Aston Martin Valkyrie AMR Pro: 40 hiper samochodów bez ograniczeń
Aston Martin wraz z Red Bull Advanced Technologies (RBAT) zaprezentował model zaprojektowany, aby pokonać okrążenie toru Circuit de la Sarthe, na którym odbywa się słynny 24 godzinny wyścig LeMans, w zaledwie 3 minuty i 20 sekund.
Aston Martin Valkyrie AMR Pro powstał na konstrukcji samochodu wyścigowego Aston Martin Valkyrie z 2019 roku, którego celem było zwycięstwo w wyścigu 24H Le Mans w nowej klasie Hypercar. Teraz brytyjski producent postawił sobie nowy cel, pokonanie toru LeMans jedynie w 3 minuty i 20 sekund.
Hipersamochód został wyposażony w 6,5 litrowy wolnossący silnik V12, o mocy 1000 KM wyprodukowany przez firmę Cosworth. Ultralekkie nadwozie oraz wahacze zostały wykonane z włókna węglowego, przednia i boczne szyby z pleksiglasu. Według producenta oszczędność masy oraz aerodynamika Valkyrie AMR Pro, pozwala uzyskać osiągi zbliżone do bolidów Formuły 1.
Konstrukcja nowego modelu bazuje na podwoziu pierwotnej wersji ze zwiększonymi parametrami: rozstaw osi 380 mm, z przodu 96 mm, 115 mm z tyłu. Zaawansowany pakiet aerodynamiczny, skoncentrowany na opanowaniu przepływu powietrza pod podwoziem i nad skrzydłami, generuje nadzwyczajny poziom docisku, który jest dwukrotnie większy niż drogowa wersja. Nadwozie zyskało również 266 mm na długości. Valkyrie AMR Pro osiąga przyspieszenie boczne większe niż 3G. Więcej szczegółów na temat specyfikacji i osiągów modelu zostanie opublikowanych jeszcze w tym roku
Wszystkie samochody będą produkowane z kierownicą po lewej stronie. Seria produkcyjna składa się z 40 samochodów i dwóch prototypów. Pierwsze dostawy modelu Aston Martin Valkyrie AMR Pro mają rozpocząć się w IV kwartale 2021 roku.