Speed Triple 1200 RR, czyli nowoczesny cafe-racer
Triumph zaprezentował model kultowego roadstera w stylu retro, wyposażonego jednak w nowoczesną technologię.
W latach 60 cafe-racery były utożsamiane z szybkością oraz statusem społecznym, były lekkie, szybkie i stylizowane na motocykle biorące udział w wyścigach Grand Prix. Nazwa została wymyślona przez brytyjskich pasjonatów motocykli z Watford i Londynu, którzy przemieszczali się na jednośladach na któtkich dystansach między barami. Przez lata cechy charakterystyczne pozostały niezmienne, jednak technologia poszła z duchem czasu.
Nowy Triumph Speed Triple 1200 RR ma przyciągającą wzrok stylistykę typu cafe-racer oraz sportowe osiągi. Przednia owiewka zyskała pojedynczy okrągły reflektor. Oświetlenie wykonano w pełni w technologii LED. Tłumik wykonany ze szczotkowanej stali zapewnia charakterystyczny dźwięk modelu Speed Triple. Aktualizacja „RR-ki” w roku modelowym 2022 objęła zatrzaskową kierownicę, która jest o 135 mm niższa i przesunięta o 50 mm do przodu w porównaniu do Speed Triple 1200 RS, do której dostosowano również pozycję podnóżka. W połączeniu z wysokością siedzenia 830 mm, wąskim zbiornikiem i rzeźbionym profilem siedziska, nowy model ma zapewnić większy komfort jazdy.
Kolorowy 5-calowy wyświetlacz TFT z systemem łączności My Triumph w standardzie jest kompatybilny z systemami Android i IOS, umożliwiając obsługę połączeń telefonicznych, muzyki oraz nawigacji.
Speed Triple 1200 RR został wyposażony w ten sam silnik, co model RS. Jednostka napędowa o pojemności 1160 cm3 zapewnia maksymalną moc 180 KM przy 10750 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 9000 obr./min. Nowy RR oferuje pięć trybów jazdy – Road, Rain, Sport, opcję z możliwością konfiguracji przez kierowcę, a także tryb Track, który ma minimalną ingerencję w ABS i kontrolę trakcji. Sportowy charakter RR podkreśla wyposażenie standardowe w postaci regulowanego elektronicznie, półaktywnego przedniego i tylne zawieszenia Öhlins Smart EC 2.0 oraz podwójnych, monoblokowych zacisków Brembo Stylema® wraz z 320 mm przednimi tarczami. Z tyłu siłę hamowania zapewnia dwutłoczkowy zacisk Brembo i pojedyncza 220 mm tarcza. Speed Triple 1200 RR jest również wyposażony w system bezkluczykowy: obejmujący zapłon bezkluczykowy, blokadę kierownicy i korek wlewu paliwa.
Podobnie jak w przypadku wszystkich motocykli Triumph, użytkownicy mogą spersonalizować RR-kę korzystając z gamy 30 dostępnych akcesoriów.