Nowa Alfa Romeo Tonale – czy zmiany pobudzą sprzedaż?

Nowości
15 Paź '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Alfa Romeo

Słynna marka z Grupy Stellantis opracowała zmodernizowaną wersję swojego kompaktowego SUV-a. Pytanie tylko, czy dzięki face-liftingowi Tonale będzie w stanie dotrzymać kroku nie tylko coraz liczniejszej grupie konkurentów, lecz również swojej mniejszej siostrze, czyli Alfie Junior?

Źródło: Alfa Romeo

Jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca września włoska marka sportowa zarejestrowała nad Wisłą łącznie 1657 nowych samochodów, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza skok o przeszło sześćdziesiąt procent. Szkopuł w tym, że głównym motorem sprzedaży są modele Alfa Romeo Junior oraz Stelvio, podczas gdy Tonale notuje wyraźny spadek zainteresowania klientów. Czy karta odwróci się po premierze zmodernizowanej wersji kompaktowego SUV-a, który ma zadebiutować późną jesienią?

Źródło: Alfa Romeo

Nową edycję Tonale rozpoznamy po zmienionej atrapie chłodnicy w stylu Scudetto, czterem sąsiadującym z nią pionowym wlotom powietrza oraz agresywniej wykończonemu profilowi dolnego zderzaka. Ponadto na uwagę zasługują m.in. nowe wzory felg aluminiowych o średnicy dziewiętnastu lub dwudziestu cali oraz świeżo dodane lakiery metaliczne: czerwony Rosso Brera, zielony Verde Monza i żółty Ocra Amalfi.

Źródło: Alfa Romeo

Tonale zachowało jeden z największych atutów swojego poprzednika, czyli atrakcyjnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą, choć materiały użyte do jej wykończenia zostały poddane modyfikacjom. Fotele zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu wygodniejszą pozycję. Do obicia foteli wykorzystano tapicerkę z czerwonej skóry i przeszyciami, które rozciągają się na boczki drzwi oraz podłokietnik. Wśród opcji pojawi się m.in. czarno-biała alcantara.

Nowa Alfa Romeo Tonale – jakie silniki?

Struktura gamy modelowej opiera się teraz na czterech wersjach wyposażeniowych (Tonale, Sprint, Ti oraz Veloce), które uzupełnia premierowa edycja Sport Speciale. Jak zapewnia włoska centrala, silniki nowego Tonale spełniają wymagania normy emisyjnej Euro 6e-Bis. Paletę otwiera benzynowiec 1.5 wspierany technologią miękkiej hybrydy, który w połączeniu z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową uzyskuje teraz moc 175 KM, przekazywaną na koła przedniej osi.

Źródło: Alfa Romeo

Najwyższe miejsce w hierarchii zajmuje hybryda Plug-in o mocy 270 koni mechanicznych, którą zestawiono z sześciostopniowym „automatem” oraz napędem na wszystkie koła Q4. Producent podkreśla, że przechodzenie z zasilania benzyną w tryb elektryczny odbywa się prawie niezauważalnie, co podnosi oczywiście komfort jazdy. Na początku przyszłego roku Włosi planują zaś wprowadzenie odmiany 1.6 JTD, która zapewnia moc 96 kW, co w przeliczeniu daje wartość 130 koni. Jak więc widać, Alfa Romeo – jako jeden z nielicznych graczy w omawianym segmencie – pozostaje wierna technologii dieslowskiej.

Tagi