Oto jak działa kierownica bolidu F1 od Ferrari
Działanie przełączników tłumaczy najnowszy kierowca teamu Ferrari - Carlos Sainz Jr.
Bolidy Formuły 1 z każdym sezonem stają się coraz bardziej skomplikowane. Nie tylko od strony napędowej, gdyż teraz wykorzystywane są hybrydy na bazie 1,6-litrowego silnika V6, lecz również zaawansowanych ustawień całego bolidu, dzięki czemu można wpłynać na nawet najdrobniejszy element pojazdu.
Większość tego ustawiane jest za pośrednictwem kierownicy przez samego kierowcę podczas wyścigu. Sainz zaznaczył, że zmienić można tysiące funkcji bolidu poprzez zaledwie kilkadzisiąt przycisków i przełączników.
Wiele z nich jest jednak prosta i zrozumiała dla każdego. Przycisk "N" to po prostu uruchomienie neutralnego położenia skrzyni biegów, a "Radio" oznacza uruchomienie mikrofonu, by porozumieć się z inżynierami podczas jazdy. Niżej znajdziemy przycisk "CHR", który jest skrótem od "Charge", czyli specjalnego trybu jazdy, w którym silnik spalinowy ładuje baterię dla zwiększenia wydajności układu napędowego. Dalej znajdziemy m.in. przycisk "P", który nie oznacza trybu parkingowego, jak w samochodach osobowych, tylko jest to włączniku limitu prędkości obowiązującego w pit-lane danego toru.
W dolnej sekcji kierownicy znajdziemy najważniejsze przełączniki. Centralnie z logotypem Ferrari znajduje się główny przełączniku ustawień silnika. Są tam tryby takie jak "Race", "Push", "Slow", czy "Formation Lap". Pierwszy z nich to najbardziej zbalansowany tryb, w którym optymalnie wykorzystywana jest moc układu napędowego, "Push" to tryb, który wykorzystywany jest do osiągnięcia najlepszego czasu podczas kwalifikacji, "Slow" to tryb do oszczędzania podzespołów, a ostatni z wymienionych to specjalne ustawienie do rozgrzania samochodu podczas okrążenia formującego przed wyścigiem.
Oprócz tego znajdziemy również specjalny przełącznik od samego silnika, w którym ustawiana jest maksymalna moc w zakresie 1-12, gdzie im niższa wartość, tym wydajniej pracuje silnik oraz przełączniki od rodzaju założonych opon, czy stanu samego ogumienia, by przekazywać na bieżąco informacje dla inżynierów. Ustawić można również działanie przepustnicy, hamulców, dyferencjału i wielu innych podzespołów bolidu.