Nowe muzeum, ogród oraz nowy Fiat 500
W Lingotto, dzielnicy Turynu odbyło się uroczyste otwarcie muzeum Casa 500, ogrodu La Pista 500 oraz prezentacja nowego, w pełni elektrycznego modelu (500) RED.
Włoski producent rozpoczął kolejny rozdział w historii Lingotto, miejsca, w którym w latach 1916-1923 zbudowano fabrykę Fiata. Obok prezentacji najnowszego modelu, zostało otwarte nowe muzeum marki Casa 500, a także największy w Europie wiszący ogród. Oba miejsca dostępne są dla wszystkich odwiedzających.
Muzeum Casa 500
Casa 500 to nowa przestrzeń wystawiennicza, znajdująca się na powierzchni 700 m2, która jest częścią kompleksu muzealnego Pinacoteca Agnelli. Nowoczesne muzeum stanowi kolebkę włoskiej marki. Kultura, historia Włoch i Turynu przeplata się z technologią i nowoczesnością. Klimat obiektu nawiązuje do włoskiego temperamentu oraz stylu Dolce Vita. Tematem przewodnim wystawy jest ewolucja modelu Fiat 500 na przestrzeni lat.
Wiszący ogród La Pista 500
Według włoskiego producenta La Pista 500 jest największym w Europie wiszącym ogrodem. Dzieło architekta Benedetto Camerana, umieszczone na dachu fabryki, rozciąga się na całej długości 1,2 km toru położonego 28 metrów nad ziemią. Ogród to nowoczesny park z 28 dużymi wyspami, zajmujący nieco ponad 7000 m2 o łącznej powierzchni 27 000 m2. Znajduje się w nim ponad 40 000 roślin, około 300 różnych gatunków. Ogród podzielony jest na przestrzenie tematyczne od medytacji przez strefy fitness aż po informacje o krajobrazie i zabytkach.
Światowa premiera Fiata (500) RED
Gwiazdą wydarzenia była światowa premiera nowego w pełni elektrycznego modelu (500) RED, stworzonego we współpracy Fiata z organizacją (RED). Wersja specjalna dostępna będzie dla włoskiej rodziny Fiata 500: nowa (500) RED, (500) RED, (500X) RED i (500L) RED. Modele będą występowały między innymi w kolorze czerwonym, który jest znakiem rozpoznawczym (RED). Akcenty w tym kolorze znajdą się również we wnętrzach aut. Modele (500) RED zostaną wyposażone w specjalny filtr powietrza, który dzięki biobójczej substancji powstrzymuje w 99,9 % rozprzestrzenianie się wirusów i bakterii. Elementy wnętrza pojazdu, takie jak kierownica, siedzenia, wnętrze bagażnika zostały poddane obróbce antybakteryjnej, polegającej na niszczeniu wirusów.
Organizacja (RED), której nazwę zaczerpnięto od koloru alarmowego, została założona w 2006 roku przez Bono i Bobby'ego Shrivera, aby zaangażować firmy do walki z AIDS. Dziś jednym z jej celów jest walka z Covid 19 i jego globalnymi skutkami, dotykającymi ludzkie zdrowie. Środki zebrane przez partnerów i kampanie (RED) są przeznaczane na wsparcie systemów opieki zdrowotnej oraz programów ratujących życie w społecznościach, w których pandemia uderza najmocniej.