Nowy Ford Ranger Platinum (2023), czyli pickup na bogato
Szukasz samochodu, który będzie nie tylko wołem roboczym, lecz również bulwarówką przyciągającą spojrzenia przechodniów? Jeśli tak, to powinna Cię zainteresować najnowsza wersja modelowa w ofercie Forda Rangera.
Edycja nosząca przydomek „Platinum” zaopatrzona jest w trzylitrowego turbodiesla V6 o mocy 240 koni mechanicznych oraz maksymalnie 600 niutonometrów momentu obrotowego. Siła napędowa trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dziesięciobiegowej skrzyni automatycznej z adaptacyjnym programem doboru przełożeń. Jak wynika z danych fabrycznych, dopuszczalna masa holowanej przyczepy sięga 3500 kilogramów.
Od innych odmian modelowych w gamie Ford Ranger wariant Platinum różni się m.in. wykończeniem atrapy chłodnicy, przyciemnianymi szybami, sposobem zamykania klapy skrzyni ładunkowej, a także dostępnością 20-calowych obręczy kół z dodatkami o wysokim połysku w kolorze hebanu. Na wyposażenie kabiny składają się przednie fotele z perforowanej, pikowanej skóry z kontrastowymi przeszyciami, z 10-kierunkową elektryczną regulacją oraz możliwością ogrzewania i chłodzenia. Ponadto warto zwrócić uwagę na elementy wykonane z niepowlekanego drewna klonowego, oświetlenie nastrojowe i ośmiogłośnikowy zestaw audio firmy B&O. Szereg funkcji pokładowych będzie można w przyszłości aktualizować bezprzewodowo.
Jak wynika z zapowiedzi producenta, Ranger Platinum niebawem pojawi się w ofercie dealerów na rynku europejskim. Pierwsze egzemplarze opuścić mają fabrykę w marcu przyszłego roku, a dostawy do klientów ruszą latem.