Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747656872116 3.0.14

Debiutuje nowa generacja Peugeota 308

Nowości
Zdjęcie autora - Michał ŚniadekMichał Śniadek
19 Mar '21
Debiutuje nowa generacja Peugeota 308Źródło: Peugeot

Najnowsza odsłona Peugeota 308 wprowadza nowy design, nową technologię oraz 2 hybrydy Plug-in.

Do oferty francuskiego producenta dołącza długo wyczekiwana nowa generacja Peugeota 308. Auto zyskało odmieniony wygląd zewnętrzny, dzięki czemu samochód wygląda nieco bardziej futurystycznie niż obecny model, a także jest pierwszym modelem zaprojektowanym na trzeciej generacji płyty podłogowej EMP2.

Względem schodzącej generacji, nowy 308 posiada o 55 mm dłuższy rozstaw osi, co pozwoliło wygospodarować więcej miejsca w środku, a także jest o 20 mm niższy, dzięki czemu auto wygląda smuklej.

Źródło: Peugeot

Przedni pas otrzymał wąskie główne reflektory w technologii LED, które opcjonalnie można wymienić na reflektory matrycowe, pionowe światła do jazdy dziennej, a także atrapę chłodnicy w zupełnie nowym stylu, która wypełniona jest nowym logotypem. Peugeot 308 jest pierwszym produkcyjnym modelem francuskiego producenta, który posiada odmieniony logotyp.

Linia boczna jest bardzo muskularna i posiada wyraźne przetłoczenia idące od przednich reflektorów oraz do tylnych świateł. Na przednich nadkolach umieszczone zostało logo producenta, co jest niespotykanym do tej pory zabiegiem stylistycznym.

Tylny pas, bez większego zaskoczenia, posiada LED-owe światła, które zostały połączone czarną listwą. Na klapie bagażnika znajdziemy centralnie umieszczone logo producenta, po lewej stronie nazwę modelu, a po prawej dodatkowe oznaczenie w zależności od wersji - Hybrid lub GT.

Źródło: Peugeot

Wnętrze to znany nam i-Cockpit, jednak w najnowszej wersji z kilkoma zmianami stylistycznymi. Podobnie jak do tej pory znajdziemy małą kierownicę, zegary (aktualnie cyfrowe) umieszczone tak byśmy widzieli je podczas jazdy nad kierownicą, a sama deska rozdzielcza otrzymała wiele przetłoczeń, dzięki czemu prezentuje znacznie nowocześniej.

Nowością jest system inforozrywki. Podobnie jak wcześniej, znajdziemy tutaj centralnie umieszczony 10-calowy wyświetlacz do jego obsługi, jednak został on teraz uzupełniony o drugi, nieco mniejszy wyświetlacz z tzw. wirtualnymi przyciskami "i-toggles". Każdy z nich może być zdefiniowany dowolnie przez kierowcę i umożliwia sterowanie klimatyzacją, otwarcie nawigacji, czy radia.

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot 308 będzie oferowany z dwoma jednostkami napędowymi typu Plug-in. Model bazowy to wariant Hybrid 180 e-EAT8, który łączy silnik o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW i oferuje 60 km zasięgu wyłącznie elektrycznego. Flagowy model hybrydowy to Hybrid 225 e-EAT8, który łączy w sobie mocniejszy silnik spalinowy o mocy 180 KM z takim samym silnikiem o mocy 81 kW i zapewnia 59 km zasięgu wyłącznie elektrycznego. Oba warianty wykorzystują baterię litowo-jonową o pojemności 12,4 kWh.

Model 308 będzie również oferowany z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. W ofercie znajdziemy silnik 1.2 PureTech w wariantach 110, 130 oraz 130 EAT8, a także wysokoprężny, 1,5-litrowy BlueHDi w wariancie 130-konnym, który występować będzie z 6-stopniowym manualem oraz 8-stopniową skrzynią automatyczną.

Źródło: Peugeot

Sprzedaż nowego Peugeota 308 ma rozpocząć się w drugiej połowie 2021 roku. Ceny nie są jeszcze znane, a gdy tylko będą dostępne, pojawią się w naszym konfiguratorze. Produkcja nowej generacji 308 będzie odbywać się we francuskiej fabryce w Miluzie.

Podziel się ze znajomymi