Nowe BMW iX3 2026 zrzuciło kamuflaż. Znamy też jego cenę!

Nowości
9 Wrz '25
Rafał Żaglewski
Źródło: BMW

Monachijski koncern wiele obiecuje sobie po premierze zupełnie nowego, w pełni elektrycznego modelu BMW iX3. Co istotne, samochód spod znaku szachownicy można już zamawiać na polskim rynku. Ceny wtyczkowozu zaczynają się od 310 tys. złotych.

Od dobrych kilkunastu miesięcy nowe BMW iX3 było stałym obiektem zainteresowania łowców zdjęć szpiegowskich, którzy na bieżąco informowali o postępach w pracach badawczo-rozwojowych i trwających testach drogowych. Mierzący 4780 milimetrów długości SUV jest pierwszym pojazdem opracowanym w ramach ambitnego programu Neue Klasse. Programu, który zakłada, że do 2027 roku powstanie łącznie aż czterdzieści zupełnie nowych lub gruntownie zmodernizowanych pojazdów o pełnym napędzie elektrycznym, hybryd Plug-in oraz spalinówek. Łączyć je będą rozwiązania stylistyczne oraz technologia.

Źródło: BMW

Nowe BMW iX3 2026 – wymiary nadwozia:

Źródło: BMW

Nowe BMW iX3 ujrzało światło dzienne podczas wystawy IAA Mobility 2025 w Monachium. Co warto podkreślić, w stolicy Bawarii zaprezentowano równolegle konkurencyjny model Mercedes GLC po zmianach generacyjnych, co zapowiada ostrą rywalizację o portfele przyszłych klientów. SUV spod znaku szachownicy zwraca uwagę przednim pasem, który ozdobiono czarnym panelem z wysokim połyskiem, pionowo ustawionym otworami w kształcie nerek oraz reflektorami o mocno zaznaczonych konturach. Co ciekawe, w ramach jednego z dostępnych pakietów zamówić można opcję w postaci podświetlanej atrapy chłodnicy.

Nowe BMW iX3 – cena od 310 000 złotych

Jako pierwsza w sprzedaży debiutuje odmiana BMW iX3 50 xDrive. Wyposażono ją w dwusilnikowy układ napędowy, który uzyskuje moc systemową rzędu 345 kW, co w przeliczeniu daje wartość 469 koni mechanicznych. Kierowca tak skompletowanego egzemplarza liczyć może na dynamiczny sprint do „setki” w około 4,9 sekundy, zaś prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 210 km/h. Akumulator trakcyjny o pojemności 108,7 kWh netto jest w stanie zgromadzić dość prądu, by wtyczkowóz rozwinął zasięg nawet do 805 kilometrów w cyklu pomiarowym WLTP.

Źródło: BMW

Nowe BMW iX3 50 xDrive – osiągi:

Pojazd należący do rodziny Neue Klasse wykorzystuje architekturę 800 V. Można go zatem ładować z moc szczytową do 400 kW, co umożliwi „dodanie” nawet 372 kilometrów zasięgu już po dziesięciu minutach od momentu podłączenia auta do sieci. Jednocześnie samochód zachowuje kompatybilność z infrastrukturą 400 V.

Źródło: BMW

Sprzedaż samochodów premium w Polsce (wyniki styczeń-sierpień 2025):

  1. BMW: 19 959 egzemplarzy
  2. Audi: 18 753
  3. Mercedes-Benz: 18 046
  4. Volvo: 12 676
  5. Lexus: 9991
  6. Porsche: 2367
  7. MINI: 2308
  8. Land Rover: 1841
  9. Alfa Romeo: 1452
  10. DS Automobiles: 352
Źródło: BMW

Tymczasem raport IBRM Samar wskazuje, że do końca sierpnia na polskie drogi wyjechało już ponad 88 tys. nowych osobówek klasy premium. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego sprzedaż w omawianym segmencie wzrosła o 5,6 procenta. Wiodącą marką jest aktualnie BMW, którego ofertę wybrało dotychczas 19 959 klientów. Mercedes zajmuje w cytowanym zestawieniu trzecie miejsce z dorobkiem 18 046 dostarczonych pojazdów.

Tagi