Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Szczegółowy test zużycia paliwa
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4, którą testujemy na długim dystansie nie ma łatwego życia. Auto musi wykazać się w kilku różnorodnych testach. Przyszedł czas na zweryfikowanie rzeczywistego zużycia paliwa.
Znacie już Dacię Bigster mild hybrid 130 4x4, którą testujemy przez miesiąc. Na samar.pl pokazaliśmy pełną gamę rumuńskiej nowości – wersje wyposażeniowe oraz silnikowe. To jeszcze nie wszystko. Zaprezentowaliśmy również egzemplarz, który użytkujemy, jak i szczegóły testu.
Jednym z elementów tego sprawdzianu jest szczegółowe zbadanie zużycia paliwa. Zweryfikowaliśmy je na ustalonej trasie o długości około 160 km i obejmującej miasto, drogę szybkiego ruchu oraz autostradę. Na podstawie pomiarów dowiedzieliśmy się ile samochód pali w mieście, jak i poza nim, a także jakie jest średnie zapotrzebowanie na benzynę.
Wyniki to nie tylko odczyty z pokładowego komputera, lecz także obliczone po tankowaniu zbiornika pod korek – przed i po przejechaniu całej trasy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, jak dokładnie skalibrowany został komputer.
Dacia Bigster – tyle aut udało się już sprzedać
Według danych zgromadzonych w aplikacji Mototrendy Pro+ opracowanej przez IBRM Samar w okresie styczeń-lipiec 2025 roku do klientów trafiło 1427 egzemplarzy Dacii Bigster. To pozwoliło autu zająć czwarte miejsce wśród modeli rumuńskiej marki.
Liderką jest Dacia Duster (5163 sprzedanych aut), na drugim miejscu uplasowała się Dacia Sandero (3201 dostarczonych sztuk), a na najniższym stopniu podium znalazła się Dacia Jogger (2183 wydanych egzemplarzy). Ranking uzupełnia elektryczna Dacia Spring, na którą zdecydowało się 593 klientów.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 – wyjątkowo oszczędny SUV
Według danych technicznych Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 pali średnio 6,1 l/100 km. To dobry wynik, ale czy w rzeczywistości silnik generujący 130 KM i 230 Nm zadowala się takimi samymi lub podobnymi ilościami benzyny.
Zaczynamy od tankowania pod korek, kasujemy dane w komputerze pokładowym i ruszamy w trasę. Po pokonaniu miejskiego odcinka komputer pokazuje zapotrzebowanie na paliwo na poziomie 6,4 l/100 km. Zaczyna się optymistycznie. Po przejechaniu części autostradowej i trasą szybkiego ruchu spalanie stabilizuje się na 6 l/100 km. Nadal konsumpcję oceniamy pozytywnie.
Ostatnie kilometry ponownie pokonujemy w mieście, wracamy na stację paliw i ponownie tankujemy do pełna. Na komputerze widnieje wynik 6,1 l/100 km. Zatem to tyle samo ile deklaruje producent. Rewelacja!
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 - oszczędna i z precyzyjnym komputerem
Średnie spalanie uzyskane na całej trasie i obliczone na podstawie tankowania pod korek, a zatem w 100 proc. rzeczywiste to 6,3 l/100 km. To świetny wynik, który okazał się tylko o 0,2 l wyższy od podawanego przez producenta i odczytanego na komputerze. Tak mała różnica mieści się w granicach błędu pomiaru.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 - wnioski po teście spalania
Po sprawdzeniu rzeczywistego zużycia paliwa Dacii Bigster mild hybrid 130 4x4 nasuwaja sie trzy wnioski. Po pierwsze rumuński SUV jest naprawdę oszczędnym pojazdem. Po drugie ma świetnie skalibrowany komputer, którego wskazania niemal w 100 proc. pokrywają się z rzeczywistym zużyciem paliwa. Wreszcie po trzecie – dane techniczne nie kłamią w kwestii zapotrzebowania na benzynę.