Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747381304705 3.0.14

Sprzedaż samochodów w Polsce – marki i modele wybierane przez klientów prywatnych

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
16 Maj '25
Sprzedaż samochodów w Polsce – marki i modele wybierane przez klientów prywatnychŹródło: MG Motor

W kwietniowym rankingu najpopularniejszych marek na rynku nowych samochodów osobowych MG uplasowało się na trzynastej pozycji z dorobkiem 1175 rejestracji. Natomiast w segmencie klientów prywatnych chińsko-brytyjska marka uzyskała siódmy wynik zestawienia, wyprzedziwszy takich graczy jak chociażby Renault, Suzuki czy Cupra.

Jak wskazuje raport IBRM Samar, w kwietniu klienci prywatni zarejestrowali łącznie 15 258 nowych samochodów osobowych – w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza to wzrost o 11,56 procenta. Liderem miesiąca została Toyota, której dealerzy wydali 2650 pojazdów. Ponadto do czołowej trójki zakwalifikowali się importerzy Kii oraz Volkswagena, który uzyskali wynik wynoszący odpowiednio 1294 i 1105 egzemplarzy.

Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Najwyżej sklasyfikowaną marką reprezentującą chińską motoryzację jest MG, które z dorobkiem 784 rejestracji zajęło siódmą lokatę w kwietniowym rankingu sprzedaży samochodów klientom prywatnym. Ponadto warto też odnotować czternaste miejsce Omody (337 egzemplarzy) oraz osiemnastą pozycję BAIC-a (236 jednostek). W trzeciej dziesiątce figurują natomiast marki Jaecoo, Leapmotor czy BYD.

Źródło: Omoda

Sprzedaż samochodów w Polsce – marki wybierane przez klientów prywatnych (kwiecień 2025):

  1. Toyota: 2650 egzemplarzy
  2. Kia: 1294
  3. Volkswagen: 1105
  4. Skoda: 1095
  5. Dacia: 1063
  6. Hyundai: 845
  7. MG: 784
  8. Volvo: 648
  9. Renault: 453
  10. Cupra: 389
  11. Suzuki: 388
  12. Audi: 360
  13. BMW: 350
  14. Omoda: 337
  15. Ford: 300
  16. Mercedes-Benz: 299
  17. Lexus: 291
  18. BAIC: 236
  19. Citroen: 220
  20. Honda: 218
  21. Mazda: 216
  22. Opel: 200
  23. SEAT: 199
  24. Nissan: 198
  25. Jaecoo: 187
Źródło: Toyota

Przy łącznym wyniku na poziomie 46 968 egzemplarzy w kwietniu br. udział klientów prywatnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 32,49%. Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą ani spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikuje się w grupie „osób fizycznych”.

Sprzedaż samochodów w Polsce – samochody wybierane przez klientów prywatnych (kwiecień 2025):

  1. Kia Sportage: 627 egzemplarzy
  2. Toyota C-HR: 581
  3. Toyota Yaris Cross: 491
  4. Dacia Duster: 460
  5. Volkswagen T-Roc: 436
  6. MG HS: 370
  7. Toyota RAV4: 361
  8. MG ZS: 347
  9. Omoda 5: 326
  10. Toyota Corolla Cross: 318
  11. Skoda Kamiq: 316
  12. Volvo XC60: 315
  13. Hyundai Tucson: 311
  14. Dacia Sandero: 293
  15. Volvo XC40: 290
  16. Toyota Aygo X: 270
  17. Toyota Yaris: 268
  18. Toyota Corolla: 238
  19. Cupra Formentor: 216
  20. Renault Captur: 216
  21. Volkswagen Tiguan: 214
  22. Skoda Karoq: 193
  23. Skoda Octavia: 192
  24. Jaecoo 7: 187
  25. Hyundai Kona: 178
Podziel się ze znajomymi