Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Chińskie samochody w Polsce. Przegląd marek i modeli

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Tomasz KamińskiTomasz Kamiński
3 Mar '25
Chińskie samochody w Polsce. Przegląd marek i modeliŹródło: IBRM Samar

Chińskie samochody oferowane na polskim rynku stają się coraz popularniejsze. Do wyboru są zarówno wersje spalinowe, jak i hybrydy, czy w pełni elektryczne modele. W ofercie dominują SUV-y, ale nie brakuje też aut małych oraz limuzyn. Prezentowany przegląd obejmuje modele, które już można kupić w naszym kraju, jak i te auta, które już niedługo pojawią się w polskich salonach.

Chińskie marki samochodowe coraz częściej brane są pod uwagę przez kierowców podczas wyboru nowego pojazdu. Nie dziwi zatem, że regularnie wzrasta liczba sprzedanych aut pochodzących z Chin, a tym samym zwiększa się udział w rynku modeli z chińskim rodowodem.

Chińskie samochody – TOP5 udziału w rynku w 2024 r. wg IBRM Samar

  1. MG – 1,23 proc. (6763 szt.)
  2. BAIC – 0,31 proc. (1733 szt.)
  3. Omoda – 0,20 proc. (1106 szt.)
  4. Jaecoo – 0,09 proc. (505 szt.)
  5. BYD – 0,07 proc. (411 szt.)

W rankingu IBRM Samar za 2023 roku odnotowano sprzedaż trzech z powyższych marek – BAIC (sprzedanych 6 szt., udział w rynku – 0 proc.), BYD (sprzedana 1 szt., udział w rynku – 0 proc.), MG (sprzedane 64 szt., udział w rynku – 0,01 proc.).

Chińskie samochody – marki, modele, dane techniczne, ceny

Niedawno przedstawiliśmy koncerny, które odpowiadają za produkcję poszczególnych chińskich samochodów. Teraz czas na prezentację poszczególnych marek i modeli. W zestawieniu znalazły się te marki, które są obecne na polskim rynku lub niedługo zawitają do naszego kraju.

Dzięki temu zestawieniu dowiecie się, nie tylko jakie modele chińskich marek sprzedawane są w Polsce, lecz także poznacie ich parametry techniczne oraz ceny. Czynnik kosztu zakupu jest ważny, bowiem w przypadku elektrycznych modeli pokazuje, który z nich można nabyć w ramach programu NaszEauto.

Arcfox (BAIC Group)

Na stronie polskiego przedstawicielstwa Arcfoxa znajdziemy trzy modele – Alphę S, Alphę T oraz Kaolę. Każdy z tych samochodów napędzany jest elektrycznym silnikiem. Pojazdy już niedługo pojawią się w sprzedaży w Polsce.

Arcfox Alpha S

Arcfox Alpha S to model, w którym wyczuwa się cechy crossovera i limuzyny. Gładkie linie nadwozia w połączeniu z odpowiednio zaprojektowanymi detalami pozwoliły na uzyskanie współczynnika oporu powietrza cx-0,24.

Aktywna żaluzja wlotu powietrza zamyka się, gdy maksymalne chłodzenie nie jest potrzebne, klamki chowają się w drzwiach, a z tyłu zastosowano spoiler. Arcfox Alpha S ma elektryczny silnik generujący 238 KM i 360 Nm. Samochód rozpędza się do setki po 8,3 s, bateria ma pojemność 94,5 kWh, a maksymalny zasięg to 735 km.

Arcfox Alpha T

Arcfox Alpha T to klasyczny, kompaktowy SUV z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 462-1357 l. Wnętrze pojazdu wykończono ekologicznymi materiałami, a sterowane elektrycznie fotele są podgrzewane i wentylowane. O odpowiedni dostęp światła do części pasażerskiej dba panoramiczny dach o powierzchni 2,6 m2.

W aucie wykorzystano taki sam silnik oraz akumulatory jak w modelu Alpha S. Jednak Arcfox Alpha T ma zasięg na poziomie 688 km. Uzupełnienie prądu w zakresie 30-80 proc. zajmuje ok. 30 min.

Arcfox Kaola

Arcfox Kaola to, według producenta pierwszy na świecie samochód segmentu SPV (Smart Parenting Vehicle). Zgodnie z tym, co sugeruje to określenie pojazd ma spełniać potrzeby rodziców i ich dzieci. Klapa bagażnika oraz odsuwane, prawe, tylne drzwi sterowane są elektrycznie. Prawe otwiera się w tradycyjny sposób.

Arcfox Kaola napędzany jest elektrycznym silnikiem produkującym 163 KM oraz 240 Nm. Samochód ma baterie o pojemności 58,9 kWh, a maksymalny zasięg to 500 km. Czas uzupełniania prądu za pośrednictwem ładowarki DC to 26 min (30-80 proc.), a z gniazdka (0-100 proc.) – ok. 10,5 godz.

BAIC Motor (BAIC Group)

BAIC ma w ofercie aż pięć modeli: Beijing 3, Beijing 5, Beijng 7, BJ30 i BJ60. Jednak już wkrótce gama ma się powiększyć o model BJ40. Na wszystkie auta udzielana jest gwarancja na 5 lat lub 100 tys. km.

BAIC Beijing 3

BAIC Beijing 3 to miejski SUV, który za sprawą kompaktowych wymiarów jest łatwy w parkowaniu i podczas manewrowania w korkach. Za 4228 zł (plus montaż) do auta można kupić instalację LPG.

Samochód występuje w jednej wersji Luxury. Cena pojazdu z 2024 roku to 78 900 zł, natomiast za egzemplarz z 2025 roku trzeba zapłacić minimum 84 900 zł.

BAIC Beijing 5

BAIC Beijing 5Źrodło: IBRM Samar

BAIC Beijing 5 to SUV, który z racji przestronnego wnętrza sprawdzi się w rodzinnej roli. Szkoda tylko, że nieduży, 350-litrowy bagażnik nie pasuje do takiego przeznaczenia.

Do samochodu można zamówić instalację gazową, której cena zależy od pojemności zbiornika. Wersja ze zbiornikiem o pojemności 62 l kosztuje 5207 zł, a z 52,5-litrowym zbiornikiem – 4599 zł. W obu przypadkach trzeba doliczyć koszt montażu. W opcji jest jeszcze pakiet Comfort i metalizowany lakier – każda z tych opcji kosztuje po 2900 zł.

BAIC Beijing 5 z 2024 roku to wydatek od 127 900 zł, a z rocznika 2025 – 132 800 zł.

BAIC Beijing 7

BAIC Beijing 7Źrodło: IBRM Samar

BAIC Beijing 7 to topowy SUV, w którym można poczuć namiastkę luksusowego charakteru. To zasługa eleganckiej stylistyki nadwozia, w którym wyróżnia się potężna atrapa chłodnicy. Do tego dochodzi efektownie wykończone wnętrze oraz bogate wyposażenie seryjne.

BAIC Beijing 7 występuje ze specyfikacją Luxury, a cena auta to 162 900 zł (2024 rok) lub 164 900 zł (2025 rok). Za 1900 zł można mieć jeszcze wersję Luxury Plus z brązową tapicerką.

BAIC BJ30

Źrodło: BAIC

BAIC BJ30 to SUV z wyraźnie zaznaczonymi terenowymi cechami w postaci osłon pod zderzakami, czarnych, plastikowych nakładek na nadkolach oraz bocznych podestów. W standardzie moment obrotowy dostarczany jest do czterech kół, a do napędu wykorzystano układ hybrydowy.

Na pokładzie są cztery tryby jazdy: Snow, Mud, Sand i Wading. Podczas podróżowania w terenie pomagają asystenci podjazdu i zjazdu ze wzniesienia.

Cena rocznika 2025 – 184 900 zł. Za 3900 zł można mieć lakier metalik.

BAIC BJ60

BAIC BJ60 czyli potężna, zbudowana na ramie terenówka z seryjnym napędem na wszystkie koła i z możliwością blokady przedniego i tylnego mostu. Pojazd ma prześwit 215 mm, a maksymalna głębokość brodzenia to 750 mm. Z kolei kąty najazdy i zjazdu wynoszą odpowiednio 30 stopni oraz 24 stopnie. Pod maską pracuje 48-woltowa, miękka hybryda o mocy 256 KM.

BAIC BJ60 dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Exclusive lub Flagship. Za pierwszą z nich zapłacimy od 259 900 zł, a za drugą minimum 299 900 zł. Metalizowany lakier to wydatek 3900 zł. W standardzie samochód ma na pokładzie siedem miejsc.

BYD (BYD)

BYD ma w ofercie pięć elektrycznych modeli: Sealion 7, Dolphin, Seal, Seal U oraz Tang. Oprócz tego w sprzedaży jest jeszcze BYD Seal U DM-i, w którym wykorzystano hybrydowy napęd.

BYD Sealion 7

BYD Sealion 7Źrodło: IBRM Samar

BYD Sealion 7 zadebiutował na polskim rynku w 2025 roku. Samochód ma nadwozie, którego stylistyka łączy cechy pojazdu sportowego (łagodne linie, mocno pochylona przednia szyba, tylne spoilery, czerwone zaciski hamulcowe) oraz terenowego (osłony pod zderzakami oraz czarne, plastikowe nakładki na nadkolach).

We wnętrzu zastosowano sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, a także spłaszczoną u dołu kierownicę. Deskę rozdzielczą tworzą dwa ekrany – 10,25-calowy ze wskaźnikami oraz centralny o przekątnej 15,6 cala (może być ustawiony poziomo lub pionowo) służy do obsługi urządzeń pokładowych.

BYD Sealion 7 dostępny jest w trzech wersjach – Comfort za 219 900 zł, Design (4x4), za którą trzeba zapłacić minimum 239 900 zł lub Excellence (4x4), której cena startuje od 247 900 zł.

BYD Dolphin

BYD Dolphin DesignŹrodło: IBRM Samar

BYD Dolphin zaprojektowany według koncepcji estetyki oceanu to 5-drzwiowy hatchback z nadwoziem o długości 4290 mm. Producent chwali się, że wygląd przednich i tylnych świateł odzwierciedla ruch delfinów wynurzających się z wody.

BYD Dolphin dostępny jest z 204-konnym, elektrycznym silnikiem i w dwóch wersjach wyposażeniowych do wyboru – Comfort bądź Design. Za pierwszą z nich zapłacimy 141 000 zł, a za drugą importer życzy sobie 150 000 zł.

BYD Seal

BYD Seal 3.8SŹrodło: IBRM Samar

BYD Seal to liftback klasy średniej, który może pełnić rolę eleganckiej limuzyny. W samochodzie zastosowano dwa bagażniki – tylny ma pojemność 400 l, a przedni zmieści 53 l. Mniejszy może być świetną skrytką na kable.

Przestronne wnętrze wykończono dobrymi materiałami, a z przodu zastosowano fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Na pokładzie nie zabrakło obrotowego wyświetlacza o przekątnej 15,6 cala oraz panoramicznego dachu.

BYD Seal występuje w dwóch wersjach – 313-konnej z wyposażeniem Design lub jako Excellence z silnikiem o mocy 530 KM i z napędem 4x4. W pierwszej postaci samochód kosztuje 215 900 zł, a w drugiej – 235 900 zł.

BYD Seal U

BYD Seal U DesignŹrodło: IBRM Samar

BYD Seal U to SUV, który jest wyjątkowym modelem w gamie chińskiej marki. To jedyny pojazd, który występuje z elektrycznym napędem lub jako hybryda typu plug-in BYD Seal U DM-i.

Elektryczny BYD Seal U dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Comfort lub Design. Za auto w pierwszej postaci trzeba zapłacić 200 900 zł, a w drugiej kosztuje minimum 220 900 zł.

BYD Seal U DM-i oferowany jest jako: Boost, Comfort bądź Design. W bazowej wersji cenę ustalono na 169 900 zł, pojazd ze środkową specyfikacją kosztuje 189 900 zł, a z topową – 209 900 zł.

BYD Tang

Źrodło: IBRM Samar

BYD Tang to SUV, który podobnie jak BYD Sealion 7 zadebiutował na polskim rynku w 2025 roku. Samochód wyróżnia się przednią częścią nadwozia, której wygląd producent określił jako Dragon Face Design.

BYD Tang ma nadwozie o długości 4970 mm, a część pasażerska pomieści maksymalnie 7 osób. Z kolei bagażnik, w zależności od ustawienia tylnych siedzeń ma pojemność 235, 940 bądź 1655 l.

BYD Tang ma na pokładzie dwa, elektryczne silniki – przedni o mocy 245 KM oraz tylny generujący 272 KM. Dzięki temu łączna moc to 517 KM, a poza tym samochód ma napęd na wszystkie koła.

Samochód występuje tylko w jednej wersji wyposażeniowej, za którą trzeba zapłacić minimum 320 000 zł.

Forthing (Dongfeng Motor Company)

Forthing ma w polskiej ofercie dwa modele – SUV-a o nazwie T-Five oraz vana U-Toura. W obu przypadkach zastosowano taki sam, 177-konny silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, a moment obrotowy dostarczany jest do przednich kół za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-stopniowej skrzyni.

Forthing T-Five

Forthing T-FiveŹrodło: IBRM Samar

Forthing T-Five wyróżnia się na tle konkurentów stylistyką, która z przodu może kojarzyć się z Lamborghini Urusem. Z tyłu na pierwszy plan wysuwają się cztery końcówki układu wydechowego, dachowy spoiler oraz świetlny pas poprowadzony przez całą szerokość karoserii.

Forthing T-Five ma wyjątkowo przestronne wnętrze w obu rzędach siedzeń oraz bagażnik o pojemności 480-1480 l. Na samochód oferowana jest gwarancja na 5 lat lub 150 tys. km.

Forthing T-Five występuje w jednej wersji wyposażeniowej, a ceny zaczynają się od 129 900 zł za egzemplarz z 2024 roku. Za samochód z 2025 roku trzeba zapłacić od 135 900 zł.

Forthing U-Tour

Forthing U-TourŹrodło: IBRM Samar

Forthing U-Tour jest przedstawicielem coraz mniej popularnej klasy vanów. Samochód ma funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze, które perfekcyjnie sprawdzi się podczas rodzinnych podróży. Standardowo pojazd ma siedem miejsc, a kufer pomieści 234-1086 l.

Forthing U-Tour z 2024 roku kosztuje 149 900 zł, a z 2025 roku – 153 900 zł.

Foton (BAIC)

Foton to liczący się gracz na rynku pojazdów użytkowych (autobusy, lekkie samochody ciężarowe, ciągniki rolnicze) wśród których nie brakuje pikapów. W Polsce można kupić dwa modele tego typu – Fotona Tunlanda G7 oraz Fotona Tunlanda G9.

Oba samochody występują z silnikami Diesla produkującymi 162 KM oraz 388 Nm. W obu przypadkach standardem jest napęd na obie osie, a moment obrotowy dostarczany jest do kół za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej lub 7-biegowej automatycznej przekładni.

Hongqi (China FAW Group Corporation)

Hongqi ma w polskiej ofercie trzy elektryczne modele: E-HS9, EHS7 oraz EH7. Pierwszy z nich to potężny SUV o luksusowym charakterze, drugi jest kompaktowym SUV-em, który może sprawdzić się w rodzinnej roli, a trzeci pojazd jest limuzyną.

Hongqi E-HS9

Hongqi E-HS9 PresidentŹrodło: IBRM Samar

Hongqi E-HS9 ma spektakularną stylistykę, w której z przodu dominuje ogromna atrapa chłodnicy zwieńczona po bokach wąskimi reflektorami. W dolnej części zderzaka wygospodarowano przestrzeń na wlot powietrza.

Jak przystało na samochód o luksusowym wizerunku Hongqi E-HS9 ma wnętrze wykończone szlachetnymi materiałami – połączenie skóry i drewnopodobnych oklein. W zależności od wybranej konfiguracji autem może podróżować siedem osób lub sześciu pasażerów. Wówczas siedzenia są ustawione w trzech rzędach po dwa.

Hongqi E-HS9 występuje w czterech wersjach: Business z zasięgiem do 396 km (344 900 zł), Executive, którym maksymalnie pokonamy 465 km (395 900 zł), President z zasięgiem do 465 km (445 900 zł) lub President Long Range, którym da się przejechać do 515 km (495 900 zł).

Hongqi EHS7

Hongqi EHS7 występuje w dwóch wersjach mocy – 344 KM lub 619 KM, przy czym w tej drugiej odmianie pojazd ma napęd na wszystkie koła. Słabszy model rozpędza się do setki po 6,3 s, a maksymalny zasięg to 600 km. W przypadku topowej wersji można cieszyć się z uzyskiwania 100 km/h po 3,9 s i zasięgu na poziomie 540 km.

Hongqi EHS7 w podstawowej odmianie Long Range Launch Edition kosztuje 279 900 zł, a jako topowe AWD Pro Launch Edition – 349 900 zł.

Hongqi EH7

Hongqi EH7 to limuzyna, której smukłe nadwozie prezentuje się elegancko, a w dodatku można w nim doszukać się sportowych cech. Minimalistycznie wykończone wnętrze okazuje się przestronne, a o miłą atmosferę dbają dodatkowo materiały dobrej jakości.

Hongqi EH7 ma elektryczny silnik o mocy 339 KM, dzięki któremu pojazd rozpędza się do setki po 5,8 s. Samochodem można podróżować w jednym z pięciu trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Snow lub Custom.

Na pokładzie zainstalowano akumulatory o pojemności 111 kWh i korzystając z punktu o mocy 250 kW można je naładować w zakresie 10-80 proc. po ok. 25 min. Z kolei po 5 min uzupełnia się prąd wystarczający na pokonanie 200 km, natomiast maksymalny zasięg to 640 km.

Hongqi EH7 kosztuje od 274 900 zł.

JAC (JAC Group)

Źrodło: Grups Bemo

JAC czyli Jianghuai Automobile Co. to producent samochodów użytkowych oraz osobowych. W Polsce w drugim kwartale 2025 roku ma ruszyć sprzedaż osobowych modeli chińskiego producenta z Hefei.

Na europejskim rynku sprzedawane są modele: JAC JS4, JAC E30X oraz JAC E-JS1. Nie wiadomo jeszcze, które samochody trafią do Polski, wiadomo natomiast, że ich dystrybucją zajmie się Grupa Bemo.

Jaecoo (Chery Automobile)

Jaecoo działa w ramach założonej w 1997 roku państwowej spółki Chery Automobile. W naszym kraju w sprzedaży jest obecnie tylko jeden model Jaecoo 7 z benzynowym silnikiem.

Jaecoo 7

JAECOO 7 Offroad 4X4Źrodło: IBRM Samar

Jaecoo 7 to typowy SUV, którego nadwozie o długości 4500 mm ma wnętrze mieszczące swobodnie pasażerów w obu rzędach siedzeń. Samochód występuje w wersjach Urban (napęd na przód) lub jako Offroad, w którym moment obrotowy dociera do wszystkich kół. W tej postaci kierowca ma do wyboru cztery dodatkowe tryby jazdy – śnieg, błoto, piasek offroad.

W pierwszej postaci do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 564-1349 l, a w drugiej kufer mieści 480-1265 l. W obu odmianach pod maską pracuje doładowany benzyniak 1.6 o mocy 147 KM, a z nim współpracuje 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia.

Jaecoo 7 w wersji Urban kosztuje 139 900 zł, a jako Offroad – 157 900 zł.

Leapmotor (Stellantis)

Leapmotor oferuje obecnie dwa elektryczne modele – T03 oraz C10. W planach jest również wprowadzenie do sprzedaży w Polsce Leapmotoru C10 REEV z range extenderem.

Leapmotor T03

Źrodło: Leapmotor International

Leapmotor T03 to jeden z tańszych elektrycznych modeli dostępnych w Polsce. Samochód produkowany w fabryce Stellantisa w Tychach oferowany jest w jednej wersji wyposażeniowej kosztującej od 84 900 zł. Za 1700 zł można kupić metalizowany lakier.

Samochód okazuje się idealny do jazdy w mieście. To tutaj docenimy jego niewielkie wymiary ułatwiające parkowanie i manewrowanie. Do napędu wykorzystano silnik o mocy 95 KM oraz akumulatory o pojemności 37,3 kWh. Zasięg pojazdu w mieszanym cyklu to 265 km.

Leapmotor C10

Źrodło: Leapmotor International

Leapmotor C10 to elektryczny SUV, którego nadwozie ma stonowaną stylistykę. We wnętrzu wygospodarowano wystarczającą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń, a bagażnik ma pojemność 435-1410 l.

Pod maską pojazdu pracuje elektryczna jednostka produkująca 218 KM i 320 Nm, a te parametry sprawiają, że pojazd rozpędza się do setki po 7,5 s. Z kolei zasięg w cyklu mieszanym wynosi 424 km.

Leapmotor C10 występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych do wyboru – Style oraz Design. Za pierwszą z nich zapłacimy od 163 200 zł, a za drugą trzeba wydać minimum 169 575 zł. Jedyną płatną opcją jest metalizowany lakier wyceniony na 3400 zł.

Leapmotor C10 REEV

Źrodło: Leapmotor International

Leapmotor C10 REEV to wersja z range extenderem. W tym przypadku rolę pokładowego generatora energii elektrycznej pełni benzynowy silnik 1.5. Za przekazanie napędu na koła odpowiada elektryczna jednostka o mocy 215 KM.

Baterie można ładować także z gniazdka. Łączny zasięg pojazdu to nawet 950 km. Ceny auta w Polsce nie są jeszcze znane.

LEVC (Geely Auto)

LEVC to chińska marka powstała po kupieniu przez koncern Geely firmy The London Taxi Company produkującej słynne londyńskie taksówki. W Polsce dostępny jest LEVC w wersjach: VN5 (dostawczak), TX (taksówka) oraz TX Shuttle.

Napęd samochodu stanowi hybryda plug-in. W efekcie autem można podróżować na samym prądzie na maksymalnym dystansie 101 km, natomiast całkowity zasięg to 510 km. Samochodem może jechać nawet sześciu pasażerów.

Maxus (SAIC Motor Corporation Limited)

Maxus zajmuje się produkcją dostawczych oraz osobowych modeli elektrycznych. W naszym kraju można kupić jedną z trzech osobówek: Maxus Euniq 5, Maxus Euniq 6 oraz Maxus Mifa 9.

Maxus Euniq 5

Maxus Euniq 5 I MPV-5d BEV CVT Euniq 5Źrodło: IBRM Samar

Maxus Euniq 5 to rodzinny van, którym może podróżować sześć osób. Siedzenia ustawiono po dwa w trzech rzędach, a tym samym każdy pasażer ma zapewnioną wystarczającą ilość miejsca na nogi oraz nad głowami.

Do napędu przewidziano elektryczny silnik o mocy 177 KM, a bateria ma pojemność 70 kWh. Dzięki temu w cyklu mieszanym można liczyć na zasięg na poziomie 360 km, a w mieście da się przejechać do 437 km.

Maxus Euniq 5 dostępny jest nadal z rocznika 2022 i kosztuje wówczas 179 910 zł oraz z 2023 roku za 199 900 zł.

Maxus Euniq 6

Maxus Euniq 6Źrodło: IBRM Samar

Maxus Euniq 6 to modny SUV, w którym docenimy przestronne wnętrze oraz bagażnik o pojemności 754 l. Pomimo terenowego wizerunku pojazd nie sprawdzi się na wymagających bezdrożach. To dlatego, że napęd przekazywany jest tylko na przód, a prześwit wynosi zaledwie 190 mm.

Do napędu pojazdu przewidziano taki sam, 177-konny silnik, jak w vanie Maxusie Euniqu 5. Taka sama jest również bateria o pojemności 70 kWh, natomiast zasięg to 354 km w mieszanym cyklu lub 452 km w miescie.

Maxus Euniq 6 z 2022 roku kosztuje 161 910 zł, a z 2023 roku – 179 900 zł.

Maxus Mifa 9

Maxus Mifa 9Źrodło: IBRM Samar

Maxus Mifa 9 czyli luksusowy van, którym w komfortowych warunkach może podróżować maksymalnie siedem osób. Najwygodniej mają osoby jadący w dwóch pierwszych rzędach, bowiem mogą rozgościć się na indywidualnych fotelach z funkcją masażu. Siedzenia drugiego rzędu mają w podłokietnikach ekrany, za pośrednictwem których można obsługiwać urządzenia pokładowe.

Elektryczny silnik produkuje 245 KM oraz 350 Nm, a jego możliwości można wykorzystać w jednym z trzech trybów: Eco, Normalny lub Sportowy. Instalowana na pokładzie bateria kumuluje prąd pozwalający na pokonanie w mieście 595 km, a w mieszanym cyklu – 440 km.

Maxus Mifa 9 z 2023 roku to wydatek 299 900 zł.

MG (SAIC Motor Corporation Limited)

Aktualne MG powstało po przejęciu przez chiński koncern SAIC brytyjskiej marki znanej m.in. z produkcji roadsterów. MG to lider rynku wśród chińskich marek obecnych na polskim rynku. Firma ma w ofercie aż sześć modeli: MG3 (hybryda lub benzyniak), MG4 (elektryk), ZS Classic (benzyniak), ZS (hybryda lub benzyniak), HS (hybryda plug-in), Cyberster (elektryk).

MG3

MG 3 ExclusiveŹrodło: IBRM Samar

MG3 to pojazd, który z racji niewielkich wymiarów (dł. to 4113 mm) sprawdzi się podczas jazdy w mieście. Jednocześnie zgrabna karoseria skrywa przestrzeń, w której wygodnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby.

Do wyboru jest współpracujący z manualną skrzynią benzyniak 1.5 o mocy 115 KM oraz hybryda, której układ generuje 143 KM. Benzynowy model występuje ze specyfikacjami Standard lub Excite, a ich promocyjne ceny (2024 rok) to odpowiednio 72 000 zł oraz 78 400 zł.

Hybrydę można mieć w jednej z trzech wersji wyposażeniowych: Standard, Excite bądź Exclusive. Koszty zakupu po uwzględnieniu rabatu za 2024 rocznik wynoszą odpowiednio: 85 450 zł, 92 000 zł lub 98 500 zł. Auta z z rocznika 2025 są o 2500 zł droższe.

MG4

MG 4 Comfort 2WDŹrodło: IBRM Samar

MG4 to elektryczny kompakt o nowoczesnej, wręcz futurystycznej stylistyce nadwozia. Wnętrze też wykończono nowocześnie, ale zarazem zachowano jego minimalistyczny wystrój.

MG4 dostępne jest z czterema silnikami do wyboru o mocy: 170, 204, 245 lub 435 KM. W najmocniejszej postaci można liczyć na sportowe osiągi, bo samochód osiąga wówczas setkę po 3,8 s.

W zależności od wybranej wersji bateria może mieć pojemność 49, 64 bądź 77 kWh. Maksymalny zasięg samochodu to 530 km. Do wyboru jest pięć wersji wyposażeniowych: Standard, Comfort, Luxury, Luxury LR lub XPower. Cennik startuje od 130 900 zł.

MG ZS Classic

MG ZS ExclusiveŹrodło: IBRM Samar

MG ZS Classic, a zatem starsza generacja kompaktowego SUV-a. Samochód nie wyróżnia się stylistycznie na tle konkurentów, ale duża atrapa chłodnicy i wąskie reflektory pozwalają doszukać się nieco sportowego charakteru.

W ofercie jest tylko benzynowy silnik 1.5 o mocy 106 KM, który łączony jest z 5-stopniową skrzynią manualną. Do wyboru są dwie wersje wyposażeniowe: Excite oraz Exclusive. Za auto z bazową specyfikacją zapłacimy 79 800 zł, a z topową – 86 200 zł.

MG ZS

MG ZS III ExclusiveŹrodło: IBRM Samar

MG ZS drugiej generacji, podobnie jak poprzednik, to nadal zgrabny SUV, ale pod względem stylistyki pojazd mocno różni się od starszego wydania. Samochód ma wystarczająco przestronne wnętrze, ale za to bagażnik ma niezbyt dużą pojemność – 443 l.

Samochód oferowany jest wyłącznie jako hybryda o łącznej mocy układu 197 KM. Dzięki temu napędowi pojazd rozpędza się do setki po 8,7 s, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 5 l/100 km.

Do wyboru są trzy wersje wyposażeniowe: Standard, Excite lub Exclusive. Ich ceny wynoszą odpowiednio: 98 900 zł, 107 800 zł oraz 116 700 zł.

MG HS

MG HS Excite AT7 DCTŹrodło: IBRM Samar

MG HS to duży SUV, który sprawdzi się w rodzinnej roli. To nie tylko zasługa przestronnego wnętrza, lecz także pojemnego bagażnika (507 l). Wysoki komfort jazdy to nie tylko zasługa dużej ilości miejsca we wnętrzu, lecz także zawieszenia, które skutecznie tłumi nierówności nawierzchni.

MG HS dostępne jest jako 170-konny benzyniak lub hybryda plug-in, w której moc układu wynosi 272 KM. Niezależnie od wybranej wersji silnikowej do wyboru są po dwie specyfikacje Excite lub Exclusive. Promocyjne ceny benzyniaka startują od 109 900 zł, a hybrydy od 156 500 zł.

MG Cyberster

Źrodło: MG Motor

MG Cyberster – rasowy roadster z elektrycznym napędem. Charakterystycznym elementem pojazdu są otwierane do góry drzwi. Auto zachwyci nie tylko fanów jazdy bez dachu nad głową, lecz także kierowców ceniących sportowy charakter.

To nie tylko zasługa efektownej stylistyki nadwozia, lecz także mocnego napędu. Do wyboru jest wersja 340- lub 510-konna. W topowej wersji auto rozpędza się do setki po 3,2 s.

MG Cyberster ze słabszym silnikiem i czarnym dachem to wydatek 277 900 zł, a w mocniejszej wersji – 299 900 zł. W ofercie jest jeszcze droższa o 2000 zł odmiana z przykryciem w czerwonym kolorze.

Nio (NIO)

Nio należy do chińskich producentów, którzy w gamie mają wyłącznie elektryczne samochody. W Polsce oferowane są cztery modele: Nio ET5 w wersji sedan oraz jako kombi Touring, Nio ET7, jak również Nio EL6 oraz Nio EL8.

Nio ET5

NIO ET5Źrodło: IBRM Samar

Nio ET5 to efektowny sedan lub Touring, który sprawdzi się w rodzinnej roli. W obu odmianach można cieszyć się przestronnym wnętrzem, ale różne są pojemności bagażników. W sedanie kufer mieści 386 l, a w Touringu – 450-1247 l.

Nio ET5 występuje z baterią o pojemności 75 kWh lub 100 kWh. W pierwszej postaci maksymalny zasięg to 456 km, a w drugiej – 590 km. Sedan kosztuje 199 900 zł, a Touring – 229 900 zł. Jednak są to ceny bez baterii.

Za mniejszą trzeba zapłacić 56 000 zł, a większa to wydatek 98 000 zł. Alternatywą jest abonament, a wówczas za akumulator o pojemności 75 kWh trzeba miesięcznie płacić 850 zł, a za baterię o pojemności 100 kWh – 1400 zł.

Nio ET7

NIO ET7Źrodło: IBRM Samar

Nio ET7 to limuzyna klasy wyższej z nadwoziem o eleganckiej stylistyce oraz przestronnym wnętrzem wykończonym materiałami dobrej jakości. Deskę rozdzielczą tworzą dwa wyświetlacze – 10,2-calowy ze wskaźnikami i 12,8-calowy służący do obsługi urządzeń pokładowych. Osoby podróżujące z tyłu mają do dyspozycji ekran o przekątnej 6,6 cala.

Podobnie, jak w Nio ET5 także i ten model występuje z baterią o pojemności 75 kWh (zasięg do 445 km) lub 100 kWh (zasięg do 580 km). Cena Nio ET7 z większym akumulatorem to 218 900 zł. Za baterie trzeba zapłacić 96 000 zł lub skorzystać z abonamentu, a wówczas miesięczna opłata to 1400 zł.

Nio EL6

Nio EL6 to mniejszy z dwóch SUV-ów oferowanych przez chińską markę. W samochodzie zastosowano dwa elektryczne silniki – 204- i 285-konny. Dzięki nim łączna moc to 490 KM. Dwa są także bagażniki o pojemności 579 l oraz 100 l.

Nio EL6 z baterią o pojemności 75 kWh przejedzie maksymalnie 406 km, a z akumulatorem o pojemności 100 kWh – 529 km. Cena auta to 259 900 zł, natomiast warunki nabycia lub wynajęcia baterii są takie same, jak w Nio ET 5.

Nio EL8

Nio EL8 to topowy SUV, którym w trzech rzędach foteli może podróżować łącznie sześć osób. Samochód występuje z elektrycznymi silnikami o łącznej mocy 653 KM, a dzięki nim do setki rozpędza się po 4,1 s.

Nio EL8 z bazowym wyposażeniem i z baterią o pojemności 75 kWh (zasięg to 390 km) kosztuje 461 900 zł, a z akumulatorem o pojemności 100 kWh (zasięg wynosi 510 km) – 461 900 zł. Za 9000 zł więcej można mieć Nio EL8 ze specyfikacją Executive.

Omoda (Chery Automobile)

To kolejna marka (obok Jaecoo), która działa w ramach koncernu Chery Automobile. W Polsce można kupić benzynową Omodę 5 oraz Omodę E5 napędzaną elektryczną jednostką.

Omoda 5

Omoda 5 PremiumŹrodło: IBRM Samar

Omoda 5 to SUV z benzynowym silnikiem, natomiast Omoda E5 to w pełni elektryczna wersja. Niezależnie od wybranej wersji napędu samochody cechują się lifestylowym designem.

To przede wszystkim zasługa obniżającej się ku tyłowi linii dachu oraz zwężającym się bocznym szybom. Tym samym tył pojazdu kojarzy się z samochodem typu coupe.

Omoda 5 ma zainstalowany benzynowy silnik produkujący 147 KM i 275 Nm. Moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni.

Samochód występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych – Comfort oraz Premium. Za pierwszą z nich trzeba zapłacić 115 500 zł, a druga to wydatek 129 500 zł.

Omoda E5

Omoda E5 NobleŹrodło: IBRM Samar

Omoda E5 ma elektryczny silnik o mocy 204 KM, a bateria ma pojemność netto 61 kWh. Po uzupełnieniu w niej prądu na 100 proc. można przejechać maksymalnie 402 km. Czas ładowania w zakresie 10-80 proc. na punkcie o mocy 80 kW to około 33 min.

Omoda E5 występuje tylko w jednej wersji wyposażeniowej kosztującej 169 900 zł.

Seres (Seres Group)

W Polsce dostępne jest na razie Seres 3. Jednak już niedługo w naszym kraju ma pojawić się także SUV Seres 5. Dystrybucją aut zajmują się prywatni importerzy.

Seres 3

Seres 3Źrodło: IBRM Samar

Seres 3 to kompaktowy crossover, który idealnie sprawdzi się w mieście. Do dalekiej podróży zniechęca nieco zasięg, który maksymalnie wynosi tylko 350 km. Za to dzięki bagażnikowi o pojemności 526 l dałoby się zmieścić urlopowy ekwipunek całej rodziny. Seres 3 występuje w jednej wersji kosztującej 187 500 zł.

Skywell (Skywell New Energy Automobile Group, Golden Dragon Bus)

Skywell to chiński koncern zajmujący się produkcją autobusów oraz samochodów użytkowych. W polskiej ofercie występuje tylko SUV ET5 z elektrycznym silnikiem.

Skywell ET5

Skywell ET5Źrodło: IBRM Samar

Skywell ET5 ma nadwozie, w którego stylistyce zawarto proste linie. Jak przystało na SUV-a na karoserii nie zabrakło atrybutów w postaci czarnych plastikowych nakładek na nadkolach.

Do napędu wykorzystano 204-konną jednostkę, a użyta bateria o pojemności 71,98 kWh gromadzi prąd wystarczający na pokonanie w cyklu mieszanym 400 km, a w miejskim – 456 km.

Skywell ET5 występuje w dwóch wersjach wyposażeniowych – Comfort kosztującej 208 990 zł oraz Luxury wycenionej na 229 990 zł.

Xpeng (Xpeng Motors)

Xpeng to kolejna chińska marka, który już niedługo zadebiutuje na polskim rynku. W drugim kwartale 2025 roku do sprzedaży mają wejść trzy elektryczne modele: limuzyna Xpeng P7 oraz dwa crossovery Xpeng G9 i Xpeng G6. Na każdy z tych modeli ma być udzielana 5-letnia gwarancja.

Voyah (Dongfeng Motor Company)

Dongfeng Motor Company jest marką zależną od koncernu China FAW Group Corporation. To w ramach firmy Fongfeng działa Voyah, który w naszym kraju oferuje model Free.

Voyah Free

Źrodło: IBRM SAMAR

Voyah Free to elektryczny SUV o luksusowym charakterze. Auto zapewnia wysoki komfort jazdy za sprawą przestronnego wnętrza, optymalnie wyprofilowanych foteli oraz pneumatycznego zawieszenia, które perfekcyjnie tłumi nierówności nawierzchni.

Voyah Free ma silnik o mocy 489 KM, a obiecywany przez producenta zasięg to 500 km. Auto występuje w jednej odmianie kosztującej 359 000 zł. Do wyboru jest sześć barw lakieru oraz trzy wersje kolorystyczne wykończenia wnętrza: beżowa z ciemnoniebieskimi akcentami, czarna z granatowymi aplikacjami lub brązowo-czerwona z wstawkami koloru kości słoniowej

Podziel się ze znajomymi