Nowy Abarth 600e – cena
Generalny importer w Polsce ogłosił ceny wyczekiwanego z zainteresowaniem Abartha 600e. Crossover spod znaku skorpiona chce zwrócić na siebie uwagę żywą kolorystyką, silnikiem o mocy 280 koni mechanicznych oraz zasięgiem do 330 kilometrów bez dodatkowego ładowania.
Jak z dumą podkreślają Włosi, Abarth 600e to nie tylko ich pierwszy SUV z napędem elektrycznym, ale również najmocniejszy model w całym dorobku marki. „Sześćsetka” wchodzi do oferty serwując potencjalnym klientom dwie wersje do wyboru: wariant Abarth 600e Turismo, osiągający maksymalną moc 240 KM oraz do 345 niutonometrów momentu obrotowego, jak również limitowaną edycję Scorpionissima, która powstanie w liczbie tylko 1949 egzemplarzy. Ta ostatnia generuje aż 280 koni mechanicznych, a kierowca liczyć może na dynamiczny sprint 0-100 km/h w około 5,85 sekundy; Turismo wykona ten sam manewr w nieco ponad 6,2 sekundy.
Bojową stylistykę nadwozia podkreślają kwadratowe kształty spojlera aerodynamicznego oraz charakterystyczne wycięcia w zderzaku, jak również dwudziestocalowe felgi aluminiowe z diamentowym szlifem, polakierowane zaciski hamulcowe i obniżone zawieszenie. Crossover spod znaku skorpiona otrzymał ponadto powiększony rozstaw kół: dodatkowo o 30 milimetrów z przodu oraz o 25 mm z tyłu. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy. „Najostrzejszy” z nich to Scorpion Track z prędkością maksymalną podniesioną do 200 km/h.
Nowy Abarth 600e – od 195 000 złotych
Jak ujawnił generalny importer, Abarth 600e Turismo kosztuje na polskim rynku od 195 tys. złotych, natomiast Scorpionissima jest dostępna do zamawiania w cenie 212 tys. złotych. Na wyposażenie standardowe składają się m.in. ledowe reflektory, siedmiocalowy zestaw cyfrowych wskaźników, klimatyzacja automatyczna, lakierowana deska rozdzielcza, chromowane klamki w środku, multimedia z ekranem dotykowym 10.25" oraz czarne nakładki na lusterka boczne. Wersję 280-konną wyróżniają ponadto fotele Sabelt ze zintegrowanymi zagłówkami, tapicerka z alcantary, przednie fotele mające regulacje w sześciu kierunkach, sportowe nakładki na pedały, welurowe dywaniki, elektrycznie otwierana ruchem stopy klapa bagażnika, przyciemniane szyby etc.
Co godne podkreślenia, podczas prac nad Abarthem 600e włoska marka korzystała ze wsparcia takich firm jak Stellantis Motorsport, Michelin, Sabelt, JTEKT czy Alcon.