Jak Cupra, to najczęściej z silnikiem...
Wielu osobom Cupra kojarzy się z gorącym, hiszpańskim temperamentem. Do końca wakacji ofertę młodej marki z Półwyspu Iberyjskiego wybrało ponad 8,6 tys. kierowców. Które wersje silnikowe cieszą się największym zainteresowaniem klientów nad Wisłą?
Jak wskazują aktualne dane sprzedażowe z rynku polskiego, aż 76 procent sprzedaży Cupry generują samochody wyposażone w silnik benzynowy 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Według producenta jest to dowód, że klienci marki przy wyborze pojazdu kierują się chęcią połączenia codziennej dynamiki z efektownością kosztową. Na drugim miejscu w rankingu popularności plasuje się opcja 2.0 TSI (204 KM) z udziałem w granicach dwunastu procent.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
„Analiza danych sprzedażowych ujawnia interesujący obraz polskiego rynku: większość klientów kieruje się chęcią posiadania auta dynamicznego i komfortowego, który zapewni frajdę z jazdy i emocje w codziennym użytkowaniu. Jednocześnie wyraźnie widać grupę nabywców, którzy stawiają na jeszcze bardziej sportowy charakter samochodu i najwyższy poziom adrenaliny”
Ciekawostką jest fakt, że w przypadku Cupry Terramar statystycznie co czwarty zakupiony egzemplarz jest w wersji VZ – z jednostką 2.0 TSI uzyskującą moc 265 koni mechanicznych. Podobnie wygląda struktura sprzedaży Leona ST, gdzie około dwadzieścia pięć procent użytkowników wybrało dotychczas usportowiony wariant VZ. Zwykle była to konfiguracja dysponująca jednostką 333-konną.
Ponadto generalny importer zwraca uwagę na rosnącą popularność modeli z napędem na cztery koła (4Drive). Aktualnie na tak skompletowane pojazdy przypada w Cuprze około 21 procent łącznej sprzedaży. Na tym tle wyróżnia się Terramar, gdzie wspomniana wartość sięga nawet 52%.