Golf R teraz również jako kombi
Ma na pokładzie wszystko za co pokochaliśmy hatchbacka, w tym również Drift Mode.
Pod koniec zeszłego roku do oferty Volkswagena Golfa dołączył sportowy wariant „R”. Poprzednie generacje zawsze były ciepło przyjmowane przez klientów i podobnie było tym razem. Volkswagen dopracował model, podkręcił jednostkę napędową i zaoferował jeszcze lepsze właściwości jezdne.
Podczas listopadowej premiery zaprezentowano jedynie 5-drzwiowego hatchbacka. Premiera praktycznego kombi była jednak kwestią czasu. Po 9 miesiącach doczekaliśmy się odsłony Variant, która zachowała wszystkie najważniejsze elementy hatchback, oferując przy tym pojemny, 611-litrowy bagażnik, który możemy powiększyć do aż 1642 litrów.
Podobnie jak hatchback, kombi również wyposażone jest w 2-litrowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany silnik generujący moc 320 koni mechanicznych i 420 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Za przekazanie napędu na wszystkie koła odpowiada ponownie 7-stopniowa skrzynia automatyczna DSG, a system ma wektorowanie momentu obrotowego oraz proporcji względem przedniej i tylnej osi.
Z uwagi na większe wymiary i wyższą masę, Golf R Variant jest minimalnie wolniejszy od mniejszego brata. Jest to różnica na poziomie 0,2 sekundy, co przekłada się na sprint od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna pozostała bez zmian i wynosi 250 km/h w standardowym modelu lub 270 km/h decydując się na pakiet R Performance.
Planowana data wprowadzenia auta na rynek to połowa sierpnia. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, jednak należy spodziewać się dopłaty w wysokości 6.300 zł względem nadwozia hatchback, gdyż jest to standardowa suma dopłaty w pozostałych wersjach wyposażenia. To przekłada się na kwotę 205.690 zł.