Dla tych marek Polska jest bardzo ważnym rynkiem
Od dłuższego czasu Toyota jest najpopularniejszą marką na rynku nowych aut osobowych w Polsce. Silna pozycja Japończyków w kraju nad Wisłą znajduje odzwierciedlenie w rejestracjach tego producenta na całym kontynencie.
Analitycy IBRM Samar, posiłkując się raportem stowarzyszenia branżowego ACEA, przygotowali zestawienie marek, wśród których Polska ma szczególnie duży udział w rejestracjach aut osobowych z puntu widzenia całego rynku europejskiego. Z porównania danych obejmujących okres od stycznia do września br. wynika, że nasz kraj jako całość generuje około 3,6% obrotu nowymi samochodami na Starym Kontynencie.
Można zatem przyjąć, że podana wartość 3,6% jest dla Polski średnią rynkową. Wśród łącznie kilkudziesięciu marek motoryzacyjnych figuruje jedenastu importerów, którzy plasują się powyżej tego progu. Niekwestionowanym liderem rankingu jest Lexus, w przypadku którego aż 17,3% wszystkich nowych rejestracji przypada właśnie na nasz kraj! Wysoki wynik uzyskała również „polska” Toyota, mogąca pochwalić się udziałem rzędu 10,8%. Popularność obu producentów tłumaczyć można nie tylko dobrze „skrojoną” ofertą modelową, ale również krążącymi powszechnie opiniami na temat niezawodności i solidności wykończenia.
Na trzecim miejscu podium ulokowała się Skoda z udziałem na poziomie 7,4%. Warto zauważyć, że ze wspomnianej jedenastki marek aż siedem ma japońskie lub koreańskie korzenie. Więcej informacji na temat zestawienia prezentuje załączona infografika.