Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Honda HR-V trzeciej generacji tylko hybrydowa

Nowości
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
11 Maj '21 (aktualizacja 12 Maj '21)
Honda HR-V trzeciej generacji tylko hybrydowaŹródło: Honda

Japońska marka zaprezentowała nową generację swojego małego SUV-a. Auto napędza układ hybrydowy e:HEV, składający się z dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Moc maksymalna auta wynosi 131 KM.

Honda postawiła sobie za cel zaprojektowanie od nowa modelu HR-V. Auto wyróżnia się bocznymi przetłoczeniami i gładkimi powierzchniami. Elegancką sylwetkę uzyskano dzięki zwiększeniu w porównaniu z poprzednim modelem prześwitu o 10 mm przy jednoczesnym obniżeniu dachu o 20 mm. Atrakcyjny wygląd zapewniają większe, 18-calowe koła, będące standardowym wyposażeniem nowej Hondy HR-V oraz skrócony zwis przedni. Osłona chłodnicy wraz z niższym wlotem powietrza, przykrytym siatką, wtapiają się w wysunięty front samochodu i przednie błotniki.

Źrodło: Honda

Przestronne wnętrze

Kabina pasażerska Hondy HR-V została zaprojektowana z naciskiem na przestrzeń i światło, dzięki czemu kabina wydaje się bardziej przestronna. Poczucie przestrzeni potęguje system obiegu powietrza, wykorzystujący otwory wentylacyjne w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Nowy system eliminuje niedogodności tradycyjnych nawiewów, gdy powietrze kierowane było bezpośrednio na pasażerów. Teraz strumień kierowany jest wzdłuż okien bocznych w stronę dachu, tworząc zawirowania powietrza obok i nad pasażerami. Nie wpływa to bezpośrednio na podróżujących, jednak efektem zastosowania nowej konfiguracji otworów wentylacyjnych jest przyjemniejszy klimat w kabinie.

W porównaniu do poprzednika poprawiono widoczność z samochodu. Wpływa na to nowa pozycja za kierownicą o 10 mm wyższa niż w poprzednim modelu. Komfort obserwacji podnoszą też okna, które zostały zaprojektowane tak, by przepuszczały jak najwięcej światła. Ponadto, mocowanie lusterek zewnętrznych przesunięto w dół drzwi, poprawiając widoczność podczas skręcania.

Źrodło: Honda

Przednie fotele Hondy, z podparciami stabilizującymi ciało, korzystają ze struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to skuteczniej zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży. Aby zapewnić dodatkowy komfort podczas jazdy, elementy sterujące we wnętrzu pojazdu zostały rozmieszczone blisko obszaru widzenia kierowcy. Prosty w obsłudze układ tych elementów zwiększa poczucie przestrzeni, a przyciski systemów audio i wentylacji zapewniają intuicyjną obsługę.

Oszczędny układ napędowy

Układ hybrydowy Hondy e:HEV składa się z dwóch silników elektrycznych, współpracujących z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym i-VTEC. Jego moc maksymalna wynosi 131 KM, a maksymalny moment obrotowy 253 Nm osiągany jest przy 4500 obr/min. Napęd e:HEV korzysta z trzech różnych trybów, wybieranych automatycznie, w zależności od warunków jazdy. Aby zapewnić wysoką oszczędność, HR-V porusza się w trybie elektrycznym, płynnie przechodząc w tryb hybrydowy, gdy silnik wymaga wysokiego momentu obrotowego, natomiast silnik benzynowy jest wykorzystywany podczas jazdy ze stałymi, wyższymi prędkościami. Dynamikę podnoszą różne tryby pracy - Sport, Normal i Econ, natomiast włączenie wybierakiem biegów dodatkowego trybu jazdy B spowoduje silniejsze hamowanie regeneracyjne i daje wrażenia zbliżone do jazdy samochodem elektrycznym. Poziom odzyskiwania energii i stopień opóźnienia można dostosować do upodobań kierowcy za pomocą przełącznika, znajdującego się za kierownicą.

Źrodło: Honda

Technologia pokładowa

Honda HR-V wyposażona jest w intuicyjny w obsłudze interfejs z 9-calowym ekranem dotykowym LCD, który został zaprojektowany tak, aby zminimalizować rozproszenie uwagi kierowcy. W porównaniu z poprzednimi interfejsami znacznie poprawiono czas realizacji poleceń, dzięki czemu skróciły się reakcje systemu, a przełączanie między aplikacjami jest szybkie. Prowadzący może również zdecydować, ile informacji z systemów wspomagania kierowcy ma być prezentowanych na 7-calowym wyświetlaczu TFT, aby nie rozpraszały zbytnio uwagi podczas jazdy.

Poprawione bezpieczeństwo

Trzecia generacja Hondy HR-V została wyposażona w system Honda Sensing i oferuje wiele zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i systemów wspomagających kierowcę. Pakiet Honda Sensing w HR-V zmodernizowano poprzez zastosowanie nowej, jednoobiektywowej przedniej kamery o szerszym kącie i wyższej rozdzielczości oraz szybkich układów przetwarzania obrazu. Udoskonalone pod względem funkcjonowania w warunkach nocnych zostały: system minimalizujący skutki ewentualnej kolizji z pieszymi (Pedestrian Collision Mitigation Braking System) oraz system minimalizujący skutki kolizji z pojazdami (Collision Mitigation Braking System), który automatycznie uruchamia hamulce, kiedy wykryje na torze kolizyjnym pojazdy, w tym rowerzystów i motocykle.

Wprowadzony w Hondzie HR-V, tempomat adaptacyjny ACC (Adaptive Cruise Control), poprawia bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu i wyprzedzania pojazdów. Tempomat adaptacyjny umożliwia również podążanie przy niskich prędkościach za pojazdem poprzedzającym oraz kontrolę hamowania, gwarantującą utrzymanie zadanej prędkości podczas zjazdu ze wzniesienia.

System kontroli zjazdu ze wzniesienia, dostępny po raz pierwszy w Europie w modelu HR-V, działa już od prędkości 3 km/h. System umożliwia skuteczniejszą i płynniejszą kontrolę na nawierzchniach o niskiej przyczepności i stromych zjazdach, zwiększając pewność prowadzenia w szerszym zakresie scenariuszy drogowych – od poruszania się po śliskich rampach zewnętrznych parkingów, po pokonywanie górskich, zaśnieżonych dróg.

Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku.

Podziel się ze znajomymi