Poduszkowy problem w modelach BMW
W różnych modelach marki BMW możliwa jest usterka poduszki powietrznej kierowcy typu SDI, co wynika z degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza. Jak zaznacza producent, ryzyko rośnie wraz z wiekiem pojazdu.
Zachodzi obawa, że w przypadku aktywacji poduszki powietrznej na skutek zderzenia mogłoby dojść do rozerwania obudowy nadmuchiwacza i przedostania się do kabiny pasażerskiej wystrzelonych z dużą siłą odłamków metalowych. Według informacji przekazanej przez importera Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, problem dotyczy następujących modeli marki BMW: 6 Gran Coupe (F06), 5 GT (F07), Seria 5 (F10), 5 Touring (F11), 6 Cabrio (F12), 6 Coupe (F13), X5 (F15), X6 (F16), Seria 1 5-drzwiowe (F20), Seria 1 3-drzwiowe (F21), 2 Coupe (F22), 2 Cabrio (F23), Seria 3 (F30), 3 Touring (F31), 4 Coupe (F32), 4 Cabrio (F33), 3 GT (F34), 4 Gran Coupe (F36), 2 Active Tourer (F45), M3 (F80), M4 Coupe (F82), M4 Cabrio (F83), X5M (F85) oraz X6M (F86).
Na polskim rynku wytypowano do sprawdzenia łącznie 5617 samochodów marki BMW. Klienci zostaną powiadomieni o sytuacji i zamiarze wykonania stosownych czynności przez pracowników autoryzowanej sieci dealerskiej (sprawdzenie stanu pojazdu oraz wymiana poduszki powietrznej pod okiem specjalistów). Ponadto w niewielkiej partii egzemplarzy modelu BMW 2 Active Tourer (kod fabryczny U06) należy sprawdzić, czy został zamontowany adapter wspornika zewnętrznej drzwi kierowcy. Urządzenie to ma za zadanie zabezpieczać przed niezamierzonym otwarciem drzwi podczas zderzenia bocznego.