Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Test inny niż wszystkie

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
6 Sie '25
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Test inny niż wszystkieŹródło: IBRM Samar

Zazwyczaj test samochodu trwa tydzień. Jednak tym razem jest inaczej, bowiem Dacię Bigster mild hybrid 130 4x4 będziemy sprawdzali przez okres miesiąca. Dzięki temu podczas jazdy w mieście, jak i w trakcie dalekich rodzinnych eskapad dokładnie sprawdzimy wszystkie mocne i słabe strony nowego SUV-a.

Dacia Bigster to tegoroczny debiutant, który występuje na polskim rynku jako 140-konna, miękka hybryda z napędem na przód (także z LPG), w 130-konnej wersji 4x4 lub z hybrydowym napędem, którego układ generuje 157 KM.

Źródło: IBRM Samar

Mieliśmy już okazję sprawdzić co potrafi auto w tym ostatnim wydaniu. Teraz podczas miesięcznego testu zweryfikujemy zalety i wady odmiany z napędem na wszystkie koła.

Dacia Bigster – sprzedaż w pierwszym półroczu 2025 roku

Z danych zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ opracowanej przez IBRM Samar wynika, że do końca czerwca Dacię Bigster kupiło 950 polskich kierowców. Pamiętajmy przy tym, że samochód na rynku jest od wiosny.

Źródło: IBRM Samar

W dalszym ciągu liderką sprzedaży rumuńskiej marki jest Dacia Duster, którą w okresie styczeń-czerwiec 2025 roku wybrało 4380 klientów. W omawianym okresie na drugim miejsc znalazła się Dacia Sandero (2741 sprzedanych egzemplarzy), a na trzecim Dacia Jogger (1900 dostarczonych aut).

Dacia Bigster – do sprawdzenia podczas testu

Dacia Bigster to kandydatka na samochód rodzinny. Zatem naszym obowiązkiem jest test, dzięki któremu przekonamy się na ile samochód sprawdza się, gdy na pokładzie jest familia, a w bagażniku umieszczono wakacyjny ekwipunek.

Źródło: IBRM Samar

Daleki wyjazd pozwoli stwierdzić czy jest komfortowo, jak spisuje się auto zarówno pod względem przestronności wnętrza, jak i pracy układu jezdnego. Nieodzownym elementem będzie także dokładny test zużycia paliwa na ustalonej przez nas trasie (miasto, poza miastem, autostrada).

To prawda, że mamy lato i napęd 4x4 przydatny jest tylko w wyjątkowych sytuacjach. Zatem doprowadzimy auto do takich wyjątkowych sytuacji i sprawdzimy, jak spisuje się na szutrze, kamieniach czy na błotnistym szlaku.

Źródło: IBRM Samar

Nie da się ukryć, że większość kierowców spędza czas za kierownicą podczas jazdy w mieście. Dlatego przekonamy się, jak Dacia Bigster sprawuje się w takich warunkach. Czy łatwo manewruje się autem w korkach, na ile trudno (lub nie) będzie znaleźć stosowaną lukę do zaparkowania i w jakim stopniu pomocni są asystenci kierowcy.

Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 – oto bohaterka naszego testu

Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 to 48-woltowa, miękka hybryda, w której wykorzystano 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.2 o mocy 130 KM. Według producenta auto rozpędza się do setki po 11,2 s, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Nie są to imponujące wyniki, ale test pokaże czy pod względem dynamiki rzeczywiście mamy do czynienia z przeciętniakiem.

Źródło: IBRM Samar

Samochód występuje wyłącznie z 6-stopniową, manualną skrzynią. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak działa jej mechanizm. Jeżeli będą jakieś niedoskonałości, to poinformujemy Was o tym. Mamy jednak nadzieję, że będziemy mieli tylko pozytywne odczucia.

Źródło: IBRM Samar

Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 w teście występuje ze specyfikacją extreme. Za tak skonfigurowany samochód trzeba zapłacić minimum 129 000 zł. Jednak nasz egzemplarz ma dodatkowe wyposażenie, dlatego jego cena to 137 300 zł. Wszystko o wyposażeniu i cenach na samar.pl.

Podziel się ze znajomymi