Honda Civic Type R Ultimate Edition. Pożegnalna edycja kultowego kompaktu
Honda Civic Type R to 329-konny kompakt ceniony przez fanów sportowych modeli. Niestety, już niedługo samochód zniknie z europejskich cenników. Z tej okazji japońska firma proponuje pożegnalną serię Ultimate Edition.
Rasowa stylistyka nadwozia, efektownie wykończone wnętrze, a pod maską 2-litrowy benzyniak generujący 329 KM oraz 420 Nm. Do tego przyspieszenie w zakresie 0-100 km/h po 5,4 s, a prędkość maksymalna to 275 km/h!
Takimi cechami popisuje się Honda Civic Type R, która w Polsce dostępna jest w dwóch wersjach – Type R za 262 000 zł oraz Carbon, za którą trzeba zapłacić 276 500 zł. Według danych analizowanych przez IBRM Samar w 2024 roku znalazło się 52 szczęśliwców, którzy stali się właścicielami Hondy Civic Type R. To o 16,13 proc. mniej niż w 2023 roku, kiedy to udało się sprzedać 62 egzemplarze tego modelu. Niestety, już niedługo w Europie nie będzie można już w ogóle kupić Hondy Civic Type R. Jak to możliwe?
Honda Civic Typer R – wszystkiemu winne normy emisji spalin
Coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin sprawiają, że kolejne modele popularnych i kultowych samochodów nie będą mogły już niedługo wyjeżdżać z europejskich salonów samochodowych. Jednym z pojazdów, który dotknęła ta regulacja jest właśnie Honda Civic Type R.
Na pożegnanie zaprojektowano limitowaną serię Honda Civic Type R Ultimate Edition, która ograniczona została do 40 sztuk. Samochód dostępny jest z lakierem Championship White ozdobionym czerwonymi naklejkami na masce i wzdłuż boków pojazdu. Samochód ma czarny dach oraz elementy wykonane z włókna węglowego – progowe listwy oraz tylne skrzydło.
W części pasażerskiej karbonu użyto do wykończenia środkowej konsoli, a ponadto pojawiło się oświetlenie, które podkreśla niektóre elementy kokpitu. Lampki znajdziemy w okolicy obić drzwi, pod fotelami, w przestrzeni na nogi, a także na środkowej konsoli i przy uchwycie na kubek z napojem.
Po otwarciu przednich drzwi wyświetlane jest logo Type R, a ponadto nabywcy otrzymują upominek w postaci emblematu z numerem auta (od 1 do 40), brelok z włókna weglowego, wykonane na zamówienie dywaniki oraz pokrowiec na samochód.
Żegnając w Europie prawdziwą ikonę gamy samochodów Hondy uznaliśmy, że wypadałoby dać Civicowi Type R ostateczne pożegnanie w postaci tego specjalnego modelu, oferującego naszym klientom wyjątkową okazję do świętowania jego dziedzictwa. Branża zmienia się, a gama naszych modeli musi ewoluować dostosowujac się do europejskiego prawodawstwa. Type R zawsze był wyrazem naszej pasji do ekscytującej jazdy i nie możemy doczekać się, aby w nadchodzących tygodniach i miesiącach świętować dziedzictwo tego modelu.
Honda Civic Type R – wszystko zaczęło się 28 lat temu
Honda Civic Type R rozpoczęła rynkową karierę w 1997 roku w Japonii w ramach szóstej generacji kompaktowego modelu. W kolejnych wydaniach samochód doczekał się specjalnych edycji, a sportowe możliwości podkreślają osiagnięcia na torach wyscigowych.
To nie tylko rekordy na najważniejszych obiektach na świecie (Magny Cours – Francja, Spa-Francorchamps – Belgia, Hungaroring – Węgry, Estoril – Portugalia, Suzuka – Japonia, Silverstone – Wielka Brytania, Mount Panorama Bathurst – Australia), lecz także sukcesy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) oraz Pucharze Świata Samochodów Turystycznych (WTCR).