Skoda Enyaq Coupe iV coraz bliżej premiery
Nowa odmiana nadwoziowa elektrycznej Skody wyróżnia się wskaźnikiem oporu powietrza, który wynosi tylko 0,247. Enyaq Coupe dostępny będzie w trzech wersjach o różnej mocy, a także w konfiguracji tylno- lub czteronapędowej.
Zamieszczone zdjęcia Skody Enyaq Coupe iV przestawiają mierzący 4653 milimetry długości prototyp, który ma na sobie szereg elementów maskujących. Warto jednak zwrócić uwagę na opadającą linię dachu i kształt tylnych drzwi oraz na mocniej pochyloną klapę bagażnika, którego pojemność jest nieco mniejsza niż w „zwykłej” Skodzie Enyaq iV (570 vs. 585 litrów).
Pomijając różnice w stylistyce zewnętrznej, oba warianty nadwoziowe "elektryka" czeskiej marki więcej będzie łączyć niż dzielić. Tyczy się to chociażby elementów wyposażenia kabiny pasażerskiej, gdzie znajdziemy m.in. 13-calowy ekran stacji multimedialnej, wielofunkcyjną kierownicę o nowoczesnym kształcie, elementy wykończone szczotkowym aluminium czy oświetlenie ambientowe z możliwością zmiany ustawień. W gamie dostępnych wersji silnikowych pojawią się warianty: Enyaq Coupe iV 60 (179 KM/pojemność baterii netto: 58 kWh), Enyaq Coupe iV 80 (204 KM/77 kWh) oraz czteronapędowy Enyaq Coupe iV 80x (265 KM/77 kWh). Jak wynika z pomiarów według normy WLTP, najbardziej wydajny wariant zapewnia teoretyczny zasięg powyżej 535 kilometrów.
Cen wersji Enyaq Coupe iV nie znamy. Przypuszczamy jednak, że samochód będzie o kilka procent droższy od „zwykłego” Enyaqa, który w bazowej wersji kosztuje 184 400 złotych.