Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1750682394467 3.0.14

Ile kosztuje w Polsce najtańszy samochód elektryczny?

Ceny
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
24 Cze '25
Ile kosztuje w Polsce najtańszy samochód elektryczny?Źródło: BYD

W ostatnich miesiącach segment samochodów elektrycznych wyraźnie przyspieszył. Widać to chociażby po wynikach sprzedaży w Polsce. Pojazdy zeroemisyjne zapewniają dobre osiągi, są ciche i przeważnie nieźle wyposażone. Dodatkowo przy zakupie „elektryka” klienci mogą skorzystać z państwowego dofinansowania.

Jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca maja zarejestrowano na polskim rynku niemal 10,5 tys. nowych samochodów osobowych z pełnym napędem elektrycznym. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego branża wypracowała zatem wzrost sięgający pięćdziesięciu pięciu procent. Warto podkreślić, że w samym tylko maju „elektryki” znalazły nad Wisłą 2816 klientów, co stanowi skok aż o 118%. Poniżej ranking dziesięciu modeli cieszących się największym zainteresowaniem kupujących.

Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne w Polsce:

  1. Tesla Model Y: 857 egzemplarzy
  2. Tesla Model 3: 499
  3. Dacia Spring: 485
  4. Kia EV6: 448
  5. Kia EV3: 379
  6. Citroen e-C3: 361
  7. Hyundai Kona EV: 336
  8. Volvo EX30: 304
  9. Leapmotor T03: 288
  10. Jeep Avenger: 269
Źródło: Tesla

W zgodnej opinii ekspertów rynek pojazdów elektrycznym będzie się w najbliższych latach nadal rozwijać między innymi za sprawą nowości produktowych i postępów w rozwoju technologii bateryjnej. Warto też analizować zmiany zachodzące w segmencie modeli budżetowych. To samochody, dla których przyjęliśmy założenie, że cena katalogowa bazowej wersji nie przekracza 100 tys. złotych. Osoby korzystające z programu NaszEauto mogą oczywiście liczyć na dodatkowe oszczędności.

Dacia Spring – cena od 76 900 złotych

Zestawienie najtańszych nowych samochodów elektrycznych w Polsce otwiera Dacia Spring. Samochód reprezentujący barwy Grupy Renault dotychczas wytwarzano w Chinach. Napęd ważącemu zaledwie 984 kilogramy autu zapewnia jednostka o mocy 65 KM, dzięki której czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie przekracza 14 sekund. O prawie 10 tys. złotych tańsza jest odmiana z silnikiem 45 KM, którą zarezerwowano dla wersji wyposażenia Essential (przyspieszenie 0-100 km/h w czasie poniżej 20 sekund).

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Podstawowa konfiguracja Dacii Spring (45 KM Essential) kosztuje 76 900 złotych. Wariant 65-konny zarezerwowano natomiast dla poziomów wyposażenia Expression (86 000), Extreme (90 600) oraz Cargo (92 400 złotych). Co ciekawe jednak, egzemplarze dostępne aktualnie w ofercie sprzedażowej pochodzą wyłącznie z zapasów magazynowych dealerów. Jak udało się nam potwierdzić u wiarygodnego źródła, specyfikacja Springa ulegnie zmianie. Otwarcie zamówień na nową wersję modelową ma nastąpić już we wrześniu.

BYD Dolphin Surf – cena od 82 700 złotych

Oto reprezentant branży motoryzacyjnej zza Wielkiego Muru. Jak wskazują dane techniczne, odważne stylizowane BYD Dolphin Surf mierzy 3990 milimetrów długości, z czego na rozstaw osi przypada 2500 mm. Kabina powinna bez trudu pomieścić nawet cztery dorosłe osoby i nieco bagażu. Generalny importer oferuje auto w konfiguracji z jednostką napędową o mocy 88 lub 156 koni mechanicznych. Surf rozwija prędkość do 150 km/h i oferuje teoretyczny zasięg powyżej 500 kilometrów – ale tylko z większą „baterią” (43,3 kWh) i w ruchu miejskim. Realny zasięg to około 320 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP lub 220 km w połączeniu z akumulatorami o pojemności 30 kWh.

Źródło: BYD

Leapmotor T03 – cena od 84 900 złotych

Segment budżetowych modeli elektrycznych reprezentuje mający również chińskie korzenie Leapmotor T03. Cena wywoławcza wynosi 84 900 złotych. Na elementy wyposażenia standardowego składają się chociażby piętnastocalowe felgi aluminiowe, dwukolorowe lakierowanie nadwozia z czarnym dachem, adaptacyjny tempomat, monitoring martwego pola lusterek, tylne czujniki parkowania, multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala, klimatyzacja manualna, elektrycznie sterowane szyby, kamera cofania, dach panoramiczny itd.

Źródło: Leapmotor International

Warto dodać, że Leapmotor T03 był jeszcze do niedawna produkowany w tyskiej fabryce Grupy Stellantis w systemie montażowym SKD.

Dongfeng Box – cena od 99 900 złotych

Za dystrybucję Dongfenga w Polsce odpowiada firma Auto Fus Group/AFG Motors, która po otwarciu salonu marki w Warszawie zapowiada uruchomienie kolejnych lokalizacji w Gdańsku, Radomiu, Kielcach i w Rzeszowie. Wyposażony w napęd elektryczny Box (95 KM) kosztuje bazowo od 99 900 złotych. Wśród jego konkurentów wymienić można takich graczy jak chociażby obsypane nagrodami Renault 5, Citroen C3 lub Peugeot 208. Produkowany w Chinach wtyczkowóz zwraca uwagę oryginalną grafiką oświetlenia, żywą kolorystyką konfiguracji, siedemnastocalowymi alufelgami czy bezramkowymi drzwiami, które skutecznie izolują pasażerów od szumu generowanego przez strumienie powietrza podczas jazdy.

Źródło: Dongfeng

Na liście wyposażenia Boxa figurują między innymi klimatyzacja automatyczna, podgrzewany i wentylowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, adaptacyjne reflektory oraz nastrojowe oświetlenie kabiny. Jak wskazują dane techniczne, przy w pełni naładowanych akumulatorach (42,3 kWh) auto zapewnia realny zasięg do 310 kilometrów, natomiast podczas jazdy drogami szybkiego ruchu podana wartość spada poniżej 250 km.

Tanie auta elektryczne na celowniku Volkswagena i Renault

W marcu bieżącego roku zachodnioniemiecki koncern zaprezentował koncepcyjny model Volkswagen ID. Every1, na bazie którego powstać ma wersja seryjna, spodziewana w 2027 roku. Prognozowana cena podstawowej konfiguracji wyniesie około 20 tys. euro, co przy aktualnym kursie dawałoby kwotę rzędu 85 tys. złotych.

Źródło: Renault

„Jedynka” będzie najmniejszym samochodem elektrycznym w gamie marki z Wolfsburga. Mniejszym nawet niż Volkswagen ID. 2all, który ma zadebiutować na rynku w 2026 roku z cenami startującymi poniżej progu 25 tys. euro. Tym samym gigant z Dolnej Saksonii chce rzucić rękawicę nie tylko chińskim markom, lecz również Renault szykującemu się do uruchomienia produkcji nowego Twingo. To ostatnie doczeka się najprawdopodobniej siostrzanej konstrukcji firmowanej znaczkiem marki Nissan. Co ciekawe, z ustaleń zachodniej prasy branżowej wynika ponadto, że o pojeździe mającym gabaryty zbliżone do volkswagenowskiego malucha bardzo poważnie myśli również Fiat.

Podziel się ze znajomymi