Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 w całej okazałości

Ceny
19 Lis '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Porsche

Najnowsza generacja prestiżowego SUV-a niemieckiej marki nosi przydomek "Electric". Napędzane siłą elektronów Cayenne jest już dostępne do zamawiania w Polsce. Wariant o mocy aż 1156 koni mechanicznych (sprint 0-100 km/h w 2,5 sekundy) kosztuje 727 tys. złotych.

Jak wiedzą Czytelnicy naszego bloga, Porsche napotkało w ostatnim czasie na szereg trudności, wynikających m.in. ze zbyt szybkiego przestawiania gamy modelowej na elektromobilność. Firma z Zuffenhausen chce stanąć na nogi pod kierownictwem nowej kadry menadżerskiej z Michaelem Leitersem w roli prezesa. Lecz jeszcze za rządów jego poprzednika, Olivera Blume, zrealizowano ambitne przedsięwzięcie o nazwie Porsche Cayenne Electric. Czy mierzący prawie pięć metrów długości SUV, dysponujący zaprojektowaną z rozmachem kabiną i wysokiej jakości multimediami, zyska uznanie klientów?

Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 – wymiary nadwozia:

Źródło: Porsche

W momencie rynkowej premiery przewidziano dwie wersje modelowe. Bazowe Cayenne Electric rozwija moc 408 KM w trybie Normal lub 442 konie i 835 niutonometrów momentu obrotowego po uruchomieniu funkcji Launch Control. Kierowca auta liczyć może na sprint 0-100 km/h w około 4,8 sekundy po starcie, zaś prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Cena wywoławcza omawianej specyfikacji to 446 tys. złotych. Klienci mogą też zamówić 1156-konną wersję Cayenne Turbo Electric. Jej znakiem rozpoznawczym jest przyspieszenie „do setki” w zaledwie 2,5 sekundy, moment rzędu 1500 Nm oraz system bezpośredniego chłodzenia olejowego silnika tylnej osi.

Źródło: Porsche

Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 – ceny w Polsce:

Cayenne Electric to również pierwsze Porsche, które opcjonalnie obsługuje ładowanie indukcyjne, oferujące moc do 11 kW. Aby skorzystać z bezprzewodowego ładowania, wystarczy zaparkować samochód na stanowisku ze specjalną płytą podłączoną do sieci. Proces „tankowania” rozpoczyna się automatycznie. Z zapowiedzi centrali wynika ponadto, że spalinowe Cayenne pozostanie w ofercie, lecz niebawem przejdzie zmiany modernizacyjne, które pozwolą wydłużyć aktualny cykl produkcyjny i utrzymać konkurencję w szachu.

Źródło: Porsche

Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 – osiągi

  Cayenne Electric Cayenne Turbo Electric
maksymalna moc: 325 kW/442 KM 850 kW/1156 KM
maks. moment obrotowy: 835 Nm 1500 Nm
sprint 0-100 km/h: 4,8 sek. 2,5 sek.
prędkość maksymalna: 230 km/h 260 km/h
zasięg WLTP: 642 km 623 km
Źródło: Porsche

Tymczasem według aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października dealerzy nad Wisłą sprzedali 30 634 nowe osobówki z napędem elektrycznym. W powyższej puli 372 samochody reprezentują barwy Porsche, co daje marce lokatę dopiero na początku trzeciej dziesiątki importerów bezemisyjnych wtyczkowozów. Palmę pierwszeństwa dzierży Tesla, która obsłużyła dotychczas 3477 klientów.

Tagi