Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1744026635781 3.0.14

MG4 XPower 4x4 - zaskakująco dobry

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
10 Kwi '25
Średnia ocena7.8
MG4 XPower 4x4 - zaskakująco dobryŹródło: IBRM Samar
7.8Śr. ocena

Należąca do chińskiego koncernu SAIC i mająca brytyjskie korzenie marka MG, coraz sprawniej rozpycha się na europejskich rynkach. Model MG4 to elektryczny, kompaktowy hatchback pozycjonowany w segmencie C.

MG4 XPower 4x4Źrodło: IBRM Samar
MG4 XPower 4x4Źrodło: IBRM Samar

MG to marka założona w 1924 roku w Wielkiej Brytanii, która zajmowała się produkcją aut sportowych i osobowych. Na przestrzeni lat marka MG miała wiele upadków i wzlotów, aby ostatecznie w 2005 roku zbankrutować. Wówczas prawa do znaku towarowego MG przejęło chińskie przedsiębiorstwo Nanjing Automobile. W roku 2006 doszło do połączenia Nanjing Automobile z SAIC Motor i stworzono spółkę MG Motor.

MG4 XPower 4x4Źrodło: IBRM Samar

MG4 – pojemność baterii, zasięg

Elektryczny kompakt z Chin występuje w trzech wariantach pojemności baterii o czterech wersjach mocy. MG4 Standard ma baterię o pojemności 49 kWh brutto i silnik o mocy 170 KM. Mocniejsza wersja Comfort osiąga moc 204 KM i dysponuje baterią 64 kWh, a odmiana Luxury Long Range - baterię 77 kWh i moc 245 KM. Powyższe wersje mają napęd na tylną oś. Najmocniejsza wersja auta, czyli MG4 XPower ma napęd na cztery koła, baterię 64 kWh i dysponuje mocą aż 435 koni mechanicznych. Ta ostatnia wersja auta waży ponad 1700 kg.

MG4 XPower 4x4Źrodło: IBRM Samar

MG4 – wymiary, funkcjonalność

Wymiary MG4 wynoszą: 4287 mm długości, 1836 mm szerokości oraz 1504 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2705 mm, a prześwit wersji XPower 4x4 - 160 mm. Bagażnik ma pojemność 363 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy zyskujemy przestrzeń bagażową o pojemności 1177 litrów.

MG4 – wrażenia z jazdy

Jeździliśmy MG4 w najmocniejszej wersji XPower z napędem na cztery koła. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w zaledwie 3,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km/h. Zasięg według producenta wynosi 400 km, jednak według naszych obserwacji auto średnio zużywa ok. 20 kWh/100 km, co nijak nie pozwala pokonać dystansu 400 km, a raczej nieco ponad 300 km.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Testowany egzemplarz bardzo pozytywnie zaskoczył nas osiągami oraz wykończeniem. W matowym kolorze zielony metalik Hunter Green, z czarnym dachem, auto prezentowało się bojowo i mogło się podobać. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są przyzwoitej jakości i dobrze ze sobą spasowane. Uwagi można mieć do multimediów, które nie są zbyt intuicyjne i odrobinę przestarzałe. Minusem jest także ograniczona możliwość ustawienia barwy głosu w systemie multimedialnym. Plusem w wersji XPower są za to bardzo wygodne, sportowe fotele. MG4 XPower bardzo pozytywnie zaskakuje pod wieloma względami.

MG4 XPower 4x4Źrodło: IBRM Samar

MG4 – cena

Żeby stać się użytkownikiem MG4 w bazowej wersji Standard, z baterią o pojemności 49 kWh, trzeba dysponować kwotą co najmniej 130 900 zł. Za 147 600 zł można nabyć MG4 w specyfikacji Comfort, a za 156 300 wariant Luxury, z baterią o pojemności 64 kWh o mocy 204 KM. Mający największy zasięg (według producenta do 530 km) wariant Luxury Long Range 77 kWh 245 KM to wydatek rzędu 171 600 zł. Topowa odmiana XPower 4x4 z baterią o pojemności 64 kWh i mocą aż 435 koni mechanicznych kosztuje 175 600 zł.

MG4 XPower 4x4Źrodło: IBRM Samar

MG4 – podsumowanie

Opisywany model to jeden z najtańszych kompaktów z napędem elektrycznym. Rywalami MG4 są między innymi BYD Dolphin, Nissan Leaf, Volkswagen ID.3, CUPRA Born, Skoda Elroq, Renault Megane V E-Tech, Ford Explorer BEV oraz stellantisowskie elektryki: Opel Astra E, Peugeot e308 i Citroen e-C4. Większość z nich jednak nawet w wersji bazowej kosztuje więcej niż topowe MG4 XPower 4x4. Flagowa wersja MG4 bardzo pozytywnie nas zaskoczyła i utwierdziła w przekonaniu, że to model godny rozważenia, jeśli szukamy kompaktowego hatchbacka z napędem zeroemisyjnym. MG4 w każdym z opisanych wyżej wariantów „łapie się” się na dopłatę z państwowego programu NaszEauto, z funduszu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Konfigurator MG4 znajdziesz w AutoKatalog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: MG4 I

Osiągi i ekonomia
9/10
Przestrzenność wnętrza
9/10
Komfort podróżowania
8/10
Wyposażenie
7/10
Cena
6/10
Własności jezdne
8/10
Podziel się ze znajomymi