Jaki model będzie produkowany w tureckiej fabryce BYD?
Chińczycy realizują projekt budowy nowej fabryki samochodów w kraju nad Bosforem. Zakład wzniesiony kosztem około miliarda dolarów ma zacząć działać przed końcem przyszłego roku. Czy już wiadomo, jaki model BYD powstawać będzie w Turcji?
Według ustaleń portalu Automotive News, początkowo zbudowana od podstaw fabryka dostarczać będzie na rynek europejski model BYD Seal U, który aktualnie dostępny jest w dwóch wersjach z napędem elektrycznym o mocy 218 KM („bateria” ma pojemność 72 lub 82 kWh) oraz jako hybryda Plug-in 1.5 DM-i (218/324 KM). To właśnie niskoemisyjny wtyczkowóz napędza sprzedaż marki na Starym Kontynencie. We wrześniu wysforował się nawet na pierwsze miejsce w rankingu modeli z napędem PHEV. Do końca sierpnia palmę pierwszeństwa dzierżył Volkswagen Tiguan.
Ponadto krążą plotki, że w Turcji ruszyć może produkcja hybrydowej wersji BYD Atto 3. Aktualnie „trójkę” można kupić w europejskich salonach tylko jako samochód elektryczny. Tymczasem jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października producenci chińscy sprzedali nad Wisłą przeszło 34 tys. nowych osobówek. BYD zajmuje w omawianym segmencie czwarte miejsce z pulą 4420 rejestracji. Dodajmy, że w analogicznym okresie roku ubiegłego generalny importer miał na swoim koncie „tylko” 160 wydań. Pierwsze skrzypce gra natomiast MG, którego dealerzy obsłużyli dotychczas 11 781 klientów.