Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1747656872116 3.0.14

Ford wykorzystuje gry komputerowe przy projektowaniu aut

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
16 Wrz '21
Ford wykorzystuje gry komputerowe przy projektowaniu aut Źródło: Ford

Ford od dawna pomaga autorom gier komputerowym wierne odwzorowywać rzeczywiste pojazdy. Według Internet Game Cars Database, w grach wideo pojawiło się więcej pojazdów tej marki niż aut innych producentów.

Ford wykorzystuje też doświadczenia z gier we własnych procesach twórczych. Inżynierowie tworzą symulacje, które umożliwiają sprawdzenie, jak klienci realnie wykorzystują nowe technologie, podczas gdy projektanci korzystają z animacji do tworzenia wirtualnych prototypów.

Amerykańska marka testuje różne funkcje za pośrednictwem tzw. "wirtualnych klinik", np. inżynierowie Forda chcieli dowiedzieć się, czy użytkownicy wolą nacisnąć i przytrzymać przycisk automatycznego parkowania, czy po prostu nacisnąć go raz. W tym celu stworzyli krótką grę wideo online, w której uczestnicy wykonali kilka manewrów parkowania. Spośród wszystkich "grających", 88 procent wolało pojedyncze wciśnięcie przycisku, co może doprowadzić do zmiany funkcjonalności aktywnego asystenta parkowania Forda. W grze pojawiła się również przeszkoda w postaci krowy przechodzącej przed pojazdem. Chodziło o sprawdzenie, jak szybko uczestnicy zareagują i zatrzymają samochód. Dłuższe czasy reakcji mogą skutkować zmianami w funkcji automatycznego parkowania, tak by pojazd poruszał się z mniejszą prędkością. Przy większej liczbie uczestników z różnych rynków i różnych grup demograficznych oraz przy szerszym zakresie możliwych sytuacji, wirtualne testy dają lepsze i bardziej wiarygodne dane.

Źródło: Ford

W studiu projektowym inżynierowie Forda wykorzystują sterowniki do gier, pozwalające tworzyć animacje, które wizualizują sylwetkęi funkcjonowanie przyszłych pojazdów w rzeczywistych warunkach. Kluczową korzyścią jest interakcja: tworzenie nowych funkcji, wdrażanie informacji zwrotnych od klientów i poznawanie interakcji przyszłych pojazdów z codziennym życiem użytkowników aut. Wcześniej robiono to z prototypami, teraz ma to miejsce w światach wirtualnych, przypominających gry.

Źródło: Ford

Praca w różnych lokalizacjach może być wyzwaniem dla współpracujących projektantów – zwłaszcza jeśli nie mają dostępu do autentycznych pojazdów lub części, nad którymi pracują. Dlatego Ford zainstalował gigantyczne ekrany LED w studiach projektowych firmy w Dunton w Wielkiej Brytanii i Kolonii w Niemczech. Prawie dwa metry wysokości i pięć metrów szerokości – tzw. Powerwalls - wyświetlają projekty pojazdów w skali 1:1. Zespoły projektowe mogą analizować linie, kształty, cienie i odbicia podczas wspólnych sesji, podobnie jak zespół e-sportowy.

Wspólnie z graczami Ford stworzył wirtualny samochód wyścigowy. Prawie ćwierć miliona fanów e-sportu wzięło udział w ankietach internetowych, aby pomóc określić wygląd ekstremalnego Team Fordzilla P1, prezentowanego na targach IAA Mobility w Monachium, które odbyły się w dniach 6-12 września br. Wnętrze pojazdu koncentruje się na najważniejszych elementach gry, takich jak prędkość, pozycja w wyścigu i czas okrążenia.

Podziel się ze znajomymi