Nowa Dacia Duster w sprzedaży od września
Francusko- rumuński koncern zaprezentował, stylistycznie odnowioną i technologicznie unowocześnioną, wersję rodzinnego SUV-a. Duster z napędem na dwa lub cztery koła zyskał m.in. wersję z automatyczną skrzynią biegów.
Pierwszy model Dacii o nazwie Duster zadebiutował w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. W ciągu półtora roku sprzedaż na świecie sięgnęła 2 mln aut. Według danych IBRM Samar, w maju bieżącego roku Dacia Duster znajdowała się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się modeli w Polsce, zajmując czwarte miejsce. Z liczbą rejestracji sięgającą 1064 pojazdów wyprzedziła swoich konkurentów z segmentu B- SUV: Huyndaia Tucsona, Toyotę Rav 4 i Volkswagena T-Roc.
Stylistyka nadwozia
Nowa Dacia Duster charakteryzuje się bardziej wyrazistymi liniami nadwozia. Przód unowocześniono przez zmianę kształtu reflektorów. Wzrok przyciągają światła do jazdy dziennej w kształcie dwóch poziomych linii przypominających literę "Y". Czarny trójwymiarowy grill współgra z linią świateł, tworząc spójną całość. W nowym modelu zastosowano oświetlenie typu ECOLED oraz - po raz pierwszy w historii marki - diody LED w przednich kierunkowskazach, światłach mijania oraz oświetleniu tablicy rejestracyjnej.
Poprawie uległa aerodynamika pojazdu, która wpłynęła również pozytywnie na wygląd Dustera. Elementy stylistyczne: tylny spoiler, 17- calowe obręcze kół przeszły specjalne testy w tunelu aerodynamicznym. W opcji z napędem na cztery koła została obniżona emisja CO2 nawet o ok 5,8 g/km, co wiąże się również z oszczędnością paliwa.
W porównaniu do poprzednika wymiary pojazdu nie uległy większej zmianie. Długość i szerokość pozostały niezmienione wynoszą odpowiednio: 4341 mm, 2052 mm. Nowy Duster jest niższy o 6 mm, całkowita wysokość auta wynosi 1693 mm.
Pojemność bagażnika to: 467 l z napędem 4x4, 478 l z napędem 4x2 (471 l z silnikiem dCi 115). Pojemności bagażnika różnią się ze względów konstrukcyjnych obu napędów.
Nowoczesne wnętrze
Duży nacisk położono w Dacii Duster na komfort podróżowania oraz systemy multimedialne. Wnętrze zyskało nową tapicerkę, poprawiającą ergonomię. Cieńsze zagłówki zwiększają przestronność kabiny oraz polepszają widoczność. Dodatkowo, wysoka konsola środkowa z przesuwnym podłokietnikiem, zawiera schowek o pojemności 1,1 litra oraz dwa porty USB.
Obok standardowego wyposażenia audio Dacia Plug & Music są dwa systemy multimedialne: Media Display i Media Nav oraz 8-calowy dotykowy ekran. Wyposażenie Media Display zawiera: 6 głośników, radio cyfrowe DAB, złącze Bluetooth®, dwa porty USB i przewodowe klonowanie ekranu smartfona kompatybilne z Apple CarPlay® i Android Auto®. System Media Nav został dodatkowo wyposażony w nawigację i łączność bezprzewodową Wi-Fi kompatybilną z Apple CarPlay® i Android Auto®.W wersji z napędem na cztery koła w obydwu systemach występuje rozbudowany system 4x4 Monitor- wskaźnik pochylenia pojazdu w trakcie jazdy w terenie. System pokazuje również pełną historię przejazdu po zakończonej trasie.
Standardowe wyposażenie Dacii Duster zawiera komputer pokładowy z 8-calowym ekranem, automatyczne włączanie świateł mijania i ogranicznik prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy. Do opcji dodatkowych należą: automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, regulator prędkości z podświetlanymi przyciskami sterowania w kierownicy, podgrzewane przednie fotele oraz karta Keyless Entry.
Napęd
Gama silników została odnowiona i spełnia normy emisji spalin Euro 6D Full. Duster zyskał automatyczną 6-stopniową skrzynię biegów EDC w wersji TCe 150 oraz zwiększoną o 50% pojemność zbiornika LPG(49,8l)
Dostępne wersje silnikowe:
- wysokoprężny dCi 115 z napędem 4x2 lub 4x4 z mechaniczną 6 stopniową skrzynią biegów;
- benzynowy TCe 90 z napędem 4x2, z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów
- benzynowy TCe 130 z napędem 4x2, z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów
- benzynowy TCe 150 z napędem 4x4, z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów
- benzynowyTCe 150 z napędem 4x2, z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EDC
- silnik ECO-G 100: opcja dwu-paliwowa napędzana benzyną i gazem LPG, z napędem 4x2, 6 stopniową mechaniczną skrzynią biegów.
Podsumowanie
Dacia Duster zyskała nowy wygląd oraz bardziej przestronne i nowoczesne wnętrze. Wzbogacone wyposażenie standardowe oraz dostępność automatycznej skrzyni biegów, wzmacnia atrakcyjność modelu w segmencie SUV. Kluczowy element stanowi cena pojazdu, która do tej pory uznawana była za przystępną w swojej klasie. Grupa Renault będąca importerem marki zapowiedziała pojawienie się modelu w sprzedaży we wrześniu bieżącego roku. Ceny zostaną oficjalnie podane już w przyszłym tygodniu.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe