Nowa Alfa Romeo Tonale – czy zmiany pobudzą sprzedaż?

Nowości
16 Paź '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Alfa Romeo

Słynna marka z Grupy Stellantis opracowała zmodernizowaną wersję swojego kompaktowego SUV-a. Pytanie tylko, czy dzięki face-liftingowi Tonale będzie w stanie dotrzymać kroku nie tylko coraz liczniejszej grupie konkurentów, lecz również swojej mniejszej siostrze, czyli Alfie Junior?

Źródło: Alfa Romeo

Jak wynika z lektury aktualnego raportu IBRM Samar, do końca września włoska marka sportowa zarejestrowała nad Wisłą łącznie 1657 nowych samochodów, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza skok o przeszło sześćdziesiąt procent. Szkopuł w tym, że głównym motorem sprzedaży są modele Alfa Romeo Junior oraz Stelvio, podczas gdy Tonale notuje wyraźny spadek zainteresowania klientów. Czy karta odwróci się po premierze zmodernizowanej wersji kompaktowego SUV-a, który ma zadebiutować późną jesienią?

Źródło: Alfa Romeo

Nową edycję Tonale rozpoznamy po zmienionej atrapie chłodnicy w stylu Scudetto, czterem sąsiadującym z nią pionowym wlotom powietrza oraz agresywniej wykończonemu profilowi dolnego zderzaka. Ponadto na uwagę zasługują m.in. nowe wzory felg aluminiowych o średnicy dziewiętnastu lub dwudziestu cali oraz świeżo dodane lakiery metalizowane: czerwony Rosso Brera, zielony Verde Monza i żółty Giallo Ocra.

Źródło: Alfa Romeo

Tonale zachowało jeden z największych atutów swojego poprzednika, czyli atrakcyjnie zaprojektowaną deskę rozdzielczą, choć materiały użyte do jej wykończenia zostały poddane modyfikacjom. Fotele zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu wygodniejszą pozycję. Do obicia siedzeń wykorzystano tapicerkę z czerwonej skóry ozdobioną przeszyciami, które rozciągają się na boczki drzwi oraz podłokietnik. Wśród opcji pojawi się m.in. czarno-biała alcantara.

Nowa Alfa Romeo Tonale – jakie silniki?

Struktura gamy modelowej opiera się teraz na czterech wersjach wyposażeniowych (Tonale, Sprint, Ti oraz Veloce), które uzupełnia premierowa edycja Sport Speciale. Jak zapewnia włoska centrala, silniki nowego SUV-a spełniają wymagania normy emisyjnej Euro 6e-Bis. Paletę otwiera benzynowiec 1.5 wspierany technologią miękkiej hybrydy, który w połączeniu z siedmiobiegową przekładnią dwusprzęgłową uzyskuje teraz moc 175 KM, przekazywaną na koła przedniej osi.

Źródło: Alfa Romeo

Najwyższe miejsce w hierarchii zajmuje hybryda Plug-in o mocy 270 koni mechanicznych, którą zestawiono z sześciostopniowym „automatem” oraz napędem na wszystkie koła Q4. Producent podkreśla, że przechodzenie z zasilania benzyną w tryb elektryczny odbywa się prawie niezauważalnie, co podnosi oczywiście komfort jazdy. Na początku przyszłego roku Włosi planują zaś wprowadzenie odmiany 1.6 JTD, która zapewnia moc 96 kW, co w przeliczeniu daje wartość 130 koni. Jak więc widać, Alfa Romeo – jako jeden z nielicznych graczy w omawianym segmencie – pozostaje wierna technologii dieslowskiej.

Tagi