Nowy model MG nazywa się...

Nowości
21 Paź '25
Rafał Żaglewski
Źródło: MG Motor

Chińsko-brytyjska marka robi furorę nie tylko w Polsce. MG, należące do koncernu SAIC Motor z centralą w Szanghaju, mocno inwestuje ostatnio w produkcję modeli z napędem hybrydowym oraz elektrycznym, których atrakcyjność dodatkowo podnosi stylistyka nadwozia à la crossover.

Jak wynika z aktualnego raportu IBRM Samar, do końca września chińscy producenci sprzedali nad Wisłą łącznie 28 945 nowych osobówek. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku omawiany segment rynku liczył zaledwie 5737 egzemplarzy. Prym wiedzie marka MG, której ofertę wybrało już ponad dziesięć tysięcy klientów. Uzyskany rezultat daje temu graczowi wysoką, czternastą lokatę wśród importerów.

Źródło: Euro NCAP

W połowie czerwca ujawniono szczegóły oferty na elektrycznego crossovera noszącego nazwę handlową MGS5 EV. Kryje się pod nią samochód zbudowany na płycie podłogowej Modular Scalable Platform – podobnie jak znany już polskim klientom hatchback MG4. Z ceną zaczynającą się od 139 900 złotych, „piątka” występuje tylko w konfiguracji tylnonapędowej z silnikiem o mocy 170 lub 231 koni mechanicznych. Ten drugi wariant gwarantuje kierowcy dynamiczne przyspieszenie w zakresie od 0 do 100 km/h po upływie około 6,3 sekundy.

Wiele wskazuje na scenariusz, że MGS5 EV niebawem będzie miało większego „brata”. Taki wniosek nasuwa się bowiem po lekturze datowanych na październik prób zderzeniowych organizacji Euro NCAP. Wśród pojazdów biorących udział w testach laboratoryjnych znalazł się bowiem tajemniczy model o nazwie MGS6 EV. Na chwilę obecną mało o tym samochodzie wiadomo. Ujawniono tylko, że dysponuje wersjami napędu 4x2 oraz 4x4, jest przystosowany do ruchu lewo- lub prawostronnego, zaś jego masa własna wynosi 1908 kg.

MGS6 EV – testy zderzeniowe Euro NCAP (październik 2025):

Źródło: Tesla

Wiarygodne źródła twierdzą, że MGS6 EV jest powiększoną wersją crossovera S5. Od pierwowzoru różni się zmodyfikowanym układem świateł i zderzakami oraz bryłą tylnej części nadwozia. Mierzy około 4,7-4,8 metra długości, zatem wśród jego potencjalnych rywali wskazać można graczy takich jak chociażby Tesla Model Y czy Skoda Enyaq

Tagi