Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Test inny niż wszystkie
Zazwyczaj test samochodu trwa tydzień. Jednak tym razem jest inaczej, bowiem Dacię Bigster mild hybrid 130 4x4 będziemy sprawdzali przez okres miesiąca. Dzięki temu podczas jazdy w mieście, jak i w trakcie dalekich rodzinnych eskapad dokładnie sprawdzimy wszystkie mocne i słabe strony nowego SUV-a.
Dacia Bigster to tegoroczny debiutant, który występuje na polskim rynku jako 140-konna, miękka hybryda z napędem na przód (także z LPG), w 130-konnej wersji 4x4 lub z hybrydowym napędem, którego układ generuje 157 KM.
Mieliśmy już okazję sprawdzić co potrafi auto w tym ostatnim wydaniu. Teraz podczas miesięcznego testu zweryfikujemy zalety i wady odmiany z napędem na wszystkie koła.
Dacia Bigster – sprzedaż w pierwszym półroczu 2025 roku
Z danych zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ opracowanej przez IBRM Samar wynika, że do końca czerwca Dacię Bigster kupiło 950 polskich kierowców. Pamiętajmy przy tym, że samochód na rynku jest od wiosny.
W dalszym ciągu liderką sprzedaży rumuńskiej marki jest Dacia Duster, którą w okresie styczeń-czerwiec 2025 roku wybrało 4380 klientów. W omawianym okresie na drugim miejsc znalazła się Dacia Sandero (2741 sprzedanych egzemplarzy), a na trzecim Dacia Jogger (1900 dostarczonych aut).
Dacia Bigster – do sprawdzenia podczas testu
Dacia Bigster to kandydatka na samochód rodzinny. Zatem naszym obowiązkiem jest test, dzięki któremu przekonamy się na ile samochód sprawdza się, gdy na pokładzie jest familia, a w bagażniku umieszczono wakacyjny ekwipunek.
Daleki wyjazd pozwoli stwierdzić czy jest komfortowo, jak spisuje się auto zarówno pod względem przestronności wnętrza, jak i pracy układu jezdnego. Nieodzownym elementem będzie także dokładny test zużycia paliwa na ustalonej przez nas trasie (miasto, poza miastem, autostrada).
To prawda, że mamy lato i napęd 4x4 przydatny jest tylko w wyjątkowych sytuacjach. Zatem doprowadzimy auto do takich wyjątkowych sytuacji i sprawdzimy, jak spisuje się na szutrze, kamieniach czy na błotnistym szlaku.
Nie da się ukryć, że większość kierowców spędza czas za kierownicą podczas jazdy w mieście. Dlatego przekonamy się, jak Dacia Bigster sprawuje się w takich warunkach. Czy łatwo manewruje się autem w korkach, na ile trudno (lub nie) będzie znaleźć stosowaną lukę do zaparkowania i w jakim stopniu pomocni są asystenci kierowcy.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 – oto bohaterka naszego testu
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 to 48-woltowa, miękka hybryda, w której wykorzystano 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.2 o mocy 130 KM. Według producenta auto rozpędza się do setki po 11,2 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Nie są to imponujące wyniki, ale test pokaże czy pod względem dynamiki rzeczywiście mamy do czynienia z przeciętniakiem.
Samochód występuje wyłącznie z 6-stopniową, manualną skrzynią. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak działa jej mechanizm. Jeżeli będą jakieś niedoskonałości, to poinformujemy Was o tym. Mamy jednak nadzieję, że będziemy mieli tylko pozytywne odczucia.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 w teście występuje ze specyfikacją extreme. Za tak skonfigurowany samochód trzeba zapłacić minimum 129 000 zł. Jednak nasz egzemplarz ma dodatkowe wyposażenie, dlatego jego cena to 137 300 zł. Wszystko o wyposażeniu i cenach na samar.pl.