Poduszkowy problem w modelach BMW
W różnych modelach marki BMW możliwa jest usterka poduszki powietrznej kierowcy typu SDI, co wynika z degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza. Jak zaznacza producent, ryzyko rośnie wraz z wiekiem pojazdu.
Zachodzi obawa, że w przypadku aktywacji poduszki powietrznej na skutek zderzenia mogłoby dojść do rozerwania obudowy nadmuchiwacza i przedostania się do kabiny pasażerskiej wystrzelonych z dużą siłą odłamków metalowych. Według informacji przekazanej przez importera Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, problem dotyczy następujących modeli marki BMW: 6 Gran Coupe (F06), 5 GT (F07), Seria 5 (F10), 5 Touring (F11), 6 Cabrio (F12), 6 Coupe (F13), X5 (F15), X6 (F16), Seria 1 5-drzwiowe (F20), Seria 1 3-drzwiowe (F21), 2 Coupe (F22), 2 Cabrio (F23), Seria 3 (F30), 3 Touring (F31), 4 Coupe (F32), 4 Cabrio (F33), 3 GT (F34), 4 Gran Coupe (F36), 2 Active Tourer (F45), M3 (F80), M4 Coupe (F82), M4 Cabrio (F83), X5M (F85) oraz X6M (F86).

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Na polskim rynku wytypowano do sprawdzenia łącznie 5617 samochodów marki BMW. Klienci zostaną powiadomieni o sytuacji i zamiarze wykonania stosownych czynności przez pracowników autoryzowanej sieci dealerskiej (sprawdzenie stanu pojazdu oraz wymiana poduszki powietrznej pod okiem specjalistów). Ponadto w niewielkiej partii egzemplarzy modelu BMW 2 Active Tourer (kod fabryczny U06) należy sprawdzić, czy został zamontowany adapter wspornika zewnętrznej drzwi kierowcy. Urządzenie to ma za zadanie zabezpieczać przed niezamierzonym otwarciem drzwi podczas zderzenia bocznego.