Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 w całej okazałości
Najnowsza generacja prestiżowego SUV-a niemieckiej marki nosi przydomek "Electric". Napędzane siłą elektronów Cayenne jest już dostępne do zamawiania w Polsce. Wariant o mocy aż 1156 koni mechanicznych (sprint 0-100 km/h w 2,5 sekundy) kosztuje 727 tys. złotych.
Jak wiedzą Czytelnicy naszego bloga, Porsche napotkało w ostatnim czasie na szereg trudności, wynikających m.in. ze zbyt szybkiego przestawiania gamy modelowej na elektromobilność. Firma z Zuffenhausen chce stanąć na nogi pod kierownictwem nowej kadry menadżerskiej z Michaelem Leitersem w roli prezesa. Lecz jeszcze za rządów jego poprzednika, Olivera Blume, zrealizowano ambitne przedsięwzięcie o nazwie Porsche Cayenne Electric. Czy mierzący prawie pięć metrów długości SUV, dysponujący zaprojektowaną z rozmachem kabiną i wysokiej jakości multimediami, zyska uznanie klientów?
Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 – wymiary nadwozia:
- długość: 4985 mm
- szerokość: 1980 mm
- wysokość: 1674 mm
- rozstaw osi: 3023 mm
- pojemność bagażnika: 781-1588 l
- pojemność schowka pod maską: 90 l
W momencie rynkowej premiery przewidziano dwie wersje modelowe. Bazowe Cayenne Electric rozwija moc 408 KM w trybie Normal lub 442 konie i 835 niutonometrów momentu obrotowego po uruchomieniu funkcji Launch Control. Kierowca auta liczyć może na sprint 0-100 km/h w około 4,8 sekundy po starcie, zaś prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Cena wywoławcza omawianej specyfikacji to 446 tys. złotych. Klienci mogą też zamówić 1156-konną wersję Cayenne Turbo Electric. Jej znakiem rozpoznawczym jest przyspieszenie „do setki” w zaledwie 2,5 sekundy, moment rzędu 1500 Nm oraz system bezpośredniego chłodzenia olejowego silnika tylnej osi.
Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 – ceny w Polsce:
- Cayenne Electric (113 kWh/442 KM): od 446 000 zł
- Cayenne Turbo Electric (113 kWh/1156 KM): od 727 000 zł
Cayenne Electric to również pierwsze Porsche, które opcjonalnie obsługuje ładowanie indukcyjne, oferujące moc do 11 kW. Aby skorzystać z bezprzewodowego ładowania, wystarczy zaparkować samochód na stanowisku ze specjalną płytą podłączoną do sieci. Proces „tankowania” rozpoczyna się automatycznie. Z zapowiedzi centrali wynika ponadto, że spalinowe Cayenne pozostanie w ofercie, lecz niebawem przejdzie zmiany modernizacyjne, które pozwolą wydłużyć aktualny cykl produkcyjny i utrzymać konkurencję w szachu.
Nowe Porsche Cayenne Electric 2026 – osiągi
Cayenne Electric
Cayenne Turbo Electric
maksymalna moc:
325 kW/442 KM
850 kW/1156 KM
maks. moment obrotowy:
835 Nm
1500 Nm
sprint 0-100 km/h:
4,8 sek.
2,5 sek.
prędkość maksymalna:
230 km/h
260 km/h
zasięg WLTP:
642 km
623 km
Tymczasem według aktualnego raportu IBRM Samar, do końca października dealerzy nad Wisłą sprzedali 30 634 nowe osobówki z napędem elektrycznym. W powyższej puli 372 samochody reprezentują barwy Porsche, co daje marce lokatę dopiero na początku trzeciej dziesiątki importerów bezemisyjnych wtyczkowozów. Palmę pierwszeństwa dzierży Tesla, która obsłużyła dotychczas 3477 klientów.

