Nowy Fiat Ducato
W 40 rocznicę powstania Ducato, Fiat Professional podczas wirtualnej konferencji „roadshow” zaprezentował najnowszą gamę modelu.
Model Ducato kończy 40 lat i świętuje jubileusz jako lider wśród lekkich samochodów dostawczych w Europie w 2020 r., ze sprzedażą sięgającą 150 000 sztuk.
Wygląd zewnętrzny
Nowoczesna stylistyka pojazdu została podkreślona przez zastosowanie nowych reflektorów składających się z trzech części wykonanych w technologii Full Led. W dolnej części oświetlenia zastosowano świetlny napis nazwy modelu-Ducato. Górna część przeznaczona została na kierunkowskaz, który również został wykonany w technologii led-owej w postaci taśmy ze stopniowo włączającymi się diodami. Zmiany zewnętrzne obejmują szeroki grill, nowe osłony podwozia oraz nowy emblemat Fiata. Gama kolorystyczna została wzbogacona o szary kolor nadwozia o nazwie „Lanzarote Grey”.
Napęd
Ducato dostępne jest z 6- biegową manualną skrzynią w jednostkach o mocy 120, 140, 160 i 180 KM lub 9-biegową automatyczną w silnikach z mocą 140, 160 i 180 KM. Nowe silniki wysokoprężne MultiJet trzeciej generacji, stworzone zgodnie z normą Euro 6D-Final, dzięki zmniejszonej masie i niższemu zużyciu paliwa charakteryzują się większa wydajnością. Właściwości jezdne pojazdu zostały również poprawione przez zamianę tradycyjnego wspomagania kierownicy na samoregulujący się elektrycznie układ kierowniczy ułatwiający parkowanie.
Nowoczesne rozwiązania
Wnętrze zostało wzbogacone o nową deskę rozdzielczą, kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów, panele drzwiowe oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją. Fotele zyskały nowoczesne wypełnienie i wygląd. Cyfrowy kokpit zawiera nawigację 3D oraz system informacyjno-rozrywkowy. Nowy Fiat Ducato wyposażony został w interfejsy Uconnect z ekranem o przekątnej do 10.1” oraz mozliwością bezprzewodowego połączenia Apple Car Play i Android Auto. Dostępne są również opcje Uconnect 7" z bezprzewodowym interfejsem Apple Car Play/Android Auto oraz Uconnect 5”.
Bezpieczeństwo
Ducato dzięki nowoczesnym systemom bezpieczeństwa osiągnęło drugi poziom autonomicznej jazdy, polegający na autonomicznym wspomaganiu kierowcy podczas jazdy, przyspieszania i hamowania.
Systemy bezpieczeństwa obejmują kontrolę prędkości, hamowanie przed przeszkodami, rozpoznawanie znaków, utrzymanie pasa ruchu, monitorowanie zmęczenia kierowcy, system wspomagający jazdę w korkach oraz tempomat.