposażone w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on funkcje aktywnego tempomatu ACC i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h. W takiej wersji samochód jest wyposażony w wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy kierowca trzyma na niej ręce. W Unii Europejskiej jest to obowiązkowe w wypadku drugiego poziomu autonomicznej jazdy. Polo jest wyposażone standardowo w takie systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist.
Nowe wersje wyposażenia
Polo jest teraz dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych. Dotychczas model ten oferowano w odmianach Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbogatsza wersja). Teraz podstawowa wersja nosi nazwę Polo, nad nią znajdują się: Life, Style oraz R-Line (dostępna wkrótce). Odmiany te pojawią się na rynku jeszcze tej wiosny. Volkswagena Polo będzie można zamówić również w wersji GTI, jego premiera nastąpi w 2021 roku. Oferty sprzedaży Volkswagena Polo znajdziecie w Autokatalog.pl.