Volvo EX90. Czy elektryczny SUV może być praktyczny?
Volvo EX90 to idealny SUV na dalekie wyjazdy z całą rodziną. To zasługa przestronnego wnętrza, wysokiego komfortu jazdy oraz mocnego napędu. Jednak to turystyki niezbędny jest jeszcze pojemny bagażnik, który zmieści urlopowy ekwipunek. Czy szwedzki model spełnia także ten warunek?
Volvo ma obecnie w Polsce w ofercie aż pięć elektrycznych modeli. Wśród nich znalazły się: crossover Volvo EC40, limuzyna Volvo ES90 oraz trzy SUV-y. Najmniejszym z nich jest Volvo EX30, następnie mamy Volvo EX40 i wreszcie na szczycie gamy usadowiło się Volvo EX90.
Ten ostatni model testujemy na długim dystansie w topowej 517-konnej odmianie silnikowej. Volvo EX90 przedstawiliśmy już na IBRM Samar. Dzięki temu zorientowaliśmy się w jakich wersjach wyposażeniowych auto występuje, zaprezentowaliśmy wersje silnikowe, a także ceny zakupu. Oprócz tego zaprezentowaliśmy szczegółowo wersje silnikowe szwedzkiego, elektrycznego SUV-a.
Volvo EX90 – trzy wersje części pasażerskiej
Jednak tym razem interesują nas możliwości transportowe samochodu oraz konfiguracje wnętrza. Volvo EX90 występuje w wersjach 5-osobowej, a także z sześcioma (dopłata 10 tys. zł) lub siedmioma miejscami. W pierwszej postaci dostępna jest tylko odmiana wyposażeniowa Core z 279-konnym silnikiem, a cena pojazdu to 399 900 zł.
Volvo EX90 z sześcioma oraz z siedmioma siedzeniami oferowane jest w każdej wersji silnikowej (279 KM, 408 KM lub 517 KM). W tej postaci w sprzedaży są trzy specyfikacje: Core, Plus lub Ultra. Cennik 6-miejscowego pojazdu otwiera kwota 419 900 zł, a 7-osobowego – 409 900 zł.
Testowane przez nas Volvo EX90 ma właśnie 7-osobowe wnętrze, ale występuje ze specyfikacją Ultra i kosztuje 499 900 zł. Na dwóch siedzeniach ostatniego rzędu wygodnie mogą podróżować pasażerowie o wzroście do 170 cm.
Volvo EX90 – dwa bagażniki to standard
Volvo EX90 ma na pokładzie dwa bagażniki – jeden pod maską, a drugi za siedzeniami. Przedni kufer o pojemności 46 l podzielono na trzy części. To ułatwia ułożenie przewożonych przedmiotów, a poza tym zabezpiecza je przez przesuwaniem się w trakcie zmiany kierunku jazdy. Tak naprawdę przedni bagażnik to idealne miejsce do transportu kabli, do ładowania akumulatorów.
Dzięki temu łatwy jest do nich dostęp (w wyjęciu ich nie przeszkadzają inne bagaże), a poza tym nie blokują one w tylnym kufrze miejsca na walizki czy inny sprzęt urlopowy. Pojemność tej części ładunkowej nie jest jednoznaczna, bo zależy od liczby siedzeń.
Volvo EX90 – zawsze mnóstwo miejsca na bagaż
W Volvo EX90 w 5-miejscowej konfiguracji wygospodarowano bagażnik o pojemności 690-2087 l. W przypadku 7-miejscowego modelu do dyspozycji mamy kufer, który mieści 324 l (za trzecim rzędem siedzeń), 697 l (przy 5-miejscowej konfiguracji) lub 2135 l, gdy podróżują maksymalnie dwie osoby, a tylne siedzenia są położone. W tym przypadku 72 l z całkowitej pojemności stanowi część pod podłogą kufra.
Wreszcie Volvo EX90 w 6-osobowej odmianie ma część transportową o kubaturze 690-2082 l. To jeszcze nie koniec możliwości transportowych pojazdu, bo na dachu można zamontować boks, a maksymalne obciążenie to 100 kg.
Z samochodu zadowoleni będą także fani karawaningu. Wprawdzie w bazowej wersji silnikowej można holować przyczepy o niezbyt imponującej masie 1200 kg, ale w pozostałych przypadkach da się podpiąć przyczepę ważącą nawet 2200 kg.