Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Sprzedaż nowych aut w Polsce. Kto zostanie liderem czerwca?

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
30 Cze '25
Sprzedaż nowych aut w Polsce. Kto zostanie liderem czerwca?Źródło: Skoda

To może być bardzo ciekawy miesiąc na polskim rynku nowych samochodów osobowych. Po dwóch dekadach czerwca najwięcej klientów obsłużyli wprawdzie dealerzy Toyoty, jednak Skoda depcze liderowi po piętach. Czy rzutem na taśmę Czesi zapewnią sobie zwycięstwo?

W pierwszej oraz drugiej dekadzie czerwca zarejestrowano na polskim rynku łącznie 31 104 nowe samochody osobowe. Jak wskazuje raport IBRM Samar, uzyskany wynik oznacza spadek na poziomie 2,66 procenta. Wiodącym graczem zestawienia jest Toyota, jednak Skoda depcze liderowi po piętach. Dealerzy japońskiej marki sprzedali bowiem 4595 aut, podczas gdy producent z Mlady Boleslav ma na koncie 4348 egzemplarzy.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Co warto podkreślić, Czesi wypracowali wzrost wynoszący przeszło czterdzieści jeden procent, natomiast wytwórca takich modeli jak Corolla czy RAV4 stracił ponad piętnaście procent ze swojego ubiegłorocznego wolumenu. Na ostatnim miejscu podium lokuje się Volkswagen z dorobkiem 1986 jednostek (-21,25%). Czerwcowym liderem segmentu premium ma natomiast szansę zostać Mercedes. Koncesjonerzy stuttgarckiej marki obsłużyli dotychczas 1709 klientów, czyli nieco więcej niż wynosi skumulowany dorobek BMW, na koncie którego figurują 1673 zarejestrowane pojazdy.

Źródło: Dacia

Jeszcze większy wzrost sprzedaży niż Skoda zanotowała sklasyfikowana na dziesiątej pozycji Dacia. Dyskontowa marka z Grupy Renault w krótkim odstępie czasu wypuściła na rynek modele Duster III oraz Bigster. Rumuński producent może pochwalić się wolumenem sięgającym 1074 rejestracji, podczas gdy w analogicznym okresie roku ubiegłego było to „tylko” 751 sztuk.

Źródło: MG Motor

Przy okazji wspomnijmy o marce MG, która przebojem weszła na polski rynek, wzbudzając zainteresowanie nie tylko klientów, lecz również dziennikarzy motoryzacyjnych oraz analityków branżowych. W pierwszej i drugiej dekadzie czerwca chińsko-brytyjski gracz sprzedał 614 nowych osobówek, co daje mu piętnastą pozycję na liście. Warto jednak zauważyć, że w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku producenta modelu MG HS dotknął spadek sięgający niemal jedenastu procent. Wkrótce brandowi z Grupy SAIC dojdzie kolejny groźny rywal. Jest nim marka Chery, która dziś ogłosi ceny modeli Tiggo 7 oraz Tiggo 8.

Źródło: Chery

Najpopularniejsze marki aut w Polsce (dane za okres 1-20 czerwca 2025):

  1. Toyota: 4596 egzemplarzy
  2. Skoda: 4348
  3. Volkswagen: 1986
  4. Hyundai: 1967
  5. Kia: 1888
  6. Mercedes-Benz: 1709
  7. BMW: 1673
  8. Renault: 1450
  9. Audi: 1110
  10. Dacia: 1074
  11. Volvo: 1021
  12. Ford: 779
  13. Lexus: 715
  14. Cupra: 703
  15. MG: 614
  16. Omoda: 520
  17. Peugeot: 433
  18. Tesla: 422
  19. Nissan: 385
  20. Suzuki: 350
Podziel się ze znajomymi