Nowa Skoda Fabia nadjeżdża
Początki modelu Fabia sięgają 1999 roku. Od tego czasu Skoda wyprodukowała ponad 4,5 mln egzemplarzy popularnego pojazdu. Czwarta generacja czeskiego bestselleru zadebiutuje jeszcze w tym roku.
Nowoczesny styl
Reflektory, biegnące aż do osłony chłodnicy, są charakterystyczną cechą nowej generacji Fabii. Już w wersji podstawowej modelu zastosowano nowoczesną technologię LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory Full LED wraz z kompleksowym zakresem funkcji lub pełne oświetlenie tylne w technologii.
Wnętrze nowej Fabii sprawia wrażenie przestronnego. Symetryczna tablica wskaźników z centralnie umieszczonym osobnym wyświetlaczem oraz poziome, ozdobne pasy podkreślają szerokość wnętrza. Po raz pierwszy w modelu Fabia oferowany jest cyfrowy zestaw wskaźników. Z chwilą wprowadzenia auta do sprzedaży dostępne będą trzy wersje: Active, Ambition oraz Style, a także wariant Monte Carlo inspirowany rajdową historią marki.
Auto na platformie MQB-A0
Na nowe wymiary modelu wpłynęło zastosowanie platformy MQB-A0. Pomimo zwiększenia samochodu inżynierom Skody udało się zachować jego wagę zbliżoną do tej, którą oferuje model trzeciej generacji. Długość pojazdu wynosi 4107 mm, szerokość 1780 mm, a jego wysokość to 1460 mm. Rozstaw osi jest równy 2564 mm. Pojemność bagażnika wynosi 380 l, po złożeniu tylnych foteli to aż 1190 l.
Silnik MPI i trzy silniki TSI
Gama silników w nowej Fabii obejmuje jednostkę benzynową z wtryskiem wielopunktowym (MPI) oraz trzy silniki TSI z wtryskiem bezpośrednim. W wersji podstawowej modelu montowany jest trzycylindrowy silnik 1.0 MPI o mocy 80 KM. Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni manualnej.
Fabia będzie także dostępna z turbodoładowanymi silnikami TSI; 1.0 TSI o mocy 95 KM połączony jest z 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast mocniejszy silnik 1.0 TSI o mocy 110 KM wyposażony jest w skrzynię 6-stopniową lub w automatyczną przekładnię DSG. Model będzie miał w swojej ofercie również czterocylindrowy silnik 1.5 TSI, który generuje 150 KM mocy i jest dostępny ze skrzynią DSG w standardzie. Wszystkie jednostki spełniają wymogi emisji zgodnie z normą Euro 6d.
Fabia bezpieczniejsza
W IV generacji Fabii, czeski producent poprawił bezpieczeństwo pasażerów i zwiększył gamę systemów wsparcia kierowcy o takie, które zarezerwowane były dotychcza dla pojazdów z wyższej klasy. Dodano możliwość wyboru systemów Travel Assist i Park Assist. Fabia może być wyposażona w 9 poduszek bezpieczeństwa oraz dodatkowe mocowania Isofix, po raz pierwszy również dla przedniego fotela pasażera.