Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Ford Kuga FHEV i PHEV - hybryda w dwóch odsłonach

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
14 Gru '23 (aktualizacja 21 Mar '25)
Średnia ocena8.7
Ford Kuga FHEV i PHEV - hybryda w dwóch odsłonachŹródło: IBRM Samar
8.7Śr. ocena

Ten kompaktowy SUV wszedł do produkcji w 2008 roku. Trzecia generacja, która zadebiutowała 4 lata temu, oferowana jest jako hybryda klasyczna oraz ładowana z gniazdka, czyli PHEV.

Ford Kuga to jeden z ciekawszych pojazdów w segmencie C-SUV. Zadebiutował w 2008 roku jako model przeznaczony na rynki europejskie, jednak w 2012 roku trafił także do Ameryki Północnej pod nazwą Ford Escape. W 2019 roku do produkcji weszła III generacja Kugi, po raz pierwszy z napędami zelektryfikowanymi.

Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar
Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar

Ford Kuga – silniki, moc

SUV od Forda oferowany jest z silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost 150 KM oraz ze 120-konnym dieslem 2.0 EcoBlue. Na uwagę zasługują też hybrydy oparte na silniku benzynowym o pojemności 2.5 litra, z których jedna – PHEV – jest ładowana z gniazdka i osiąga łączną moc 225 KM, zaś druga – FHEV - czyli klasyczna, samodoładowująca się hybryda ma moc 190 KM.

Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar

Ford Kuga – wymiary, funkcjonalność

Wymiary Kugi wynoszą: 4614 mm długości, 2000 mm szerokości i 1675 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2710 mm, a prześwit 146 mm. Standardowa pojemność bagażnika to 475 litrów, z po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy przestrzeń przewozową o pojemności 1534 litrów.

Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar

Ford Kuga – wrażenia z jazdy

Kuga FHEV i PHEV bazują na silniku benzynowym o pojemności 2.5 litra. Zasadnicza różnica polega na tym, że wersja FHEV to klasyczna hybryda samodoładowująca się, odzyskująca energię z hamowania. Z kolei wersja PHEV, czyli plug-in hybrid, wyposażona jest w baterię o pojemności 14,4 kWh, co według danych producenta powinno pozwolić na przejechanie na prądzie 56 kilometrów.

Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar

Obie hybrydowe Kugi mają zbliżone parametry. PHEV od o do 100 km/h przyspiesza w 9,2 sekundy, a FHEV w 9,4 s. Prędkość maksymalna Kugi PHEV to 200 km/h, a FHEV 196 KM. Wersja PHEV jest sporo droższa od tradycyjnej hybrydy i jej atut to możliwość doładowywania baterii i jazdy na krótkich odcinkach na prądzie. Minusem jednak jest to, że gdy jedziemy w dalszą trasę z rozładowaną baterią i prędkością autostradową, zużycie paliwa już nie wynosi – jak podaje Ford – 1,4 l/100 km, a potrafi zbliżyć się do nawet 9 l/100 km.

Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar

Z kolei Kuga FHEV ma może minimalnie gorsze osiągi, jednak na co dzień okaże się praktyczniejsza i oszczędniejsza, gdyż jej średnie zużycie paliwa wynosi ok. 5,5 l/100 km. Obydwie hybrydy Forda są godne wzięcia pod uwagę, w zależności od przeznaczenia i potrzeb indywidualnych. Kuga to dopracowany model, który świetnie się prowadzi, jak zresztą na Forda przystało.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Ford Kuga – cena

Ceny Forda Kugi zaczynają się od 134 710 zł, na którą to kwotę wyceniono auto w bazowej wersji Titanium, z podstawową jednostką benzynową 1.5 EcoBoost 150 KM i manualną skrzynią sześciobiegową. Kuga z silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue 120 KM w wersji Titanium z napędem na przednią oś kosztuje 154 440 zł, a dopłata do napędu AWD wynosi 9 tys. zł.

Hybrydowy Ford Kuga 2.5 FHEV 190 KM z bezstopniową skrzynią eCVT kosztuje od 161 790 zł (Titanium), do 194 790 zł (Vignale AWD). Odmiana plug-in, czyli Kuga 2.5 PHEV 225 KM w bazowej specyfikacji Titanium, to wydatek rzędu 179 390 zł, ST-Line X 198 490 zł, Vignale 203 390 zł, a topowy wariant Graphite Tech Edition 2176 490 zł.

Ford Kuga ST-Line X AWDŹrodło: IBRM Samar

Ford Kuga – podsumowanie

Hybrydowe wersje Kugi to na pewno jedne z najciekawszych propozycji w segmencie C-SUV, choć nie najtańsze. Rywale Kugi to m.in. Nissan Qashqai, Toyota Corolla Cross, Volkswagen T-Roc, Opel Grandland, Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross, Hyundai Tucson oraz Kia Sportage. Mimo blisko 5-letniej obecności na rynku Kuga wciąż ma wiele do zaoferowania i jest autem godnym rozważenia.

Konfigurator Forda Kugi znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek i Robert Brykała

Szczegółowa ocena auta: Ford Kuga III CX482

Osiągi i ekonomia
9/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
9/10
Wyposażenie
9/10
Cena
7/10
Własności jezdne
10/10
Podziel się ze znajomymi