Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Mercedes-AMG E 53 Hybrid. Od Hammera do hybrydy

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
1 Lip '25
Mercedes-AMG E 53 Hybrid. Od Hammera do hybrydyŹródło: Mercedes

Mercedes-AMG E 53 Hybrid to najmocniejsza wersja modelu klasy wyższej. Do napędu pojazdu wykorzystano benzynowy silnik 6-cylindrowy oraz elektryczną jednostkę. W tej postaci samochód można mieć z nadwoziem typu sedan oraz jako kombi.

Mercedes W124 Hammer to wersja, która do napędu wykorzystywała 6-litrowy, benzynowy silnik V8. Przydomek Hammer (ang.: młot) nadany tej odmianie wynikał głównie z brutalnego charakteru, jakim cechował się ten samochód. W tej postaci pojazd nadal był luksusowym modelem, ale dodatkowo zapewniał sportowe doznania w trakcie jazdy.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid – bez prądu ani rusz

Teraz rolę sportowego modelu w gamie Mercedesa klasy E przejęła hybryda typu plug-in. Mercedes-AMG E 53 Hybrid, bo o nim mowa wykorzystuje 6-cylindrowy, benzynowy silnik produkujący 449 KM i 560 Nm oraz 163-konną, elektryczną jednostkę dostarczającą moment obrotowy o wartości 480 NM. W efekcie mamy układ generujący łącznie 585 KM oraz 750 Nm. W trybie Race Start moc układu wynosi 612 KM.

Źródło: Mercedes

Moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła za pośrednictwem 9-stopniowej, automatycznej skrzyni. Tak skonfigurowany pojazd w wersji sedan (jest też kombi) rozpędza się do setki po 3,8 s.

Wysoka moc, spontaniczna reakcja na dodawanie gazu czy świetne osiągi to jeszcze nie wszystkie atuty samochodu. Pamiętajmy, że jest to hybryda typu plug-in, a zatem możliwa jest jazda w trybie czysto elektrycznym.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid – sport w bezemisyjnej postaci

Na pokładzie są akumulatory o pojemności netto 21,2 kWh i po naładowaniu ich na 100 proc. zyskuje się zasięg ponad 100 km. Za pośrednictwem punktu o mocy 60 kW energię można uzupełnić w zakresie 10-80 proc. po 20 min.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid został subtelnie wyróżniony na tle gamy klasy E. To zasługa bardziej wyrazistej stylistyki zderzaków oraz odpowiednich osłon progów. Całości dopełniają efektowne alufelgi, a poszerzony rozstaw kół zapewnia lepsze proporcje pojazdu oraz poprawia prowadzenie na zakrętach.

Źródło: Mercedes

Doskonała stabilność i zwrotność to także zasługa skrętnej tylnej osi. Podczas manewrowania koła zwracają się w przeciwną stronę niż przednie, a to skraca średnicę zawracania. W trakcie szybkiej jazdy koła skierowują się w tę samą stronę co przednie, a wówczas auto precyzyjnie prowadzi się na łukach.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid – szybko jeździ i prowadzi się perfekcyjnie

Nie zapominajmy jeszcze o zawieszeniu AMG Ride Control ze stalowymi sprężynami i adaptacyjnymi amortyzatorami. To także element, który pozwala wykorzystać potencjał samochodu, a jednocześnie sprawia, że podróżowanie odbywa się w komfortowych warunkach.

Źródło: Mercedes

Przestronne wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości, a co ważniejsze nie zapomniano o sportowym wystroju. Prowadzący doceni przede wszystkim wykończone dwukolorową skórą fotele, które są wygodne, a co ważniejsze zapewniają świetne podparcie z boku.

Mercedes-AMG E 53 Hybrid w wersji sedan kosztuje od 502 400 zł, natomiast odmiana kombi to wydatek minimum 514 100 zł. Jeżeli komuś nie wystarczy standardowe wyposażenie oraz wygląd pojazdu, to może zamówić elementy z długiej listy opcji. Wśród nich są m.in.: 21-calowe kute felgi (od 15 830 zł), lakiery z serii Manufaktur (od 10 592 zł), wykończenie wnętrza skórą Nappa (od 16 118 zł) oraz drewnem (od 3454 zł) lub włóknem szklanym (od 16 981 zł).

Podziel się ze znajomymi