Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Cupra Born 2022 – zasięg, moc, cena, test

Testy i prezentacje
Zdjęcie autora - Piotr MieszkowskiPiotr Mieszkowski
3 Sie '22 (aktualizacja 5 Sie '22)
Średnia ocena8.7
Cupra Born 2022 – zasięg, moc, cena, testŹródło: IBRM Samar
8.7Śr. ocena

Born to pierwszy wyłącznie elektryczny model marki Cupra, należącej do SEAT-a. Technicznie Cupra Born bazuje na Volkswagenie ID.3.

Cupra Born zaprezentowana została w 2021 roku, zaś do sprzedaży w Polsce weszła w roku 2022. Auto wyróżnia się ciekawym designem i wydaje się być agresywniej stylizowane od pierwowzoru, czyli kompaktowego elektryka, jakim jest Volkswagen ID.3. Auto zbudowane jest na Volkswagenowskiej płycie podłogowej MEB opracowanej specjalnie dla aut elektrycznych, z której korzystają m.in. modele ID.3 i ID.4 oraz Skoda Enyaq. Cupra Born to kompaktowy hatchback z napędem zeroemisyjnym.

Cupra BornŹrodło: IBRM Samar

Cupra Born – zasięg, moc

Hiszpański elektryk oferowany jest w trzech wariantach pojemności baterii: 45 kWh, 58 kWh oraz 77 kWh. Najsłabsza odmiana osiąga moc 150 KM, średnia 204 KM, zaś wersja 58 kWh e-Boost 231 KM. Born z baterią 77 kWh także ma moc 231 KM. W porównaniu do bliźniaczego Volkswagena ID.3 to bogata oferta, gdyż ten oferowany jest w Polsce wyłącznie w średnim wariancie mocy, tj. 204 KM.

Cupra BornŹrodło: IBRM Samar

Cupra Born – wymiary, funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne Cupry Born wynoszą: 4322 mm długości, 1778 szerokości, 1540 mm wysokości i 2766 mm rozstaw osi. Standardowa pojemność bagażnika, to 385 litrów, zaś po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa rośnie do 1267 litrów.

Cupra BornŹrodło: IBRM Samar

Cupra Born – cena

Ceny Cupry Born zaczynają się od 158 600 zł za wersję 150 konną z najmniejszą baterią 45 kWh. Wariant 204 KM plus bateria 58 kWh kosztuje 179 600 zł, zaś najmocniejsza odmiana 77 kWh 231 KM, to wydatek 210 800 zł. Testowy egzemplarz w wersji e-Boost wyposażony był w baterię o pojemności 58 kWh, a jego moc to 231 KM.

Cupra BornŹrodło: IBRM Samar

Cupra Born – wyposażenie

Wybrane elementy wyposażenia standardowego podstawowej wersji to między innymi:

  • 7 poduszek powietrznych (w tym poduszka środkowa)
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • pakiet Full LED
  • podgrzewana kierownica obszyta skórą
  • kubełkowe fotele przednie
  • automatyczna klimatyzacja dwustrefowa
  • wirtualny kokpit z ekranem TFT 5,3”
  • deska rozdzielcza z elementami w kolorze miedzi
  • czarna podsufitka
  • felgi aluminiowe 18” w kolorze czarnym
Konfiguruj
Play

Konfiguracja

Gotowe

Sprawdź możliwość zmiany barwy nadwozia w powyższej galerii 360 stopni, klikając ikonę kolory.

Wybrane elementy wyposażenia standardowego wersji e-Boost to między innymi:

  • predykcyjny tempomat (ACC)
  • podgrzewane fotele przednie
  • ładowanie akumulatora 77kWh prądem stałym DC mocą 125 kW
  • Cupra Drive Profile z 5 trybami jazdy
  • elgi aluminiowe 19" czarne ze srebrnym akcentami

Cupra Born – wrażenia z jazdy

Długo przyszło nam czekać na ten model, lecz wreszcie oto jest prezentuje się z bardzo atrakcyjnej strony. Swego rodzaju tuning, jaki Volkswagenowi ID.3 zafundowała marka Cupra, wyszedł bardzo udanie i Born prezentuje się bardzo nowocześnie, a nawet ma w sobie odrobinę zadziorności. Hiszpański elektryk ma napęd na tył, w wersji 231 KM od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 160 kWh. Według producenta zasięg auta w tej wersji wynosi 420 km, a średnie zużycie energii elektrycznej 15.4 kWh. Rzeczywistość jest jednak trochę inna i realny zasięg wynosi ok. 320 km, a średnie zużycie przy spokojnej jeździe, to ok. 21 kWh. Cupra Born to dopracowany model i wygodny kompakt, którym podróżuje się przyjemnie i można się z nim zaprzyjaźnić.

Cupra BornŹrodło: IBRM Samar

Cupra Born – podsumowanie

Rywalami Cupry Born są kompaktowe hatchbacki, jak m.in. Volkswagen Golf, Toyota Corolla, Kia Ceed czy Opel Astra. Z uwagi na fakt, że Born oferowany jest wyłącznie z napędem bezemisyjnym jego konkurentami są raczej takie modele, jak Renault Megane V E-Tech, Nissan Leaf czy dawca technologii jakim dla Borna jest Volkswagen ID.3. W naszej opinii Cupra Born ma ciekawszą, odważniejszą stylistykę od poprawnego do bólu pierwowzoru. Także wnętrze jest ciekawsze i atrakcyjniej wykończone. Born to taki ID.3 z domieszką hiszpańskiego temperamentu.

Konfigurator Cupry Born znajdziesz w AutoKatalaog.pl.

zdjęcia: Krzysztof Panek

Szczegółowa ocena auta: Cupra Born I

Osiągi i ekonomia
8/10
Przestrzenność wnętrza
8/10
Komfort podróżowania
9/10
Wyposażenie
10/10
Cena
7/10
Własności jezdne
10/10
Podziel się ze znajomymi