Wersje Active i Trail uatrakcyjniły Forda Transita

Testy i prezentacje
16 Lut '21
Piotr Mieszkowski
Źródło: IBRM Samar

Amerykański producent wprowadził do gamy Transita warianty Trail i Active. Można już zamawiać je w salonach sprzedaży Forda.

Źródło: IBRM Samar

Warianty Transit Trail i Transit Custom Trail zostały zaprojektowane specjalnie do pracy w trudniejszych warunkach. Poprawiono w nich trakcję kół, dzięki nowemu mechanizmowi różnicowemu o ograniczonym poślizgu (mLSD) w samochodach z napędem na przednie koła oraz dzięki zastosowaniu inteligentnego napędu na wszystkie koła (AWD). 

Wersja Active oferuje dodatkowe elementy chroniące nadwozie oraz opcję mLSD, zapewniającą lepsze wykorzystanie przyczepności kół na luźnych, śliskich lub miękkich nawierzchniach. Styl zewnętrzny inspirowany samochodami SUV dodawać ma atrakcyjny wygląd, a także zwiększać praktyczność na nieutwardzonych drogach. - Dla firm, które mają do czynienia z trudnymi warunkami eksploatacji, a także dla rodzin, które chcą mieć pojazd gotowy na nowe przygody, stworzyliśmy Transita, który zaspokoi wszystkie te potrzeby u2013 twierdzi Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych w Ford of Europe. Wszystkie warianty Active mają wzbogacone wyposażenie wnętrza, z częściowo skórzaną tapicerką siedzeń oraz niebieskim akcentem na desce rozdzielczej. Ośmiomiejscowe wnętrze Tourneo Custom Active można łatwo przekonfigurować tak, aby odpowiadało aktualnym potrzebom użytkowników. Transity Active są dostępne z silnikami o mocy 185 KM, z możliwością wyboru sześciobiegowej automatycznej lub manualnej skrzyni biegów. 

Transit Trail na każdą okazję

Fordy Transit Trail i Transit Custom Trail przeznaczone są do podróżowania w trudnym terenie, z dala od zwykłych dróg. Warianty Trail mają dodatkową czarną okładzinę wokół dolnych części przednich i tylnych zderzaków oraz paneli bocznych. Masywny grill w czarnej, matowej stylistyce nawiązuje do kultowej serii terenowych pojazdów Ford Performance - Raptor. Uzupełnieniem są unikalne 16-calowe obręcze kół i logo „Trail” na przednich drzwiach. Transit Custom może być również wyposażony opcjonalnie w relingi dachowe i zewnętrzne progi celem dalszego zwiększenia wszechstronności.

Źródło: IBRM Samar

Modele Transit i Transit Custom Trail z napędem na przednie koła są standardowo wyposażone w mLSD. Transit Trail jest dostępny również z inteligentnym napędem na wszystkie koła, który gwarantować ma pewniejszą jazdę w trudniejszych warunkach terenowych i pogodowych. Opracowany we współpracy ze specjalistami od układów napędowych z firmy Quaife system mLSD automatycznie przenosi w warunkach słabej przyczepności moment obrotowy silnika na koło o największej przyczepności, umożliwiając kierowcy sprawniejsze pokonywanie nieutwardzonych odcinków, żwirowych dróg, nierównych i trudnych nawierzchni. System AWD współpracuje z elektroniczną kontrolą stabilności pojazdu i stale monitoruje przyczepność kół. Rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednie i tylne koła jest zmienny, dzięki działaniu specjalnie opracowanego, sterowanego elektronicznie sprzęgła AWD. Jest to mokre sprzęgło wielopłytkowe, sterowane hydraulicznie za pośrednictwem wysokowydajnej pompy elektrycznej, co pozwala na natychmiastową reakcję, a nawet na prewencyjne przekazywanie momentu obrotowego na przednie koła.

Źródło: IBRM Samar

Standardowy tryb pracy AWD Auto umożliwia pewną jazdę w różnych warunkach drogowych, a pojazd automatycznie reaguje na zmiany nawierzchni. W trudnych warunkach, takich jak głębokie błoto, piasek lub śnieg, kierowca może wybrać z menu tryb Mud and Ruts (błoto i koleiny), przygotowując system AWD do utrzymywania przyczepności nawet w ekstremalnych warunkach poślizgu kół poprzez wcześniejsze włączenie napędu przedniej osi. 

Wariant AWD Transita Trail zachowuje standardową pojemność ładunkową i wysokość przestrzeni ładunkowej, ma bogatsze wyposażenie wnętrza, z pełnymi skórzanymi siedzeniami w standardzie, klimatyzacją oraz podgrzewaną szybą przednią. Lusterka składane elektrycznie i automatyczne oświetlenie są również standardowym wyposażeniem.

Warianty nadwoziowe i silnikowe

Transit Custom Trail jest dostępny w wielu wersjach nadwoziowych o masie całkowitej od 3000 kg do 3400 kg, w tym jako furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) i 9 miejscowe kombi w dwóch różnych rozstawach osi. Transit Trail oferuje wiele wersji nadwoziowych i rozstawów osi w kategorii 3500 kg: z furgon, furgon z podwójną kabiną (brygadowy) oraz kombi.

Wszystkie modele Transit Trail i Transit Custom Trail są napędzane 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Forda o mocach 130 KM, 170 KM lub 185 KM. Silniki Ford EcoBlue zostały zaprojektowane tak, by umożliwić łatwość jazdy przy dużych obciążeniach i na stromych pochyłościach. Wysoki moment obrotowy, dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika, pomaga w prowadzeniu samochodu z małymi prędkościami na trudnych nawierzchniach, pozwalając kierowcy utrzymać pracę silnika przy minimalnym nacisku na pedał gazu w celu zmniejszenia poślizgu kół.

Źródło: IBRM Samar

Tagi