Chevrolet Trax, czyli krótka kariera pewnego crossovera
Sporo osób kojarzy ten miejski samochód o stylistyce crossovera z siostrzanym modelem Opel Mokka. Chevrolet Trax zapowiadał się na obiecującego zawodnika, ale jego rynkowa kariera nie trwała długo…
Trax oficjalnie ujrzał światło dzienne podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego Paryż 2012. Powstał na płycie podłogowej Gamma II wspólnej dla większości małych modeli marek Chevrolet i Opel – m.in. Chevroleta Sparka i Aveo, Opla Adama czy debiutującej w 2014 roku Corsy po zmianach generacyjnych. Warto przypomnieć, że bliźniaczym modelem na rynku europejskim był wówczas Opel Mokka, zaś w Stanach Zjednoczonych – Buick Encore.
Chevrolet Trax mierzy 4248 mm długości przy rozstawie osi wynoszącym 2555 mm, 1674 mm wysokości oraz 1776 mm szerokości. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 1370 litrów. Na podkreślenie zasługuje m.in. fakt, iż wybrane wersje silnikowe wspomnianego crossovera występowały również z napędem na obie osie.
Dobrze zapowiadająca się kariera Traxa dość szybko została jednak przerwana. Otóż w grudniu roku 2013 koncern General Motors poinformował o planach wycofania oferty marki Chevrolet z rynku europejskiego. Z tego właśnie powodu sprzedaż Traxa – wraz z innymi modelami Chevroleta – była na Starym Kontynencie stopniowo wygaszana.
Jak wskazuje baza danych IBRM Samar, na polskim rynku klientów znalazło łącznie 801 egzemplarzy Traxa, sprzedanych w salonach dealerskich jako fabrycznie nowe samochody. Listę tegorocznych nowości, które szykują się w segmencie SUV/crossover/4x4, znaleźć można TUTAJ