Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743462610619 3.0.14

Peugeot 408 (2022) - prekursor nowej mody

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
9 Sty '23 (aktualizacja 21 Mar '25)
Średnia ocena8.7
Peugeot 408 (2022) - prekursor nowej mody Źródło: IBRM Samar
8.7Śr. ocena

Podczas, gdy coraz więcej producentów dużych sedanów i kombi podejmuje decyzje, że nie będą one miały następców, Peugeot idzie pod prąd i wprowadza na rynek auto inne niż wszystkie.

Peugeot 408 zadebiutował w 2022 roku i jest spokrewniony z także nowym modelem, jakim jest Citroen C5 X. Gabarytami oba modele zbliżone są do Peugeota 508. Nowy model 408 różni się jednak od 508-ki kształtem nadwozia, które łączy w sobie cechy: kombi, sedana i crossovera. Taki trochę podniesiony liftback. Nowy Peugeot 408 robi duże wrażenie swoim nowoczesnym designem i zdecydowanie wyróżnia się wśród innych aut.

Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar
Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar

Peugeot 408 – silniki, moc

Najnowszy model Peugeota oferowany jest z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 KM oraz jako hybryda typu plug-in. Wersja z wtyczką oparta jest na benzynowym silniku o pojemności 1.6 litra i występuje w dwóch wariantach mocy: 180 oraz 225 KM.

Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar

Peugeot 408 – wymiary, funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne Peugeota 408 wynoszą: 4687 mm długości, 1848 mm szerokości i 1478 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2787 mm, zaś. Standardowa pojemność bagażnika w wersji PHEV, to 471 litrów, zaś w odmianie z silnikiem benzynowym 536 litrów.

Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar

Peugeot 408 – cena

Ceny Peugeota 408 zaczynają się od 143 tys. zł, za auto w bazowej specyfikacji Allure, z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech 130 KM. Nieco bogatszy wariant Allure Pack wyceniony został na 149 500 zł, zaś topowy GT na 160 350 zł.

Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar

Odmiana PHEV, czyli hybryda z wtyczką, w słabszej wersji 180 KM kosztuje odpowiednio: 190 550 zł (Allure), 196 350 zł (Allure Pack) i 207 200 zł (GT). Hybryda plug-in 225 KM oferowana jest w topowej specyfikacji GT i kosztuje 213 700 zł.

Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar

Peugeot 408 – wrażenia z jazdy

Opisywany model robi wrażenie nie tylko atrakcyjnym, nowoczesnym designem nadwozia. Także wnętrze jest bardzo nowoczesne i sprawia, że Peugeocie 408 można się poczuć niczym w statku kosmicznym. To za sprawą sześciokątnej kierownicy oraz dużych wyświetlaczy. Obsługa systemu multimedialnego jest typowa dla modeli Grupy Stellantis, tu zaskoczenia nie ma. Minusem jest jednak fakt, że wiele funkcji jest ukrytych i trzeba przejść przez kilka ekranów, aby je odnaleźć. W aucie z nadwoziem typu hatchback problemem jest także brak wycieraczki tylnej szyby.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Najmocniejszy wariant napędu, czyli 225 konna hybryda typu plug-in, wydaje się świetnie dopasowany do tego ważącego 1706 kg auta. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm, prędkość maksymalna 233 km/h, zaś sprint do setki zajmuje autu 7,8 sekundy. Pojemność baterii brutto, to 12,4 kWh, zaś zasięg na prądzie według producenta wynosi 64 km.

Peugeot 408 – podsumowanie

Najnowszy Peugeot, jest w segmencie E prawdziwym powiewem świeżości, jeśli chodzi o design i proporcje nadwozia. Będzie ciekawą alternatywą dla osób, które nie chcą sedana, kombi, a nawet SUV-a. W Peugeocie 408 można odnaleźć pierwiastek ww. popularnych typów aut, a także coś więcej. Coś, co każdy może zdefiniować po swojemu.

Peugeot 408 GT HYbridŹrodło: IBRM Samar

O tym, jaki jest potencjał rynkowy Peugeota 408, możecie przeczytać w naszym artykule na samar.pl. Zachęcamy także do przestudiowania załączonych grafik, przygotowanych przez naszych analityków i ekspertów. Rywale Peugeota 408, to bliźniaczy Citroen C5 X, Peugeot 508. a także Volkswageny Arteon i Passat, Skoda Superb, Opel Insignia, Mazda 6 oraz Toyota Camry.

Konfigurator Peugeota 408 znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Peugeot 408 I

Osiągi i ekonomia
9/10
Przestrzenność wnętrza
10/10
Komfort podróżowania
10/10
Wyposażenie
9/10
Cena
6/10
Własności jezdne
8/10
Podziel się ze znajomymi