Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1751270616637 3.0.14

Tesla traci rynek w Europie, Ypsilon nadal liderem segmentu

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
1 Lip '25
Tesla traci rynek w Europie, Ypsilon nadal liderem segmentuŹródło: Tesla

Początek roku zachwiał sprzedażą Tesli na europejskim rynku motoryzacyjnym. Wyjątkiem okazała się jedynie Norwegia. Niestety dane majowe wpisują się w szerszy trend spadkowy, z jakim boryka się producent samochodów elektrycznych z Kalifornii.

Według opracowania Jato Dynamics dla dwudziestu ośmiu krajów Starego Kontynentu, w maju br. Tesla dostarczyła na rynek europejski około 13,6 tys. nowych samochodów, co w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego oznacza spadek sięgający dwudziestu dziewięciu procent. Warto jednak podkreślić, że w segmencie aut elektrycznych Tesla Model Y zachowała fotel lidera dzięki 10 357 sprzedanym egzemplarzom (-7%). Na dwóch pozostałych stopniach podium plasują się Skoda Elroq z dorobkiem 9222 sztuk oraz Volkswagen ID.7, którego wybrało 6732 klientów.

Łącznie dostarczono w maju 194 300 samochodów elektrycznych, co przekłada się na wzrost sięgający 28 procent. BEV-y stanowiły zatem około 17,5 procenta całego obrotu nowymi osobówkami na Starym Kontynencie; rok temu wspomniana wartość oscylowała w granicach czternastu procent. Łącznie z salonów dealerskich wyjechało na drogi nieco ponad 1,1 miliona aut, czyli o 2,5 procenta więcej niż w maju AD 2024.

Źródło: BYD

Jednym z czynników pobudzających koniunkturę jest ofensywa chińskich marek, które ponad dwukrotnie zwiększyły swój udział rynkowy w porównaniu z rokiem ubiegłym (z 2,9 proc. do 5,9 procenta). Sprzedaż w omawianym segmencie podskoczyła z 31 233 do 65 808 egzemplarzy. Warto wymienić BYD, którego notowania poszły w górę o prawie czterysta procent. Europejscy dealerzy MG obsłużyli natomiast 29,4 tys. klientów, co dało wzrost sięgający około trzydziestu procent. Ciekawostką jest fakt, że według danych skumulowanych liczonych od stycznia producent modelu MG HS sprzedał więcej pojazdów niż przykładowo Fiat (133 400 vs 125 300 jednostek).

Podziel się ze znajomymi