Toyota testuje Corollę z silnikiem wodorowym
Kilka lat temu japońska marka rozpoczęła prace nad spalinowym silnikiem wodorowym. Ważnym elementem tego projektu są starty prototypowej wodorowej Corolli Sport w wyścigach długodystansowych w Japonii.
Wyścigowa Toyota Corolla Sport z prototypowym silnikiem wodorowym wzięła udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Fuji w maju br., a na przełomie lipca i sierpnia wystartowała w 5-godzinnej rywalizacji na torze Autopolis. Samochód został wystawiony przez zespół ORC ROOKIE Racing, a jednym z jego kierowców był sam Akio Toyoda, prezydent Toyota Motor Corporation, startujący pod pseudonimem Morizo.
Toyota Corolla Sport została wyposażona w napęd na cztery koła z modelu GR Yaris. Silnik także pochodzi z tego hot hatcha, ale w tym aucie do jego zasilania służy wodór. - Założeniem tego projektu było stworzenie silnika wodorowego w oparciu o silnik spalinowy, by w ten sposób umożliwić konwersję obecnych aut spalinowych na wodór i przyspieszyć proces dochodzenia do neutralności węglowej – wyjaśnia Naoki Ito, inżynier Toyoty odpowiedzialny za silnik do Corolli.
Prace nad taką jednostką napędową trwały od kilku lat. Zastosowanie wodorowego zasilania właśnie teraz było możliwe za sprawą trzech czynników: nowych wtryskiwaczy wyprodukowanych przez należącą do Toyota Group firmę Denso, zbiorników na wodór, które zadebiutowały w drugiej generacji modelu Mirai, a także wytrzymałości cieplnej silnika, osiągniętej dzięki technologiom sprawdzonym w rajdach przez zespół TOYOTA GAZOO Racing.

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Toyota sprawdza silnik w trudnych, wyścigowych warunkach, by zintensyfikować tempo jego rozwoju, szybciej dostrzec potencjalne mankamenty i znaleźć rozwiązania problemów. Istotnym elementem prac nad autem była także poprawa infrastruktury do tankowania, która zaowocowała skróceniem całej procedury z pięciu do trzech minut. Dla Toyoty ważne było użycie do zasilania auta zielonego wodoru, czyli wytwarzanego bezemisyjnie z odnawialnych źródeł energii. Wodór pochodzi od lokalnych dostawców, którzy także biorą udział w pracach nad silnikiem wodorowym.