Wodór i hybryda napędzają Lexusa
Dwa terenowe prototypy: hybrydowy plug-in Lexus NX Offroad Concept oraz wodorowy Lexus Rov Concept zadebiutowały podczas tegorocznego salonu samochodowego Tokyo Auto Salon 2022.
Lexus zaprezentował dwa koncepcyjne pojazdy z niskoemisyjnymi napędami. Lexus NX Phev Offroad (bazujący na modelu Lexus NX450h+, pierwszym wodorowym Lexusie typu plug-in) oraz wodorowy buggy - Lexus Rov Concept zostały zaprojektowane do jazdy po bezdrożach.
Lexus NX Phev Offroad Concept
Silnik NX Phev Offroad Concept to hybrydowa jednostka składająca się z 2,5 l, 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych. Przedni silnik dysponuje mocą 182 KM i maksymalnym momentem 270 Nm; tylny silnik generuje moc 54 KM i maksymalny moment obrotowy 121 Nm. Łączna moc układu napędowego wynosi 309 KM. Wymiary prototypu to: długość 4660 mm, szerokość 1865 mm i wysokość 1675 mm.
Lexus Rov Concept – buggy z napędem wodorowym
Pojazdy typu „buggy” charakteryzują się lekką, wytrzymałą konstrukcją, rurowym, otwartym nadwoziem oraz silnikiem najczęściej umieszczonym z tyłu; zostały specjalnie zaprojektowane do jazdy po plażach i pustynnych wydmach.
Silnik Lexus Rov Concept to 1,0 l, trzycylindrowa jednostka zbudowana w układzie rzędowym zawierająca system DOHC4, która napędza skompresowany wodór. Ten ostatni przechowywany jest w zbiornikach pod wysokim ciśnieniem i dostarczany do silnika przy pomocy bezpośredniego wtrysku paliwa. Napęd współpracuje z sekwencyjną skrzynia biegów. Użytkownik może dowolnie wybrać rodzaj potrzebnego w trakcie jazdy napędu na dwa lub cztery koła.
Sprawdź szczegółowy konfigurator Lexus.