Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Raport usterkowości GTU 2022. Wygrani i przegrani

Ciekawostki
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
14 Paź '21
Raport usterkowości GTU 2022. Wygrani i przegraniŹródło: Mazda

Oto wyniki opublikowanego w Niemczech raportu GTU 2022 na temat tamtejszego rynku samochodów używanych. W artykule zebraliśmy wyniki, jakie uzyskały samochody małe, kompakty oraz SUV-y.

Raport jakościowo-eksploatacyjny według niemieckiej organizacji rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV – może stać się cennym źródłem wiedzy dotyczącej stanu technicznego samochodów używanych, które poruszają się po drogach u naszych zachodnich sąsiadów. Kto wie, ile z tym pojazdów trafi za jakiś czas jako egzemplarze sprowadzone na rynek polski?

Cytowane opracowanie obejmuje łącznie 250 modeli osobowych, które podzielono na różne grupy wiekowe. Poniżej wybrane segmenty rynkowe.

009.jpgŹrodło: Toyota

SAMOCHODY MAŁE (TOP-3)

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie

1. Nissan LEAF | wskaźnik braków: 0,86

2. BMW i3 | 1,57

3. Audi A1 | 2,3

***

42. Dacia Sandero | 11,7

Egzemplarze 4/5-letnie

1. Mazda 2 | 5,04

2. MINI | 5,08

3. Toyota Yaris | 5,1

***

43. Alfa Romeo MiTo | 18,4

Egzemplarze 6/7-letnie

1. BMW i3 | 6,99

2. Mazda 2 | 8,07

3. Audi A1 | 10,09

***

43. Fiat Punto | 33,88

Egzemplarze 8/9-letnie

1. Toyota iQ | 11,98

2. Toyota Yaris | 16,8

3. Mitsubishi Space Star | 17,93

***

40. Renault Clio | 49,93

Egzemplarze ponad 9-letnie

1. Toyota iQ | 19,12

2. Toyota Yaris | 24,39

3. Audi A1 | 27,14

***

33. Peugeot 208/207 | 71,83

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 30 000 km; 4/5-latki – 50 000 km; 6/7-latki – 70 000 km; 8/9-latki – 90 000 km; 9/11-latki – 110 000 km

Źrodło: Audi

KOMPAKTY (TOP-3)

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie

1. Mercedes Klasy A | 1,74

1. Audi A3 | 1,74

3. Toyota Prius/Prius+ | 1,94

***

24. Dacia Logan MCV | 13,87

Egzemplarze 4/5-letnie

1. Audi A3 | 3,93

2. Mercedes Klasy A | 3,99

3. Volkswagen Golf VII | 4,81

***

24. Dacia Logan MCV | 22,81

Egzemplarze 6/7-letnie

1. Volkswagen Golf VII | 8,31

2. Mercedes Klasy A | 8,49

3. Audi A3 | 9,4

***

23. Dacia Logan MCV | 31,36

Egzemplarze 8/9-letnie

1. Volkswagen Golf VII | 12,61

2. Toyota Auris | 18,8

3. Mazda 3 | 19,04

***

22. Renault Megane | 48,49

Egzemplarze ponad 9-letnie

1. Toyota Prius/Prius+ | 25,33

2. Toyota Auris | 30,36

3. Mercedes Klasy A | 30,92

***

21. Dacia Logan MCV | 65,9

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 40 000 km; 4/5-latki – 60 000 km; 6/7-latki – 90 000 km; 8/9-latki – 110 000 km; 9/11-latki – 130 000 km

Źrodło: Audi

SUV/TERENOWE (TOP-3)

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie

1. Volkswagen T-Roc | 0,34

2. Audi Q2 | 0,85

3. Mercedes GLC | 1,14

***

70. Jeep Wrangler | 15,61

Egzemplarze 4/5-letnie

1. Audi Q2 | 1,33

2. SEAT Ateca | 1,76

3. Skoda Kodiaq | 2,33

***

60. Dacia Duster | 21,09

Egzemplarze 6/7-letnie

1. Mercedes GLA | 4,92

2. Porsche Macan | 5,88

3. Toyota RAV4 | 7,96

***

50. Jeep Wrangler | 29,44

Egzemplarze 8/9-letnie

1. BMW X3/X4 | 9,66

2. Audi Q3 | 12,25

3. BMW X1 | 14,31

***

45. Hyundai Santa Fe | 56,85

Egzemplarze ponad 9-letnie

1. BMW X1 | 21,28

2. Mitsubishi ASX | 24,04

3. Honda CR-V | 28,64

***

37. Kia Sorento | 81,54

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 50 000 km; 4/5-letnie – 75 000 km; 6/7-letnie – 100 000 km; 8/9-letnie – 125 000 km; 9/11-letnie – 145 000 km

BMW X1Źrodło: BMW

Najnowszy ranking według GTU przygotowano na podstawie danych pochodzących z ponad 5 milionów badań technicznych pojazdów, które musiały stawić się na obowiązkowy przegląd i zaliczyć go, aby dalej mieć prawo poruszania się po niemieckich drogach.

Cytowane opracowanie koncentruje się przede wszystkim na częstotliwości występowania usterek mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy i codzienną, zwykłą eksploatację – mniejszy nacisk kładzie się natomiast na poważne awarie, które nagle mogą przydarzyć się kierowcy w drodze. Pod uwagę bierze się zatem stan techniczny m.in. karoserii, układu kierowniczego i hamulców, a także oświetlenia i elektryki, zawieszenia oraz układu wydechowego.

Podziel się ze znajomymi