Suzuki Ignis: auto ze wszech miar oryginalne
Oprócz nietuzinkowego wyglądu, ten przedstawiciel najmniejszego segmentu crossoverów może pochwalić się opcjonalnym napędem na cztery koła. Ceny czteroosobowego Ignisa zaczynają się od 66 900 zł.
Niewielkie Suzuki Ignis z podwyższonym prześwitem i napędem na cztery koła zadebiutowało w 2000 roku, jako alternatywa dla małych, miejskich samochodów. Po 22 latach napęd na cztery koła nadal jest rzadkością w segmencie A. Sprzedaż drugiej generacji modelu, znanej w innych krajach jako Chevrolet Cruze, rozpoczęła się w 2003 roku i była kontynuowana przez kolejne 9 lat. Obecne, trzecie wcielenie Ignisa zadebiutowało na rynku w 2016 roku. Cztery lata później model przeszedł delikatne stylistyczne zmiany, a także zyskał opcjonalną bezstopniową, automatyczną skrzynię CVT.
Moda na SUV-y i crossovery trwa w najlepsze, a na rynku pojawia się coraz więcej podwyższonych aut. Do ścisłej konkurencji Ignisa należy Fiat Panda z napędem 4x4, a także modele z napędem na jedną oś: Volkswagen Up Cross, czy najnowsza japońska propozycja Toyota Aygo X.
Spis treści
- Suzuki Ignis – wymiary, stylistyka
- Suzuki Ignis (2022) – silnik
- Suzuki Ignis (2022) – cena
- Suzuki Ignis Comfort Plus (2022) – cena od 66 900 złotych, wybrane elementy wyposażenia
- Suzuki Ignis Premium Plus (2022) – cena od 74 900 złotych (81 900 zł – AllGrip), wybrane elementy wyposażenia
- Suzuki Ignis Elegance (2022) – cena od 85 900 złotych (z napędem 4x4 AllGrip), wybrane elementy wyposażenia
- Suzuki Ignis – wrażenia z jazdy
Suzuki Ignis – wymiary, stylistyka
W porównaniu do Fiata Panda 4x4 Suzuki Ignis jest nieznacznie większy. Jego długość to 3700 mm (+47 mm), szerokość - 1660 mm (+17) , wysokość - 1605 mm (+54 mm), rozstaw osi - 2435 mm (+135 mm). Pojemność symbolicznego bagażnika wynosi 260 l (+35 l). Na szczęście, po złożeniu foteli przestrzeń bagażową można zwiększyć do 1097 l (+227 l). Oba auta mają ciekawą, oryginalną stylistykę nadwozia i są podobnie wyposażone. W centralnym miejscu deski rozdzielczej Ignisa umieszczono interaktywny system multimedialny z 7-calowym, dotykowym ekranem. Smartfon połączymy z systemem auta bezprzewodowo, dzięki czemu można swobodnie rozmawiać przez telefon podczas jazdy. Wnętrze jest funkcjonalne i prosto wykończone - króluje miękki plastik i tapicerka materiałowa. Ponadto nawiewy powietrza pokryto tworzywem przypominającym włókno węglowe.


Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Sprawdź różnice między modelami Suzuki Ignis i Fiat Panda w widoku 360.
Suzuki Ignis (2022) – silnik
Silnik Suzuki Ignis to czterocylindrowa, szesnasto-zaworowa jednostka benzynowa o pojemności 1,2 l Dualjet o mocy 83 KM i maksymalnym momencie obrotowym 107 Nm, wspomagana przez układ „mild hybrid” zintegrowany z 12-voltowym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 10 Ah. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 12,4 s, a prędkość maksymalna to 155 km/h . Testowany model wyposażono w automatyczną, bezstopniową przekładnię CVT. (W wersji podstawowej dostępna jest manualna przekładnia). Deklarowane średnie spalanie w cyklu mieszanym wg. WLTP oscyluje w granicach 5,4 l na 100 km. Wersja czteronapędowa dostępna jest jedynie z 5-biegową, manualną przekładnią. (Sprawdź szczegółowe dane techniczne Suzuki Ignis)
Suzuki Ignis (2022) – cena
Ceny podstawowej wersji Suzuki Ignis z wyposażeniem Comfort Plus zaczynają się od 66 900 zł. Za odmianę 4x4, która dostępna jest wyłącznie z manualną przekładnią zapłacimy od 81 900 zł. Oferta producenta obejmuje łącznie trzy linie wyposażenia: Comfort Plus, Premium Plus i Elegance
Suzuki Ignis Comfort Plus (2022) – cena od 66 900 złotych, wybrane elementy wyposażenia:
- Bezpieczeństwo: ABS + EBD + system awaryjnego hamowania, stabilizacja toru jazdy
- Wspomaganie ruszania na wzniesieniu
- Wyświetlacz wielofunkcyjny
- Połączenie bezprzewodowe Bluetooth
- Manualna klimatyzacja
- 15-calowe felgi
Suzuki Ignis Premium Plus (2022) – cena od 74 900 złotych (81 900 zł – AllGrip), wybrane elementy wyposażenia:
- Elementy wyposażenia Comfort Plus
- System wspomagania zjazdu ze zniesienia
- Połączenie ze smartfonem AppleCar Play/Android Auto
- Interaktywny system multimedialny
- Podgrzewane przednie fotele
- Elektryczne regulowane i podgrzewane lusterka
- Pakiet Outdoor (relingi, osłony nadkoli i progów)
- Przyciemniane szyby
- 16 calowe felgi
Suzuki Ignis Elegance (2022) – cena od 85 900 złotych (z napędem 4x4 AllGrip), wybrane elementy wyposażenia:
- Elementy wyposażenia Premium Plus
- Automatyczna klimatyzacja
- Tempomat
- Nawigacja
- Skórzana kierownica
- Elektrycznie regulowane szyby z przodu i z tyłu

Konfiguruj
Konfiguracja
Gotowe
Suzuki Ignis – wrażenia z jazdy
Czteroosobowe Suzuki Ignis zwraca uwagę oryginalną i nowoczesną stylistyką nadwozia. Mocną stroną tego modelu jest dostępność napędu na cztery koła oraz podwyższone zawieszenie. Dzięki krótkim zwisom i sporemu prześwitowi (180 mm), Ignis sprawdzi się zarówno w mieście, dzielnie pokonując krawężniki, jak i na nieutwardzonych, podmiejskich drogach. W trasie przyspieszenie wymaga dużej cierpliwości kierowców (do 100 km/h - 12,4 s), szczególnie tych, którzy lubią dynamiczną jazdę. Ignis z bezstopniową skrzynią biegów, wyposażono również w łopatki przy kierownicy do samodzielnej zmiany biegów. I trzeba przyznać, autko trochę żwawiej reaguje na polecenia zmiany biegów. Minusem jest wyciszenie kabiny, które mogłoby być zdecydowanie lepsze. Na dystansie ok. 1000 km średnie spalanie wyniosło 4,8 l - mniej niż deklaruje producent.
Testowane przez nas Suzuki Ignis w pośrednim wyposażeniu Premium Plus ma wszystko co powinno mieć miejskie auto: od łatwego w użyciu interfejsu, przez podgrzewane fotele, aż po systemy bezpieczeństwa. Pakowność malucha oraz liczba schowków i podajników na napoje jest zadawalająca. Cena testowanej wersji Suzuki Ignis z bezstopniową przekładnią to 81 190 zł.
Sprawdź konfigurator Suzuki w AutoKatalog.pl