Honda Civic Advance - kompakt XXI wieku
Średnia ocena9.5
9.5Śr. ocena
Civic to jeden z najdłużej obecnych na rynku modeli, którego produkcja trwa już ponad 50 lat. W 2021 roku zadebiutowała XI generacja tego kompaktowego auta.
Debiut Civica miał miejsce w 1972 roku, a model ten zastąpił Hondę N360/N600. Szczyt popularności modelu w Europie i Ameryce Północnej przypadł jednak na lata 80. i 90. XX wieku. W ubiegłym roku zadebiutował Civic jedenastej już generacji, oferowany wyłącznie z nadwoziem hatchback pięciodrzwiowy.
Honda Civic – silnik, moc
Civic w „cywilnej” wersji oferowany jest wyłącznie z jednym napędem, hybrydowym. Napęd ten o nazwie i-MMD składa się z dwulitrowej jednostki benzynowej oraz zlokalizowanego z przodu silnika elektrycznego. Moc systemowa wynosi 184 KM, a maksymalny moment obrotowy 315 Nm.
Więcej zabawy będą miały osoby, które wybiorą usportowioną wersję Type-R, która wyposażona jest w silnik benzynowy 2.0 VTEC Turbo rozwijający moc 329 KM, współpracujący ze skrzynią manualną sześciobiegową. Civic Type-R od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Honda Civic – wymiary, funkcjonalność
Wymiary kompaktowej Hondy wynoszą: 4551 mm długości, 1802 mm szerokości i 1408 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2734 mm, standardowa pojemność bagażnika to 409 litrów, zaś po złożeniu tylnej kanapy 1192 litry.
Honda Civic – wrażenia z jazdy
Napęd hybrydowy o mocy blisko 184 KM całkiem dobrze daje sobie radę z autem, które waży 1,5 tony. Hybrydowy Civic od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Zużycie paliwa według WLTP wynosi średnio 5 l/100 km. W naszym teście Honda Civic średnio spalała ok. 6,2 l/100 km, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem jak na kompakt o mocy ponad 180 koni mechanicznych.
Na uwagę zasługuje dobra jakość tworzyw użytych do wykończenia wnętrza oraz wysoka jakość ich spasowania. Civic XI został bardzo dobrze przyjęty przez rynek, o czym świadczy fakt, że model ten stał się trzecią najczęściej wybieraną Hondą w Polsce, po modelach CR-V i HR-V (dane IBRM Samar).
Honda Civic – cena
Ceny Hondy Civic w bazowej specyfikacji Elegance zaczynają się od 157 700 zł. Wersja Sport wyceniona została na 163 900 zł, zaś topowa odmiana Advance kosztuje 177 900 zł. Usportowiony Civic Type-R kosztuje 256 900 zł, a z pakietem Carbon 271 400 zł.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.
Honda Civic – finansowanie
Osoba fizyczna, bądź firma zainteresowana leasingiem Hondy Civic Advance (cena 122 130 zł netto) może skorzystać z oferty VB Leasing. Przy założeniu, że wkład własny wyniesie 10 proc. (kwota 12 tys. zł), a okres trwania umowy to 60 miesięcy, rata miesięczna netto wyniesie 2 364 zł. Wykorzystując dostępny w serwisie AutoKatalog.pl kalkulator finansowy oraz definiując własne warunki wstępne (wielkość wkładu własnego, okres finansowania) użytkownik może sprawdzić, ile wyniosłaby go rata miesięczna kredytu.
Honda Civic – podsumowanie
W czasach, gdy tradycyjne kompakty zaczynają być zastępowane modelami elektrycznymi, jak np. w przypadku Renault Megane E-Tech, Honda podąża własną drogą. Owszem, nowy Civic jest oferowany z napędem hybrydowym, jednak w dalszym ciągu z domieszką benzyny, co doceni wielu potencjalnych nabywców, którzy niekoniecznie pragną już teraz przesiadki do elektryka.
Alternatywą dla Hondy Civic są m.in. Toyota Corolla, Mazda 3, Volkswagen Golf, Peugeot 308, Opel Astra, Kia Ceed, Hyundai i30, Skoda Octavia oraz Ford Focus (który nie będzie miał następcy). Jedenasta generacja Civica zrobiła na nas jak najlepsze wrażenie. To kompakt dojrzały i dopracowany, bardzo ekonomiczny i godny rozważenia. Sprawdzi się zarówno w mieście, jak również jako auto rodzinne w dłuższej trasie. Jeśli ktoś chce się wyróżnić w całej masie jeżdżących po ulicach Corolli i Octavii, Honda Civic pozwoli na to i jednocześnie da dużo frajdy z jazdy.
Konfigurator Honda Civic znajdziesz w AutoKatalog.pl.
zdjęcia: Krzysztof Panek