Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1744026635781 3.0.14

Suzuki Ignis AllGrip - najmniejsza terenówka świata?

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
1 Mar '23 (aktualizacja 7 Kwi '25)
Średnia ocena8.2
Suzuki Ignis AllGrip - najmniejsza terenówka świata?Źródło: IBRM Samar
8.2Śr. ocena

Małych hatchbacków i crossoverów jest na rynku wiele. Wśród nich Ignis zdecydowanie się wyróżnia, łącząc w sobie zalety niewielkiego miejskiego auta z małą terenówką.

Słowo Ignis oznacza w języku łacińskim ogień i dobrze oddaje naturę maleńkiego Suzuki. Model wytwarzany był przez japońskiego producenta w latach 2000-2008, by po ośmioletniej przerwie powrócić w 2016 roku. To niebanalne stylistycznie autko wymyka się utartym podziałom i schematom. Najbliższe prawdzie będzie określenie, że obecne Suzuki Ignis jest crossoverem segmentu A, czyli klasy aut mini.

Suzuki Ignis Źrodło: IBRM Samar

Suzuki Ignis – silniki, moc

Opisywany model jest w Europie oferowany wyłącznie z napędem miękkiej hybrydy 1.2 DualJet SHVS o mocy 83 koni mechanicznych. Ignis może mieć napęd na przednią oś, bądź AllGrip, czyli na wszystkie koła. Do wyboru jest także wersja z pięciobiegową skrzynią manualną oraz bezstopniowa CVT.

Suzuki Ignis Źrodło: IBRM Samar

Suzuki Ignis – wymiary, funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne Ignisa wynoszą: 3700 mm długości, 1690 mm szerokości oraz 1605 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2435 mm, standardowa pojemność bagażnika 204 litry, zaś po złożeniu tylnej kanapy 1056 litrów. Zbiornik paliwa ma pojemność zaledwie 30 litrów, zaś masa własna Suzuki Ignis Elegance AllGrip to 910 kg. Prześwit Ignisa wynosi 180 mm.

Suzuki Ignis Źrodło: IBRM Samar

Suzuki Ignis – cena

Ceny Suzuki Ignis zaczynają się od 70 900 zł za bazową wersję Comfort Plus z napędem na przednią oś i skrzynią manualną pięciobiegową, zaś bogatsza odmiana Premium Plus wyceniona została na 78 900 zł. Ignis z napędem AllGrip jest nieco droższy i w specyfikacji Premium Plus 4WD kosztuje 85 900 zł, zaś w topowej Elegance 4WD 89 900 zł.

Suzuki Ignis – wrażenia z jazdy

Chcesz wyróżnić się na drodze spośród właścicieli milionów podobnych sobie aut, ale nie zamierzasz wydać na ten cel fortuny? Na dodatek potrzebujesz samochodu, który zmieści się w najwęższej uliczce i zaparkuje tam, gdzie inni widzą tylko niemożliwą do zajęcia lukę między pojazdami? I chcesz, aby Twój samochód zaskoczył Cię pozytywnie możliwościami jazdy poza utwardzonymi szlakami? Jeśli na powyższe pytania odpowiadasz twierdząco, to Ignis jest samochodem dla Ciebie. W swojej klasie praktycznie nie ma konkurencji, szczególnie od kiedy z rynku znikął Fiat Panda Cross 4x4. Dodatkowym bonusem dla właściciela Ignisa będą uśmiechy pozostałych kierowców oraz pieszych, których widok Ignisa nastraja do motoryzacji wyłącznie pozytywnie. W dzisiejszych czasach to zaleta auta nie do przecenienia.

Suzuki Ignis Źrodło: IBRM Samar

A że trochę ciasno we wnętrzu, przyspieszenie nie powala (choć jak na pudełkowate nadwozie i 83-konny silnik, to pod względem dynamiki Ignis potrafi na drodze zaskoczyć), a bagaż lepiej ograniczyć do niezbędnych rzeczy (choć i tu zaskoczyć może funkcją przesuwania tylnych foteli, dzięki której bagażnik zyskuje dodatkową pojemność), to są nieistotne drobiazgi wobec świadomości, że podróżuje się całkiem unikalnym samochodem.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Suzuki Ignis – podsumowanie

Niebanalna stylistyka nadwozia i wnętrza, a także zwiększone dzięki sporemu prześwitowi zdolności terenowe stawiają Suzuki Ignis trochę na innej pozycji, niż podobnych gabarytów auta. Jeśli chodzi o wielkość, konkurentami Ignisa mogą być m.in. Toyota Aygo X, Kia Picanto, Hyundai i10, czy Fiat 500.

Suzuki Ignis Źrodło: IBRM Samar

Godnym rywalem Ignisa 4WD byłby Fiat Panda z napędem na wszystkie koła, jednak obecnie nie można go zamówić. Jeśli więc ktoś chciałby nabyć małe i względnie niedrogie auto z napędem 4x4 to Ignis będzie w tym momencie najlepszym i jedynym wyborem. Nie jest to na pewno auto do szybkiej jazdy, Ignis to mały pojazd wielozadaniowy.

Konfigurator Suzuki Ignis znajdziesz w AutoKatalog.pl.

autorzy: Piotr Mieszkowski i Dariusz Balcerzyk, zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Suzuki Ignis III

Osiągi i ekonomia
7/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
7/10
Wyposażenie
9/10
Cena
9/10
Własności jezdne
9/10
Podziel się ze znajomymi