Do działania Auto Katalogu wymagane jest włączenie obsługi JavaScriptu

Przeglądarka Internet Explorer nie jest wspierana. Proszę skorzystać z innej przeglądarki.

1743498764930 3.0.14

Nowy Ford E-Transit Custom (2023) – zasięg, silniki, ładowanie

Nowości
Zdjęcie autora - Rafał ŻaglewskiRafał Żaglewski
13 Wrz '22 (aktualizacja 14 Wrz '22)
Nowy Ford E-Transit Custom (2023) – zasięg, silniki, ładowanieŹródło: Ford

Fordowski układ napędowy nowej generacji zapewnia docelowy zasięg do 380 kilometrów, szybkie ładowanie baterii z mocą 125 kW, zdolność holowania przyczepy do 2000 kilogramów oraz ładowność sięgającą 1100 kg. Produkcja E-Transita Customa rozpocznie się jesienią 2023.

Klienci będą mogli wybierać spośród silników o mocy 135 lub 217 koni mechanicznych, moment obrotowy osiąga wartość 415 Nm. Jednostkę napędową montuje się bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co wyeliminowało koniczność zaprojektowania specjalnej ramy pomocniczej. Silnik obrócono o 90 stopni, aby dodatkowo powiększyć przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i uprościć konstrukcję.

Nowy Ford E-Transit Custom (2023) produkowany będzie w TurcjiŹrodło: Ford
Nowy Ford E-Transit Custom (2023) produkowany będzie w Turcji

Dopuszczalna masa holowanej przyczepy to wartość 2000 kg, co według producenta oznacza, że E-Transit Custom może zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem dieslowskim. Na liście opcji figuruje ponadto chowany hak holowniczy. W wersji furgon auto oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg i maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również typy nadwozia z podwójną kabiną i kombi – wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi oraz niskim lub wysokim dachem.

Nowy Ford E-Transit Custom (2023) jest wyposażony m.in. w odchylaną kierownicęŹrodło: Ford
Nowy Ford E-Transit Custom (2023) jest wyposażony m.in. w odchylaną kierownicę

400-woltowy zestaw o pojemności użytkowej 74 kWh składa się z ogniw saszetkowych o pojemności 82 Ah, przez co zapewnia o kilkanaście procent większą gęstość energii niż akumulator Forda E-Transita. Jak wynika z danych fabrycznych, teoretyczny zasięg sięga nawet 380 kilometrów. Pokładowa trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW AC może w pełni naładować „baterię” po upływie 7-8 godzin. Samochód da się też podłączyć do ładowarki prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na uzupełnienie stanu akumulatora od 15 do 80% w około 40 minut.

Fordowski „elektryk” dołączy do oferty E-Transita jako jeden z czterech modeli użytkowych z napędem elektrycznym, które mają wejść na rynek najpóźniej do 2024 roku. E-Transit Custom będzie produkowany od jesieni 2023 w zakładach Otosan w Kocaeli (Turcja).

Podziel się ze znajomymi