Nowy Ford E-Transit Custom (2023) – zasięg, silniki, ładowanie
Fordowski układ napędowy nowej generacji zapewnia docelowy zasięg do 380 kilometrów, szybkie ładowanie baterii z mocą 125 kW, zdolność holowania przyczepy do 2000 kilogramów oraz ładowność sięgającą 1100 kg. Produkcja E-Transita Customa rozpocznie się jesienią 2023.
Klienci będą mogli wybierać spośród silników o mocy 135 lub 217 koni mechanicznych, moment obrotowy osiąga wartość 415 Nm. Jednostkę napędową montuje się bezpośrednio do płyty podłogowej z tyłu pojazdu, co wyeliminowało koniczność zaprojektowania specjalnej ramy pomocniczej. Silnik obrócono o 90 stopni, aby dodatkowo powiększyć przestrzeń ładunkową oraz zmniejszyć masę i uprościć konstrukcję.
Dopuszczalna masa holowanej przyczepy to wartość 2000 kg, co według producenta oznacza, że E-Transit Custom może zastąpić w tej roli pojazdy z silnikiem dieslowskim. Na liście opcji figuruje ponadto chowany hak holowniczy. W wersji furgon auto oferuje kubaturę ładunkową od 5,8 do 9,0 m3, ładowność do 1100 kg i maksymalną długość ładunkową 3450 mm. Dostępne są również typy nadwozia z podwójną kabiną i kombi – wszystkie z krótkim lub długim rozstawem osi oraz niskim lub wysokim dachem.
400-woltowy zestaw o pojemności użytkowej 74 kWh składa się z ogniw saszetkowych o pojemności 82 Ah, przez co zapewnia o kilkanaście procent większą gęstość energii niż akumulator Forda E-Transita. Jak wynika z danych fabrycznych, teoretyczny zasięg sięga nawet 380 kilometrów. Pokładowa trójfazowa ładowarka o mocy 11 kW AC może w pełni naładować „baterię” po upływie 7-8 godzin. Samochód da się też podłączyć do ładowarki prądem stałym o mocy do 125 kW, co pozwala na uzupełnienie stanu akumulatora od 15 do 80% w około 40 minut.
Fordowski „elektryk” dołączy do oferty E-Transita jako jeden z czterech modeli użytkowych z napędem elektrycznym, które mają wejść na rynek najpóźniej do 2024 roku. E-Transit Custom będzie produkowany od jesieni 2023 w zakładach Otosan w Kocaeli (Turcja).