Nowy Peugeot 308 (2025) w całej okazałości

Nowości
26 Sie '25
Rafał Żaglewski
Źródło: Peugeot

Kompaktowy model francuskiej marki doczekał się nowej wersji po gruntownych zmianach modernizacyjnych. Uwagę zwracają elementy stylistyki nadwozia i kabiny, jak również szereg nowinek technologicznych. Ceny Peugeota 308 poznamy jednak nieco później.

Jak wskazuje raport IBRM Samar, do końca lipca Peugeot zarejestrował nad Wisłą ponad 5,9 tys. nowych samochodów osobowych. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego generalny importer osiągnął wzrost sięgający 4,61 procenta. Marka spod znaku lwa liczy na podtrzymanie dobrej passy wraz z premierą zmodernizowanej wersji modelu Peugeot 308, który reprezentuje segment kompaktów. Nowe auto wyróżniają takie elementy jak podświetlane logo, przeprojektowana osłona chłodnicy, agresywniej stylizowany zderzak oraz sygnatura świateł z trzema pochyłymi liniami, które mają przypominać pazury drapieżnika. Gama lakierów nadwozia powiększyła się natomiast o barwy Lagoa Blue i Ingaro Blue.

Źródło: Peugeot

W układzie deski rozdzielczej na plan pierwszy wysuwa się stacja multimedialna z ekranem dotykowej o przekątnej dziesięciu cali. Standardowa specyfikacja obejmuje m.in. funkcję klonowania ekranu smartfona za pośrednictwem bezprzewodowego interfejsu Apple CarPlay/Android Auto, a także cztery gniazdka typu USB-C (po dwa w obu rzędach siedzeń). Odmiana kombi dysponuje bagażnikiem o pojemności wahającej się od 598 do maksymalnie nawet 1487 litrów. Wygodny dostęp do środka zapewnia elektrycznie sterowana klapa bagażnika.

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot 308 (2025) – jakie silniki?

Podstawową wersję nowej „308-ki” wyposażono w jednostkę 1.2 Hybrid, która w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6 uzyskuje maksymalną moc rzędu 145 KM. Jak wskazują dane techniczne, średnie zużycie paliwa kształtuje się w przedziale 4,7-5 l/100 km według cyklu pomiarowego WLTP. Alternatywą dla tego rodzaju napędu może okazać się sprawdzony diesel 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM, tworzący tandem z automatyczną przekładnią EAT8.

Ponadto zamówimy hybrydę Plug-in, która stanowi połączenie jednostki elektrycznej o mocy 92 kW (w przeliczeniu to 125 KM) oraz 1,6-litrowego benzyniaka (110 kW/150 KM). Moc systemowa układu sięga 143 kW (195 KM), zaś dzięki energii zgromadzonej w akumulatorze o pojemności 17,2 kWh kierowca pokona nawet 85-kilometrową trasę w trybie bezemisyjnym. Wisienką na torcie jest w pełni elektryczny Peugeot E-308, uzyskujący moc 115 kW (156 KM) oraz do 270 niutonometrów momentu obrotowego. Układ „dogaduje się” z akumulatorem o pojemności 58,4 kWh (55,4 kWh netto), który pracuje pod napięciem 400 V.

Źródło: Peugeot

Przy pełnym zapasie prądu wtyczkowóz Peugeota rozwija zasięg do 450 kilometrów, co w porównaniu z poprzednią wersją produkcyjną stanowi wzrost o 34 km. Kierowca może też wykorzystać „baterię” jako źródło zasilania urządzeń zewnętrznych takich jak przykładowo lodówka, ekspres do kawy, rower elektryczny czy przenośne oświetlenie.

Tagi