Mustang Mach-E GT od 335 000 złotych
Można już składać zamówienia na Forda Mustanga Mach-E GT. Ceny nowej wersji modelowej rozpoczynają się na polskim rynku od 335 000 złotych.
Głównymi zaletami Mustanga Mach-E GT są jego parametry. Para silników elektrycznych zapewnia 487 KM mocy i 860 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy. Oznacza to, że Mustang Mach-E GT jest najszybciej przyspieszającym samochodem seryjnym, jaki marka kiedykolwiek oferowała w Europie.
Dzięki akumulatorowi o pojemności 88 kWh na jednym ładowaniu da się przejechać maksymalnie około 500 kilometrów. Samochód można naładować od 10 do 80% stanu „baterii” w około 45 minut, a w ciągu dziesięciu minut zasięg może wzrosnąć o prawie 100 kilometrów.
Mustang Mach-E GT: stylistyka
Standardowe wyposażenie obejmuje adaptacyjne zawieszenie MagneRide (dostrojone specjalnie dla klientów europejskich), układ hamulcowy Brembo czy opony z 20-calowymi felgami. Mustang Mach-E GT oferuje również zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go i centrowaniem samochodu na pasie ruchu, system utrzymywania pasa ruchu z funkcją wykrywania obiektów w martwym polu lusterek, aktywny asystent parkowania 2.0 oraz system ochrony przed kolizją z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego.
Na pasażerów czeka 15,5-calowy ekran centralny z systemem multimedialnym SYNC. Fotele z serii Ford Performance są pokryte miękką w dotyku sztuczną skórą, która pojawia się również na kierownicy. Wyposażenie uzupełnia zestaw audio B&O z dziesięcioma głośnikami czy bezdotykowe sterowanie klapą bagażnika. Opcjonalnie można zamówić dach panoramiczny.
Oprócz unikalnych lakierów Grabber Blue i Cyber Orange, nowy model wyróżniają nakładki na nadkolach w kolorze nadwozia, poliwęglanowa kratka wlotu powietrza w kolorze Dark Matter Grey z efektem 3D, a także typowy tylko dla tej wersji przedni zderzak z wlotami powietrza i spojlerem listwowym.
Mustang Mach-E GT: tryb Untamed Plus
Wraz ze stopniowym przełączaniem trybów jazdy od ustawienia Whisper przez Active do Untamed zwiększa się udział momentu obrotowego przekazywanego na tylne koła. Specyfiką topowego wariantu elektrycznego Mustanga jest tryb Untamed Plus. Oprócz bardziej sportowo zestrojonego układu kierowniczego, ostrzejszej reakcji na gaz, usztywnionego zawieszenia, symulacji redukcji biegów i wzmocnionej ścieżki dźwiękowej we wnętrzu, funkcja Untamed Plus kalibruje układ napędowy w celu zapewnienia stałej mocy i momentu obrotowego w powtarzających się sytuacjach wysokiego zapotrzebowania na moc, w czasie jazdy na torze.
Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów na początku przyszłego roku. Cena wersji Mustang Mach-E GT rozpoczyna się od 335 000 zł.